Mestarin Herkun myymäläpäällikkö Katja Hyötyläiselle tuplapalkinnot – vuoden Ässäpäällikkö sekä Johtajuuden Ässäpalkinto

S-ryhmän valtakunnalliset S-Päällikköpäivät pidettiin lauantaina 7.9.2024 Lahdessa. Tapahtuma huipentui perinteiseen Ässäpäällikköjen valintaan. Osuuskauppa Keskimaalta Ässäpäälliköksi valittiin Mestarin Herkun myymäläpäällikkö Katja Hyötyläinen. Ässäpäälliköitä palkittiin kaiken kaikkiaan 17, joiden keskuudesta valittiin ensimmäistä kertaa Johtajuuden Ässäpäällikkö -palkinnon saaja. Katja Hyötyläinen palkittiin Ässäpäällikkö-palkinnon lisäksi historian ensimmäisellä Johtajuuden Ässäpäällikkö -palkinnolla.

Ässäpäällikkönä palkittu Katja Hyötyläinen.
Mestarin Herkun myymäläpäällikkö Katja Hyötyläinen sai Ässäpäällikkö-palkinnon lisäksi myös ensimmäistä kertaa jaetun Johtajuuden Ässäpäällikkö -palkinnon. Sami Siilin

Ässäpäällikkö-palkinnot jaettiin joka toinen vuosi järjestettävässä valtakunnallisessa S-ryhmän päällikköpäivässä, johon kokoontui tänä vuonna noin 1500 päällikköä S-ryhmän alueosuuskaupoista ja SOK-yhtymästä. Lahden messukeskuksessa vietetyssä S-päällikköpäivässä teemana oli tällä kertaa ”Johtamislupauksillamme kohti suorituskyvyn nostoa”.

Ässäpäälliköksi ja Johtajuuden Ässäpäälliköksi valittu Katja Hyötyläinen toimii Keskimaalla myymäläpäällikkönä Mestarin Herkussa Jyväskylän keskustassa, jossa hänellä on noin 80 henkilön työryhmä johdettavanaan. Hän on siirtynyt Mestarin Herkkuun keväällä 2024 S-market Äänekosken marketpäällikön tehtävästä, jossa hän työskenteli menestyksekkäästi kuuden vuoden ajan. Katja Hyötyläisen johtamisessa korostuvat intohimo onnistua ja suuri sydän.

− Ihmisten johtamisessa Katjalle on tärkeää työryhmän hyvinvointi, jonka hän varmistaa monin eri keinoin. Kaupallinen onnistuminen, kilpailukyky ja asiakastyytyväisyys sekä henkilöstön työhyvinvointi ovat hänen vahvoja motivaattoreitaan. Katjalla on ollut urallaan monta uutta haastetta taklattavana, ja tulosta on tullut eri mittareilla – aina ihminen, asiakkaat ja henkilöstö edellä, toteaa Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen.

Erityiseksi Katja Hyötyläisen palkitsemisen teki se, että hän sai Ässäpäällikkö-palkinnon lisäksi myös ensimmäistä kertaa jaetun Johtajuuden Ässäpäällikkö -palkinnon.

− Katja Hyötyläinen on vahva ihmisten kehittäjä, joka mahdollistaa heidän kasvunsa ja osaamisen laajentumisen tavoitteellisesti ja tulevaan suunnaten. Katjan tulokset Keskimaan vuosittaisessa henkilöstötutkimuksessa ovat jo useamman vuoden ajan olleet erityisen vahvat ihmisten johtamisen alueella, ja hän saa paljon palautetta jämäkästä, empaattisesta ja ihmisiä tavoitteellisesti kehittävästä johtamisestaan, summaa Osuuskauppa Keskimaan henkilöstöjohtaja Kaisamaria Thusberg kriteerejä Johtajuuden Ässäpalkinnon osalta.

Ässäpäällikkönä palkittu Katja Hyötyläinen.
Sami Siilin

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä noin 755 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on lähes 140 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme noin 2000 keskisuomalaista.

S-market Mäki-Matin avajaiset torstaina 1.8.2024 klo 931.7.2024 09:02:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa uuden S-market Mäki-Matin torstaina 1.8.2024 Jyväskylän keskustan tuntumaan Voionmaankadulle. Myymäläpinta-alaltaan 800 neliömetrin myymälä on Keskimaan 27. S-market, ja sen valikoima on suunniteltu erityisesti lähialueen asukkaiden ja Hippoksen alueella liikkuvien tarpeisiin. Avajaistilaisuudessa puheet pitävät kaupunginjohtaja Timo Koivisto ja Osuuskauppa Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä.

Keskimaan huoneistohotelli Himoksella Sokos Hotels -brändin alle – nimeksi Break Sokos Hotel Himos17.6.2024 15:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on aloittanut Himoksella lomahuoneistojen rakennuttamisen toukokuussa 2024. Himoksen Länsirinteiden juurelle rakennetaan kolmen kiinteistön kokonaisuus, joihin tulee yhteensä 121 huoneistoa sekä ravintola terasseineen. Maanantaina 17.6.2024 rakennuksen peruskiven muuraustilaisuuden yhteydessä hotellin nimeksi julkistettiin Break Sokos Hotels Himos. Tilaisuudessa rakennuksen perustuksiin kätkettiin perinteikkääseen tyyliin aikakapseli.