Prisma Kuopion Miia Karjalaiselle valtakunnallinen Ässäpäällikkö-palkinto

S-ryhmän valtakunnalliset S-Päällikköpäivät pidettiin lauantaina 7.9.2024 Lahdessa. Tapahtuma huipentui perinteiseen Ässäpäällikköjen valintaan. PeeÄssän Ässäpäälliköksi valittiin Prisma Kuopion myyntipäällikkö Miia Karjalainen.

Miia Karjalainen on tuttu näky Prisma Kuopion asiakkaille.
Miia Karjalainen on tuttu näky Prisma Kuopion asiakkaille. Sampo Nevalainen

Ässäpäällikkö-palkinnot jaettiin joka toinen vuosi järjestettävässä valtakunnallisessa S-ryhmän päällikköpäivässä, johon kokoontui tänä vuonna noin 1500 päällikköä S-ryhmän alueosuuskaupoista ja SOK-yhtymästä.

Miia Karjalainen on ollut peeässäläinen vuodesta 1996, pois lukien alkuaikojen parin vuoden rupeama Irlannissa. Tänä päivänä hän toimii Prisma Kuopion myyntipäällikkönä ja esihenkilönä yhdelle PeeÄssän suurimmista työryhmistä.

– Osuuskauppa ja ihmisten keskellä työskentely on minun juttuni. Olen tehnyt työtä omalla persoonallani, ja se on vienyt eteenpäin. Uskallan sanoa rohkeasti mielipiteeni, ottaa vastuuta, työntää kädet saveen ja astua avoimin mielin kohti uutta, Miia kertoo.

Kysyttäessä Ässäpäällikkö-palkinnon merkityksestä, hän kohdistaa kiitoksensa tiimilleen ja koko Prisma Kuopion yhteisölle.

– Olemme tehneet tämän yhdessä.

Ässäpäällikkö-palkinnon perusteiluissa Miian kohdalla todettiin, että heillä tavoitteet on asetettu haastaviksi yhdessä tiimin kanssa ja hänelle on tärkeintä, että tiimi onnistuu omassa työssään. Hän kasvattaa omalla johtamisellaan johtajuutta ja varmistaa riittävän osaamisen tiimissään.

– Tiimini kehittää minua esihenkilönä jatkuvasti. Saan neuvoja, huomautauksia hoidettavista asioista ja minulta tullaan myös kysymään onko kaikki hyvin, jos oikein vaikutan keskittyneeltä.

Esihenkilönä Miia iloitsee tiiminsä onnistumisia. Hänellä on suuri vastuu uusien työntekijöiden perehdyttämisessä ison kaupan arkeen.

– On ihana nähdä, kun työntekijät kasvavat, osaavat ja saavat lisää varmuutta työhönsä, Miia fiilistelee.

Miia Karjalainen on tuttu näky Prisma Kuopion asiakkaille.
Sampo Nevalainen

Olemme yli 125 000 asiakasomistajan omistama palvelualan yritys Pohjois-Savossa. Tehtävänämme on tuottaa kilpailukykyisiä etuja ja palveluja asiakasomistajille. Omalla työllämme kehitämme jäseniemme ja koko Pohjois-Savon hyvinvointia. Olemme kehittyvä ja yksi maakunnan suurimmista yrityksistä.