Lidl Suomi

Lidl alkaa viestiä kotimaisuudesta entistä painokkaammin – ”Nyt näkyy Suomen lippuja”

Jaa

Lidlin kotimaisuusaste on noin 60 prosenttia, mikä yllättää monet; suomalaiset kuluttajat arvioivat Lidlin kotimaisuusasteeksi vain 40 prosenttia*. Suomalaiset valitsivat kotimaisen tuotteen yhä useammin sian- ja naudanlihan sekä maidon osalta. Heviosastolla Lidl alkaa kertoa kasvisten kotimaisuudesta aiempaa selvemmin.    

Lidlin kotimaiset hevi-tuotteet ovat saaneet uudet, kotimaisuudesta viestivät hintakyltit
Lidlin kotimaiset hevi-tuotteet ovat saaneet uudet, kotimaisuudesta viestivät hintakyltit

Lidlillä on pitkiä yhteistyösuhteita suomalaisten tavarantoimittajien kanssa, ja vuosien saatossa Lidlin kotimaisuusaste on kasvanut. Tilikaudella 2023 Lidlin kotimaisuusaste kasvoi sian- ja naudanlihan sekä maidon osalta. Sianlihan kotimaisuusaste oli 89 % (tilikaudella 2022: 86 %), naudanlihan 94 % (92 %) ja maidon 96 % (90 %). Tuorekanan osalta Lidl tarjoaa vain 100 % kotimaista kanaa.

– Monelle on positiivinen yllätys, kuinka paljon tarjoamme kotimaista. Suomalaiset arvostavat kotimaisuutta erityisesti tuorelihassa ja maidossa. Suomessa onkin näiden tuotannossa pitkät perinteet sekä vahvaa osaamista ja laatua, kertoo Lidlin ostojohtaja Thomas Heinrichs.

Kotimaisuusasteella viitataan kotimaisten tuotteiden osuuteen myynnistä. 

Huomasitko muutoksen heviosastolla? Helpommin tietoa kotimaisista tuotteista

Suomalaisista 65 prosentin mielestä ruokakaupassa tulisi saada helpommin tietoa tuorekasvisten kotimaisuudesta.* Lidlin heviosastolla on nyt testattu uusia tuotelaatikoita ja hintakylttejä, jotka viestivät aiempaa tehokkaammin kotimaisesta tuotteesta. Kotimaisen kasviksen tuotelaatikossa on sinivalkoinen ”Suomalaisia kasviksia” -teksti ja hintakylti ovat saaneet siniset raamit. Näin asiakas voi helposti jo heviosastoa silmäilemällä tunnistaa, mitkä tuotteet ovat kotimaisia.

– Asiakkaamme ovat toivoneet, että kasvisten kotimaisuudesta saisi helpommin tietoa – niiden alkuperämaa kun voi vaihdella sesongeittain. Olemme nyt testanneet näitä uusia laatikoita ja hintakylttejä on muutamassa myymälässämme, ja hyvien kokemuksien perusteella otamme ne käyttöön kaikkiin Lidl-myymälöihin ympäri Suomen. Nyt Lidleissä tosiaankin näkyy Suomen lippuja! Heinrichs kertoo.

Lidl tarjoaa kasviksista kotimaisen vaihtoehdon aina, kun se on mahdollista. Kotimaisten kasvisten saatavuus ja laatu vaihtelevat esimerkiksi vuodenaikojen ja satojen mukaan. Eniten kotimaisia kasviksia on tarjolla kesäisin, kun Suomessa on avomaakasvisten satokausi.

* Kuluttajakysely, johon on vastannut noin tuhat suomalaista kuluttajaa. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos. Kysely on tehty kesäkuussa 2024.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Kotimaisen tuotteen hintakyltissä on siniset raamit ja siniristilippu.
Kotimaisen tuotteen hintakyltissä on siniset raamit ja siniristilippu.
Lataa
Kotimaisten tuotteiden laatikot saavat sinisellä pohjalla olevan "Suomalaisia kasviksia" -tekstin.
Kotimaisten tuotteiden laatikot saavat sinisellä pohjalla olevan "Suomalaisia kasviksia" -tekstin.
Lataa
Lidlin hevi-osastolla säihkyy sininen, kun kotimaiset tuotteet ovat saaneet sinireunaiset raamit.
Lidlin hevi-osastolla säihkyy sininen, kun kotimaiset tuotteet ovat saaneet sinireunaiset raamit.
Lataa

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Takaisinveto: Grillimaisterin naudan ulkofileepihvissä salmonellaa16.9.2024 16:00:05 EEST | Tiedote

Lidl vetää myynnistä erän Grillimaisterin 200 gramman naudan ulkofileepihvejä. Tuote-erässä on todettu salmonellaa. Takaisinveto koskee vain tuotteita, joiden viimeinen käyttöpäivä on 27.8.2024. Tuote on ollut myynnissä kaikissa Suomen Lidl-myymälöissä. Tuote: Grillimaisteri mureutettu naudan ulkofileepihvi Pakkauskoko: 200 g Viimeinen käyttöpäivä: 27.8.2024 Erätunnus: 670306432397 Lidl pyytää kyseisen erän tuotteita ostaneita ja pakastaneita asiakkaitaan palauttamaan tuotteet Lidl-myymälään, jossa tuotteen hinta hyvitetään. Lidl pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa. Salmonella tuhoutuu kuumennettaessa 70 asteeseen. Mikäli liha on kypsennetty ja keittiöhygieniasta huolehdittu, on tartuntavaara hyvin pieni. Tartuntaa epäiltäessä on syytä ottaa yhteys lääkäriin. Lisätietoja asiakkaille: Lidlin asiakaspalvelu, https://asiakaspalvelu.lidl.fi/ Lisätietoja medialle: Lidlin viestintä, media@lidl.fi, 09 2345 6400 Takaisinveto tehdään, kun tuote on tai sen epäillään olevan ter

Lidlin tilinpäätös 2023: isot investoinnit asiakkaaseen näkyvät tilikauden luvuissa4.9.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

Lidlin liikevaihto oli helmikuussa 2024 päättyneellä tilikaudella 1999 miljoonaa euroa, mikä on 1,5 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna. Lidl työllistää suoraan lähes 5600 työntekijää ja sen toiminnan ansiosta Suomessa on työtä yli 18 000 henkilöllä. Tiedot käyvät ilmi Lidl Suomen tilinpäätöksestä ja yhtiön teettämästä taloudellisten vaikutusten arvioinnista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye