President Stubb to visit Tampere

Office of the President of the Republic of Finland
Press release 51/2024
12 September 2024

President of the Republic of Finland Alexander Stubb will make a visit to Tampere on Wednesday 18 September 2024.

President Stubb will begin his visit with an inspection of the Finnish Defence Forces Logistics Command, followed by an introduction to its operations.

After the inspection visit, President Stubb will have lunch with the management of the City of Tampere and representatives of defence industry companies operating in the area. The lunch will be hosted by Mayor Kalervo Kummola.

In the afternoon, President Stubb will visit the University of Tampere, where he will give a speech and discuss with students. The speech will focus on geopolitics and the changing world order.

The programme will then continue at the Adult Education Centre of the Tampere Region, where the President will participate in a panel discussion on culture as a resource for society. The discussion will be chaired by Sampo Terho, Director of Culture of the City of Tampere. The other panellists are Anna Hjorth-Röntynen, Director of the Sara Hildén Art Museum, Mikko Kanninen, Director of Tampere Theatre and Rosa Meriläinen, Secretary General of the Central Organisation for Finnish Culture and Arts KULTA.

The day will conclude with a visit to the high-tech company Insta Group.

Alternative languages

Subscribe to releases from Tasavallan presidentin kanslia

Subscribe to all the latest releases from Tasavallan presidentin kanslia by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Tasavallan presidentin kanslia

Republikens presidents maka Suzanne Innes-Stubb besöker Ukraina12.9.2024 19:01:56 EEST | Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 52/2024 12.9.2024 Republikens presidents maka Suzanne Innes-Stubb är på besök i Kiev 11–12 september 2024. Hon deltar i en konferens om en trygg framtid för barn. Värd för konferensen är Olena Zelenska, maka till Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj. Onsdagen den 11 september besökte Innes-Stubb Ukrainas största barnsjukhus och Centret för skydd av barnets rättigheter. Hon fick också en introduktion i fosterhemsverksamheten. Torsdagen den 12 september deltog hon i en paneldiskussion om barns säkerhet i skolan. I programmet ingick också en blomsternedläggning vid minnesväggen i Kiev för de ukrainska soldater som stupat i krig. "Det är en ära för mig att få delta i konferensen och visa Finlands stöd för Ukraina. Jag uppskattar verkligen Olena Zelenskas engagemang för att skydda barn och hennes arbete för att lyfta fram vikten av utbildning i Ukraina", säger Innes-Stubb. Den årliga konferensen, som arrangeras på initiativ av Olena Zelenska o

Tasavallan presidentin puoliso Suzanne Innes-Stubb vierailee Ukrainassa12.9.2024 19:01:56 EEST | Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 52/2024 12.9.2024 Tasavallan presidentin puoliso Suzanne Innes-Stubb vierailee Kiovassa 11.-12. syyskuuta 2024. Innes-Stubb osallistuu Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyin puolison Olena Zelenskan emännöimään konferenssiin lasten turvallisesta tulevaisuudesta. Keskiviikkona 11. syyskuuta Innes-Stubb vieraili Ukrainan suurimmassa lastensairaalassa, lasten oikeuksien keskuksessa sekä tutustui sijaiskotitoimintaan. Innes-Stubb piti myös puheenvuoron lasten kouluturvallisuutta käsittelevässä istunnossa torstaina 12. syyskuuta. Lisäksi ohjelmassa oli kukkienlasku sodassa kaatuneiden ukrainalaisten sotilaiden muistolle Kiovassa sijaitsevalle muistoseinälle. ”Minulle on kunnia osallistua konferenssiin ja osoittaa Suomen tukea Ukrainalle. Arvostan suuresti Olena Zelenskan sitoutuneisuutta lasten suojelemiseksi sekä työtä koulutuksen merkityksen puolesta Ukrainassa”, Innes-Stubb sanoo. Maailmanlaajuisiin haasteisiin keskittyvä Zelenskan emännöimä vuos

Spouse of the President of the Republic of Finland, Suzanne Innes-Stubb, visits Ukraine12.9.2024 19:01:56 EEST | Press release

Office of the President of the Republic of Finland Press release 52/2024 12 September 2024 The spouse of the President of the Republic of Finland, Suzanne Innes-Stubb, is visiting Kyiv from 11 to 12 September 2024. She attends a Summit with focus on child safety hosted by Olena Zelenska, the spouse of the President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy. On Wednesday 11 September, Mrs Innes-Stubb visited Ukraine's largest children's hospital and the Child Rights Protection Centre. She was also introduced to foster care services. On Thursday 12 September, she participated in a panel discussion on children’s safety at school. The program also included a flower-laying ceremony at the Wall of Remembrance of the fallen Ukrainian soldiers. “I am honoured to participate in the Fourth Summit of First Ladies and Gentlemen and show Finland’s support to Ukraine. I admire the work that Olena Zelenska is doing to protect children and to raise awareness of the importance of education in Ukraine”, says Suzan

President Stubb till Warszawa30.8.2024 16:07:54 EEST | Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 50/2024 30.8.2024 Republikens president Alexander Stubb träffar Polens president Andrzej Duda och deltar i ambassadörsmötet i Warszawa tisdagen den 10 september 2024. President Stubb kommer att hålla ett tal på ambassadörsmötet och delta i en paneldiskussion om säkerhetsläget i Östersjöområdet tillsammans med Polens utrikesminister Radosław Sikorski. Under eftermiddagens enskilda möte mellan presidenterna diskuteras det bilaterala förhållandet mellan Finland och Polen, aktuella Natofrågor, stödet till Ukraina och säkerhetsläget i Europa.

Presidentti Stubb Varsovaan30.8.2024 16:07:54 EEST | Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 50/2024 30.8.2024 Tasavallan presidentti Alexander Stubb tapaa Puolan presidentti Andrzej Dudan ja osallistuu Puolan suurlähettiläspäiville Varsovassa tiistaina 10. syyskuuta 2024. Suurlähettiläspäivillä presidentti Stubb pitää puheen ja osallistuu keskustelutilaisuuteen Itämeren alueen turvallisuustilanteesta yhdessä Puolan ulkoministeri Radosław Sikorskin kanssa. Iltapäivällä presidenttien kahdenvälisissä keskusteluissa esillä ovat Suomen ja Puolan kahdenvälinen suhde, ajankohtaiset Nato-asiat, tuki Ukrainalle sekä Euroopan turvallisuustilanne.