Lapti toteuttaa ICECAPITALille asuinkerrostalon Helsingin Konalaan

Rakennusliike Lapti Oy ja ICECAPITAL ovat allekirjoittaneet sopimuksen asuinkerrostalon toteuttamisesta Helsingin Konalaan. Lapti suunnittelee ja rakentaa Konalaan seitsemänkerroksisen talon, johon tulee 35 vuokra-asuntoa. Kerrostalon rakentaminen alkaa syys-lokakuun taitteessa 2024 ja asunnot valmistuvat loppuvuodesta 2025.

Konalaan Kolsarinkujalle nousevaan Asunto Oy Helsingin Aamuaurinkoon tulee yhteensä 35 asuntoa yksiöistä isoihin, jopa neljän makuuhuoneen perheasuntoihin. Kaikissa asunnoissa on lasitettu parveke. Lisäksi talosta löytyy saunaosasto, kerhotilat, pesutupa, asuntokohtaiset irtaimistovarastot, ulkoiluvälinevarasto ja autopaikkoja.

Kohteessa on panostettu erityisesti energiatehokkuuteen. Talo rakennetaan A-energialuokkaan, ja sen lämmityksessä hyödynnetään maalämpöä.

– On ollut hienoa päästä kehittämään ja pian toteuttamaan laadukas ja energiatehokas kohde vuokra-asumiseen yhteistyössä ICECAPITALin kanssa. Konalassa riittää kysyntää erikokoisille vuokra-asunnoille, joten siksi Aamuaurinkoon on tulossa erittäin monipuolinen asuntojakauma, kertoo liiketoimintajohtaja Raimo Pesola Laptilta.

– Olemme erittäin iloisia yhteistyön alkamisesta Laptin kanssa. Nyt aloitettava Helsingin Aamuaurinko on A-energialuokan täydennysrakentamiskohteena hyvä esimerkki siitä, millaisiin kohteisiin haluamme sijoittaa, sanoo ICECAPITAL REAM Oy:n sijoitusjohtaja Mikko Suominen.

As Oy Helsingin Aamuaurinko sijoittuu puistomaiseen ympäristöön Konalan liikuntapuiston välittömään läheisyyteen. Alueelta löytyy myös monipuolisesti palveluita kuten kauppakeskus Ristikko. Julkiset liikenneyhteydet toimivat moneen suuntaan, ja pääväylistä Kehä I ja Vihdintie kulkevat läheltä.

Raimo Pesola, liiketoimintajohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, 050 305 9360, raimo.pesola@lapti.fi
Tuomo Turkkinen, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, 040 717 7576, tuomo.turkkinen@lapti.fi
Mikko Suominen, sijoitusjohtaja, ICECAPITAL REAM Oy, 040 504 0915, mikko.suominen@icecapital.fi

Lapti on monipuolinen ja vakavarainen kotimainen rakennusliike. Rakennamme yhdessä asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme kanssa koteja, toimitiloja, päivä- ja hoivakoteja, kouluja sekä sairaaloita ympäri Suomea. Meillä työskentelee noin 500 alan ammattilaista. Vaikuttavasta jäljestämme kertovat niin viimeistelty kädenjälki kuin yhteistyöstämme syntyvä lämmin muistijälki. www.lapti.fi