Yle Uutiset erikoislähetys: Harrisin ja Trumpin vaaliväittely

Yle esittää Yhdysvaltojen presidenttiehdokkaiden Kamala Harrisin sekä Donald Trumpin ensimmäisen vaaliväittelyn suorana. Aikaisin keskiviikkoaamuna 11.9. amerikkalaisella ABC-kanavalla pidettävä vaaliväittely nähdään Yle TV1:llä, Yle Areenassa sekä yle.fi:ssä.

Kuvat Joe Raedle & grafiikka Miku Huttunen / AFP & Yle

ABC-kanavan vaaliväittely tarjoillaan eri alustoilta laajasti yleisölle. Koska kyseessä on suora lähetys, väittely nähdään ja kuullaan ainoastaan englanniksi. Sopimusteknisistä syistä johtuen väittely on mahdollista esittää ainoastaan suorana lähetyksenä eikä se näin ollen ole jälkikäteen katsottavissa Yle Areenasta. Yle Uutiset tarttuu väittelyn teemoihin omassa uutisoinnissaan pitkin päivää.

Yle Uutisten tuore Yhdysvaltojen kirjeenvaihtaja Ilmari Reunamäki kuvaa tulevaa vaaliväittelyä seuraavasti:

“Väittely on merkittävä, koska Harris ja Trump kohtaavat toisensa ensimmäistä kertaa kasvotusten. Ainakaan julkisesti Harris ja Trump eivät ole koskaan aiemmin olleet samassa huoneessa yhtä aikaa. Kesäkuun väittelyn huono suoritus johti suoraan Bidenin vetäytymiseen kisasta, joten väittelysuorituksilla on selvästi väliä. Harrisin ja Trumpin kannatukset ovat olleet nyt useita viikkoja todella lähellä toisiaan, joten tämä väittely on molemmille paras mahdollisuus löytää uusia äänestäjiä ja löytää vauhtia kampanjan loppusuoralle!”

Yle Uutiset seuraa tiiviisti Yhdysvaltojen vaalisyksyä Harrisin ja Trumpin tv-väittelystä alkaen. Kirjeenvaihtajamme ja toimittajamme kertovat paikan päältä Yhdysvalloista amerikkalaisten näkemyksistä ja tiukasta kamppailusta, joka huipentuu vaaleihin 5.11. Yhdysvaltojen presidentinvaalit näkyvät muutenkin laajasti Ylen ohjelmistossa.

Lue tiedote verkossa

Yle Uutiset erikoislähetys: Harrisin ja Trumpin vaaliväittely
Yle TV1, Yle Areena ja yle.fi keskiviikkoaamuna 11.9. klo 04.00

Tarinoita Ylestä: Näin Kyproksen-matkalla keksitystä seurapelistä tuli kansan rakastama Elämäni Biisi: “Paras ohjelma, mitä oon koskaan tehnyt”9.9.2024 12:29:10 EEST | Artikkeli

Lauantaina 7. syyskuuta alkoi kuudes kausi suositusta Elämäni Biisi -viihdeohjelmasta. Sen ideasta ja sisällöstä vastaava Petja Peltomaa, Ylen tuottaja Samu Reijonen ja juontaja Katja Ståhl kertovat kotimaisen musiikkiviihdeformaatin menestysreseptistä ja siitä, miten ohjelma on muotoutunut omanlaisekseen.