Oima-palvelu tuo helpotusta henkilökohtaisen avun sekä perhe- ja omaishoidon hallintaan
Uusi palvelu helpottaa tuntikirjausten, kulukorvausten ja muiden dokumenttien hallintaa.
Kanta-Hämeen hyvinvointialue on ottamassa käyttöön uuden Oima-palvelun, joka on suunniteltu henkilökohtaisen avun, omais- ja perhehoitajien käyttöön. Oima-palvelu mahdollistaa sähköisen asioinnin, mikä helpottaa tuntikirjausten, kulukorvausten ja muiden dokumenttien hallintaa. Palvelua ei ole sidottu tiettyyn paikkakuntaan tai kellonaikaan, mikä tuo joustavuutta käyttäjille.
Palvelu otetaan käyttöön nopealla aikataululla
Oima-palvelun käyttöönotto tapahtuu nopealla aikataululla, sillä nykyinen Tilipalvelu Rantalaisen sopimus päättyy vuoden 2024 lopussa. Myös Populuksen käyttö päättyy vuoden 2024 lopussa. Hankintapäätös Oima-palvelusta tehtiin kesäkuussa 2024, ja tuotantokäyttö alkaa loka-marraskuun aikana.
Työnantajia ja työntekijöitä, joilla on voimassaoleva sopimus, on tiedotettu asiasta kirjeitse.
Asiointi suoraan hyvinvointialueen palvelupisteiden kautta onnistuu jatkossakin, mikäli asiointi sähköisen kanavan kautta ei ole mahdollista.
Edut asiakkaalle
- sähköinen asiointi
- mahdollisuus lisätä kuitit ja muut dokumentit palvelun kautta
- tuntikirjausten ja korjausten tekeminen itse.
Käyttöönoton tavoite
Oima-palvelun käyttöönoton tavoitteena on yhtenäistää palkkioiden suuruudet ja maksupäivät.
Koulutukset Oima-palvelun käyttöön
Oima järjestää yhteistyössä Kanta-Hämeen hyvinvointialueen kanssa koulutuksia Oima-palvelun käyttöön. Koulutukset järjestetään sähköisesti etäkoulutuksina. Koulutukseen voi osallistua kotoa käsin. Osallistumiseen tarvitaan vain tietokone tai muu päätelaite (älypuhelin tai tabletti).
Perhehoitajat
Aika: Ke 1.10. klo 17.30-18.30
Linkki koulutukseen (Google Meet): https://meet.google.com/poi-pxqr-icg
Vuorokausi- ja tuntipalkkiolliset hoitajat
Aika: Ma 30.9. klo 17.30–18.30
Linkki koulutukseen (Google Meet): https://meet.google.com/ixn-mdrq-rsh
Omaishoitajat
Aika: Ke 2.10. klo 17.30–18.30
Linkki koulutukseen (Google Meet): https://meet.google.com/nmm-thac-zim
Sijaisomaishoitajat
Aika: Ke 2.10. klo 18.30–19.30
Linkki koulutukseen (Google Meet): https://meet.google.com/tnx-ezms-yye
Henkilökohtainen apu:
Työantajat
Aika: To 24.10. klo 16.00–17.30
Linkki koulutukseen (Google Meet): https://meet.google.com/vhh-hitx-ygh
Työntekijät
Aika: Ti 24.10. klo 18.00–19.30
Linkki koulutukseen (Google Meet): https://meet.google.com/jvd-qcjj-xzt
Yhteyshenkilöt
Annukka Kuisminikäihmisten asiakasohjauksen tulosaluejohtaja
Puh:050 550 2263annukka.kuismin@omahame.fiTaija YlätaloTulosaluejohtaja, lastensuojelu
Puh:040 507 5442taija.ylatalo@omahame.fiRiikka Lammintausta-MäkeläTulosaluejohtaja, perhekeskuspalvelu
Puh:040 847 2044riikka.lammintausta-makela@omahame.fiJohanna PulkkinenTulosaluejohtaja, vammaispalvelut
Puh:040 304 7865johanna.pulkkinen@omahame.fiTilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oma Häme
Potilastietojärjestelmien yhdistäminen hidastaa toimintaa kiirevastaanotoilla ja päivystyksessä vuoden ensimmäisinä päivinä30.12.2024 16:44:02 EET | Tiedote
Oma Häme siirtyy vuoden 2025 alussa yhteen, yhteiseen potilastietojärjestelmään, kun Forssan seudun ja muun Kanta-Hämeen alueen Lifecare-potilastietojärjestelmien tiedot yhdistetään. Järjestelmien yhdistäminen sujuvoittaa tiedonkulkua yksiköstä toiseen, mikä parantaa sekä hoitoprosessien nopeutta että potilasturvallisuutta. Siirtyminen uuteen potilastietojärjestelmään ei vaadi asiakkaita toimenpiteitä. Muutos hidastaa toimintaa kiirevastaanotoilla ja päivystyksessä Tietojärjestelmien yhdistäminen alkaa keskiviikkona 1. tammikuuta keskiyöllä ja loppuu aamuyöllä torstaina 2. tammikuuta. Yhdistämisen aikana potilastietojen katseluun käytetään tietojärjestelmän kopiota. Lisäksi muun muassa röntgen- ja verikoepyynnöt, sairauslomatodistukset ja reseptit kirjoitetaan paperille, kun ne normaalisti tehtäisiin järjestelmän kautta. Tämä hidastaa toimintaa kiirevastaanotoilla ja päivystyksessä, vaikka töissä on normaalia enemmän henkilökuntaa. Keskussairaalan päivystyksen sekä Forssan ja Riihimäen
Oma Hämeen aikuissosiaalityön chat-palvelun aukioloajat laajenevat 2.1.202530.12.2024 09:27:54 EET | Tiedote
Aikuissosiaalityön ammattilaisen tavoittaa chatin kautta jatkossa joka arkipäivä klo 9–15.
Oma Hämeen tukipalveluyhtiö aloittaa toimintansa 1.1.202527.12.2024 14:52:37 EET | Tiedote
Muutos ei vaikuta asiakkaiden arkeen. Henkilöstö siirtyy hyvinvointialueelta vanhoina työntekijöinä.
Turvanasi jouluna – kepposteleva tonttu tuo joulun perhetukikeskukseen27.12.2024 11:28:13 EET | Artikkeli
Oma Hämeen työntekijät ovat joulunakin varmistamassa, ettei kenenkään tarvitse olla yksin. Joulukalenterin tonttu kuuluu Mäkikujan perhetukikeskuksen vastaanotto-osaston jouluun.
Olen sinun turvanasi jouluna – Synnytysyksikössä joulun taikaa26.12.2024 10:00:00 EET | Tiedote
Kanta-Hämeen hyvinvointialueen synnytys- ja naistentautien sekä vastasyntyneiden teho- ja tarkkailuyksikössä joulun pyhät kuluvat tärkeän työn äärellä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme