Getari on uusi Gin&Tonic Helsingistä

Gin&Tonicin ystävä löytää klassikkodrinkin nyt kaupan lonkerohyllystä, kun The Helsinki Distilling Company loi uuden Getarin. 5,5-prosenttisessa Getarissa maistuu ja tuoksuu kansainvälisesti palkittu Helsinki Dry Gin, jota tukevat luonnollisesta kiniinistä valmistettu tonicvesi ja aito sitruunamehu. Kirkas ja raikas Getari täydentää The Helsinki Distilling Companyn premium-lonkeroiden tuoteperheen nyt kuuteen makuun.

Helsinki Long Drink Getari on Suomen suosituimman premiumlonkerosarjan kuudes makuvaihtoehto. Henri Juvonen, HDCO

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company on kehittänyt Getarin, joka on premium-luokan Gin&Tonicista inspiroitunut kirkas ja raikas uudentyylinen lonkero. Getarissa käytetään Lontoossa, Berliinissä ja Helsingissä kultamitalein palkittua Helsinki Dry Giniä, tislaamon Master Distiller Mikko Mykkäsen reseptillä luontaisesta kiniinistä valmistettua tonicvettä ja aitoa sitruunamehua.

”Vanhan viisauden mukaan Gin&Tonic, mustat vaatteet ja käteinen raha eivät mene koskaan pois muodista. Jo valmiiksi ajaton Getari syntyikin yksinkertaisesta oivalluksesta: vaikka suomalaiset rakastavat hyvin rakennettua Gin&Tonicia, on lonkerohyllyistä puuttunut juoma, jossa premium-luokan gin pääsisi klassisen makuparinsa kanssa oikeuksiinsa" kertoo HDCO:n Master Distiller Mikko Mykkänen ja jatkaa: "Meillä on giniä ja siihen jo täydellisesti sopiva tonicvesi. Laitoimme ne yhteen ja purkitimme helsinkiläisestä kulttuurista ja drinkkiklassikosta inspiraationsa saaneen kirkkaan ja raikkaan lonkeron.”

Värilonkeroiden vallankumous ja RDT-cocktailien noste

The Helsinki Distilling Company loi Suomen ensimmäisen premium-tason lonkeron vuoden 2015 Helsinki-päivää varten. Tuolloin Helsinki Dry Ginistä ja pinkistä verigreippimehusta sekoitettu testierä vietiin kirjaimellisesti käsistä, ja nerokkaan esimerkin myötä kauppojen lonkerohyllyt ovat sittemmin kokeneet kaipaamansa värien vallankumouksen. Maailmalla ovat lonkeroiden sijaan kovassa nosteessa valmiit Ready to drink -cocktailit, ja tämä trendi vahvistuu nyt myös Suomessa.

”Maailmalla klassikkococktaileja on tölkitetty jo pitkään, mutta myös Suomessa RTD-kategoriaan laskettavien long drink -juomien myynti kasvoi viime vuonna yli 15 prosenttia. Getari onkin tuoksustaan ja maustaan lähtien hyvin tyylipuhdas valmis drinkki, mutta alkoholipitoisuudeltaan huomattavasti perinteistä Gin&Tonicia miedompi”, lisää Mykkänen.

Premium-juoman tunnistaa aidoista raaka-aineista

Helsinki Long Drink -perheen uutuus Helsinki Long Drink Getari on premium-luokan lonkero, joka on syntynyt sekoittamalla Helsinki Dry Giniä, laadukasta tonic-vettä ja sitruunamehutiivistettä. Uutuuscocktailin mausta löytyy aidon ginin puraisu, sitruunan raikkaus sekä luontaisen kiniinin aromit. Getari nautitaan kylmänä sellaisenaan tai jäillä täytetystä lasista sitruunaviipaleen kera. Helsinki Long Drink Getaria myydään 330 ml alumiinitölkissä. Sen vahvuus on 5,5 % ABV.

Ainesosat: vesi, sokeri, tislattu gin, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), sitruunamehua tiivisteestä (1 %), luontainen aromi (mm. kiniini), sitruuna- ja sitruunaruohouutteet, säilöntäaine (natriumbentsoaatti).

Ravintosisältö 100 ml:sta: Energia 266 kJ/63 kcal, hiilihydraatit 8 g (sokereita 7,8 g), rasva 0 g, proteiini 0 g ja suola 0 g.

Helsingin gastrokulttuurin ytimessä, Kalasataman Teurastamolla vuodesta 2013 lähtien toiminut The Helsinki Distilling Company on sataan vuoteen ensimmäinen ja ainoa tislaamo Helsingissä. Se tunnetaan ennen kaikkea luovana, käsityötuotteiden korkeaan laatuun keskittyvänä pientislaamona. Tislaamo on voittanut tisleillään kilpailuja Euroopassa, Aasiassa ja Amerikassa. Tislaajamestari Mikko Mykkänen on myös nimetty Destille Berlin -tapahtumassa Euroopan innovatiivisimmaksi tislaajaksi. Lisäksi hän sekä HDCO:n Master Blender Kai Kilpinen ovat Lontoossa toimivan kansainvälisen The Gin Guild -ginikillan ainoat suomalaisjäsenet.

www.hdco.fi

Mikko Mykkänen, Master Distiller, The Helsinki Distilling Company
+358 40 648 3937, mikko.mykkanen@hdco.fi

Kai Kilpinen, Master Blender, The Helsinki Distilling Company
+358406484781, kai.kilpinen@hdco.fi

The Helsinki Distilling Companyn perustaneet Master Blender Kai Kilpinen ja Master Distiller Mikko Mykkänen esittelivät uuden Getarin Helsingissä 5. syyskuuta 2024.
Henri Juvonen / HDCO
Henri Juvonen / HDCO
The Helsinki Distilling Company luomassa 5,5-prosenttisessa Getarissa maistuu ja tuoksuu kansainvälisesti palkittu Helsinki Dry Gin, luonnollisesta kiniinistä valmistettu tonicvesi ja aito sitruunamehu.  Getari nautitaan kylmänä sellaisenaan tai jäillä täytetystä lasista sitruunaviipaleen kera.
The Helsinki Distilling Company luomassa 5,5-prosenttisessa Getarissa maistuu ja tuoksuu kansainvälisesti palkittu Helsinki Dry Gin, luonnollisesta kiniinistä valmistettu tonicvesi ja aito sitruunamehu. Getari nautitaan kylmänä sellaisenaan tai jäillä täytetystä lasista sitruunaviipaleen kera.
HDCO
Helsinki Long Drink -tuoteperheen muut maut ovat Vodka & Blood Orange, Gin & Pink Grapefruit, Vodka & Pomelo, Gin & Yuzu ja Gin & Grapefruit-Bergamot.
HDCO

Keidas keskellä kaupunkia vaalii suomalaista saunakulttuuria10.9.2024 09:25:01 EEST | Tiedote

Uuden NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin hyvinvointikeskus Usva by Terhen ammentaa suomalaisesta perinnehoitokulttuurista, pohjoisen luonnosta ja vuodenaikojen kierrosta. Rauhallinen keidas keskellä kaupunkia tarjoaa kokonaisvaltaista hyvinvointia ja henkistä tasapainoa tukevia elämyksiä. Kokonaisuuteen kuuluu elämyksellinen saunaosasto, jossa voi kokea kylmän ja kuuman terapeuttiseen vaikutukseen perustuvia rituaaleja, itse tehtäviä hoitoja ja ammattilaisten tarjoamia suomen luonnosta ja hoitoperinteistä inspiroituneita day spa -hoitoja.

Red Bull 400 -kilpailun ylivoimaiseen voittoon norjalainen Erik Resell8.9.2024 08:08:00 EEST | Tiedote

Red Bull 400 -ylämäkijuoksukilpailu järjestettiin toistaiseksi viimeistä kertaa Suomessa ja Lahden suurmäessä lauantaina 7.9. Kilpailussa nähtiin yli 1500 juoksijaa, jotka haastoivat itsensä ja Lahden legendaarisen suurmäen. Miesten kilpailun ylivoimaiseen voittoon juoksi jo kolmannen kerran norjalainen Erik Resell lähes puolen minuutin erolla toiseksi tulleeseen Joni Paliniin. Naisten sarjassa voiton nappasi ensimmäistä kertaa kisaan osallistunut lahtelainen Jenni Nieminen.

Viimeinen Red Bull 400 kisataan Lahden suurmäessä lauantaina5.9.2024 14:10:30 EEST | Tiedote

Red Bull 400 on maailman rankin sprintti, joka kilpaillaan Salpausselän suurmäessä toistaiseksi viimeistä kertaa tulevana lauantaina 7. syyskuuta. Ylämäkijuoksun armottomin tapahtuma on järjestetty Suomessa vuodesta 2014 alkaen, ja Lahden iltavalaistussa hyppyrimäessä järjestettävä 10-vuotisjuhlakilpailu onkin kotimaan lisäksi herättänyt suuren mielenkiinnon maailmalla. 1500 kisaan ilmoittautuneen joukossa on lähes 200 edustajaa 30:stä eri maasta. Lahden legendaarista betonia lähtee haastamaan myös mäkiennätyksen haltija ja Suomen Red Bull 400:n kaksinkertainen voittaja Erik Resell.

Armoton Red Bull 400 Lahden suurmäessä viimeistä kertaa 7.9.30.8.2024 11:11:46 EEST | Tiedote

Red Bull 400 on ylämäkijuoksukilpailu, jossa miehet ja naiset haastavat itsensä elämänsä rankimmalle 400 metrille juosten hyppyrimäen montusta vauhtimäen huipulle asti. Suomessa ylämäkijuoksun armottomin tapahtuma on järjestetty vuodesta 2014 alkaen. Lauantaina 7. syyskuuta Lahden suurmäessä kisataan Suomen toistaiseksi viimeinen Red Bull 400. Iltavalaistussa hyppyrimäessä järjestettävä 10-vuotisjuhlakilpailu on Suomen lisäksi herättänyt suuren mielenkiinnon maailmalla. 1500 kisaan ilmoittautuneen joukossa on lähes 200 edustajaa 30:stä eri maasta.