Spouse of the President of the Republic of Finland, Suzanne Innes-Stubb, visits Ukraine

Office of the President of the Republic of Finland
Press release 52/2024
12 September 2024

The spouse of the President of the Republic of Finland, Suzanne Innes-Stubb, is visiting Kyiv from 11 to 12 September 2024. She attends a Summit with focus on child safety hosted by Olena Zelenska, the spouse of the President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy.

On Wednesday 11 September, Mrs Innes-Stubb visited Ukraine's largest children's hospital and the Child Rights Protection Centre. She was also introduced to foster care services. On Thursday 12 September, she participated in a panel discussion on children’s safety at school. The program also included a flower-laying ceremony at the Wall of Remembrance of the fallen Ukrainian soldiers.

“I am honoured to participate in the Fourth Summit of First Ladies and Gentlemen and show Finland’s support to Ukraine. I admire the work that Olena Zelenska is doing to protect children and to raise awareness of the importance of education in Ukraine”, says Suzanne Innes-Stubb.

The annual Summit of First Ladies and Gentlemen, hosted by Olena Zelenska, focuses on global challenges and brings together the spouses of world leaders and experts from a range of fields.

Alternative languages

Subscribe to releases from Tasavallan presidentin kanslia

Subscribe to all the latest releases from Tasavallan presidentin kanslia by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Tasavallan presidentin kanslia

President Stubb besöker Tammerfors12.9.2024 15:43:56 EEST | Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 51/2024 12.9.2024 Republikens president Alexander Stubb besöker Tammerfors onsdagen den 18 september 2024. Besöket inleds med att president Stubb inspekterar Försvarsmaktens logistikverk och introduceras till logistikverkets verksamhet. Efter inspektionsbesöket följer en gemensam lunch med ledningen för Tammerfors stad och företrädare för företag inom försvarsindustrin. Värd för lunchen är borgmästare Kalervo Kummola. På eftermiddagen besöker president Stubb Tammerfors universitet där han kommer att hålla ett anförande och samtala med studerande. Anförandet kommer att fokusera på geopolitik och den förändrade världsordningen. Programmet fortsätter på Tammerforsregionens arbetarinstitut Sampola, där presidenten kommer att delta i en paneldebatt om kultur som en resurs för samhället. Diskussionen leds av Tammerfors stads kulturdirektör Sampo Terho. De övriga deltagarna i panelen är Anna Hjorth-Röntynen, direktör för Sara Hildéns konstmuseum,

Presidentti Stubb vierailee Tampereella12.9.2024 15:43:56 EEST | Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 51/2024 12.9.2024 Tasavallan presidentti Alexander Stubb vierailee Tampereella keskiviikkona 18. syyskuuta 2024. Vierailun aluksi presidentti Stubb tarkastaa Puolustusvoimien logistiikkalaitoksen. Tarkastuskäynnillä presidentti tutustuu logistiikkalaitoksen toimintaan. Tarkastuskäynnin jälkeen presidentti Stubb tapaa lounaalla Tampereen kaupungin johtoa sekä alueella toimivien puolustusteollisuuden yritysten edustajia. Lounasta isännöi pormestari Kalervo Kummola. Iltapäivällä presidentti vierailee Tampereen yliopistolla, jossa hän pitää puheenvuoron ja keskustelee opiskelijoiden kanssa. Puheenvuoro käsittelee geopolitiikkaa ja maailmanjärjestyksen murrosta. Yliopistolta presidentti Stubb siirtyy Tampereen seudun työväenopisto Sampolaan, jossa hän osallistuu Tampereen kaupungin kulttuurijohtaja Sampo Terhon juontamaan paneelikeskusteluun kulttuurista yhteiskunnan voimavarana. Aiheesta ovat keskustelemassa presidentin lisäksi Sara Hildénin taidemuse

President Stubb to visit Tampere12.9.2024 15:43:56 EEST | Press release

Office of the President of the Republic of Finland Press release 51/2024 12 September 2024 President of the Republic of Finland Alexander Stubb will make a visit to Tampere on Wednesday 18 September 2024. President Stubb will begin his visit with an inspection of the Finnish Defence Forces Logistics Command, followed by an introduction to its operations. After the inspection visit, President Stubb will have lunch with the management of the City of Tampere and representatives of defence industry companies operating in the area. The lunch will be hosted by Mayor Kalervo Kummola. In the afternoon, President Stubb will visit the University of Tampere, where he will give a speech and discuss with students. The speech will focus on geopolitics and the changing world order. The programme will then continue at the Adult Education Centre of the Tampere Region, where the President will participate in a panel discussion on culture as a resource for society. The discussion will be chaired by Sampo

President Stubb till Warszawa30.8.2024 16:07:54 EEST | Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 50/2024 30.8.2024 Republikens president Alexander Stubb träffar Polens president Andrzej Duda och deltar i ambassadörsmötet i Warszawa tisdagen den 10 september 2024. President Stubb kommer att hålla ett tal på ambassadörsmötet och delta i en paneldiskussion om säkerhetsläget i Östersjöområdet tillsammans med Polens utrikesminister Radosław Sikorski. Under eftermiddagens enskilda möte mellan presidenterna diskuteras det bilaterala förhållandet mellan Finland och Polen, aktuella Natofrågor, stödet till Ukraina och säkerhetsläget i Europa.

Presidentti Stubb Varsovaan30.8.2024 16:07:54 EEST | Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 50/2024 30.8.2024 Tasavallan presidentti Alexander Stubb tapaa Puolan presidentti Andrzej Dudan ja osallistuu Puolan suurlähettiläspäiville Varsovassa tiistaina 10. syyskuuta 2024. Suurlähettiläspäivillä presidentti Stubb pitää puheen ja osallistuu keskustelutilaisuuteen Itämeren alueen turvallisuustilanteesta yhdessä Puolan ulkoministeri Radosław Sikorskin kanssa. Iltapäivällä presidenttien kahdenvälisissä keskusteluissa esillä ovat Suomen ja Puolan kahdenvälinen suhde, ajankohtaiset Nato-asiat, tuki Ukrainalle sekä Euroopan turvallisuustilanne.