Fliiga

Nokian KrP:llä vahva alku – vyöllä jo molempien finalistien päänahat

Viime kevään pronssijoukkue Nokian KrP avasi F-liigan kaatamalla vieraissa mestari Oilersin, ja tänään oli hopearyhmän vuoro, kun Classic kaatui kotikaukalossaan 9-6.

Mikko Laakso iski nokialaiset johtoon jo 55 sekunnin pelin jälkeen, ja ensimmäisellä tauolla KrP johti murskaavasti 5-0 Aapo KilpeläisenTopias Simosen, Laakson ja Luukas Hyvärisen onnistuttua. Toisen erän vieraat tyytyivät viemään vain 3-2, ja kolmannen alussa Mikko Laakso iski lukemiksi jo 9-3 KrP:lle. Classicin päivän hahmo Eemeli Salin viritteli vielä kiriä laukomalla ottelun kolmannen, neljännen ja viidennen maalinsa, mutta siihen nousu katkesi. Jami Manninen syötti Classicin maaleista neljä.

Mestari Oilers avasi pistetilinsä toisella yrityksellä kaatamalla Kauhajoella 1 113 katsojan edessä SPV:n 6-4. Kotijoukkue nousi toisessa erässä Konsta Haukkalan ja Sami Kosken maaleilla kahden takaa tasoihin eikä Justus Kainulaisen osumakaan vielä riittänyt, kun Didrik Lillas osui kolmannessa erässä 4-4 SPV:lle. Oilers ratkaisi pelin viimeisellä viisiminuuttisella erikoistilanteista, kun ensin osui ylivoimalla Markus Salmi ja viimeisellä sekunnilla vielä tyhjiin Justus Kainulainen. Kainulainen laukoi Öljymiesten maaleista kolme, ja Heikki Iiskolan tehot olivat 2+1.

Liigakarsintojen vakioasiakas FBC Turku aloitti tämän kauden heti komeasti kaatamalla vieraissa Nurmon Jymyn 9-8. Turkulaiset veivät heti avauserän 4-1, ja toisessa erässä Verneri Tuononen iski lukemiksi jo 6-2. Viime kausilla FBC on monesti hukannut johtoaseman tappioksi, ja uhkaavalta näytti tänäänkin, kun Jymy kavensi vielä toisessa erässä kolmesti ja kolmannen puolivälissä Niklas Äijälä iski 6-6. Eero Jalo ja Valtteri Koskinen laukoivat vieraille uuden maalin johdon, mutta Eemil Äijälä ja alivoimalla Oskari Kauppila nostivat isännät taas rinnalle. Vain 33 sekuntia myöhemmin Eero Jalo osui kuitenkin vielä saman jäähyn aikana FBC:lle yhdeksännen maalin, ja nyt johto lopulta piti. Jalo osui tänään hattutempun ja Eemil Äijälä Jymylle tehot 2+2.

Westend Indians aloitti kautensa OLS:n vieraana niukalla 7–6-voitolla, jossa oli onneakin mukana. Sitkeä OLS nousi kahden maalin takaa tasoihin ja vielä kolmannen erän puolivälissä Olli Lukkarin ylivoimamaalilla 6–5-johtoon. Indiansiin siirtynyt maajoukkuepuolustaja Jere Niemelä kuitenkin tasoitti jo minuuttia myöhemmin illan kolmannella maalillaan, ja ottelun ratkaisu oli oululaisittain kirpeä. Runsas minuutti ennen loppusummeria Indiansin Otto Lehkosuo yritti syöttää päädystä luukulle, ja pallo kääntyi OLS-puolustajan jalasta omaan verkkoon.

Sunnuntaina aloittaa TPS kautensa paikallisottelulla FBC Turkua vastaan, ja päivän toinen peli on OLS–Happee Oulussa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Fliiga

LIIGAJOUKKUEELTA POIKKEUKSELLINEN KAMPANJA - NÄKYVIN MAINOSPAIKKA JA KOTIOTTELUT HYVÄNTEKEVÄISYYTEEN - EMBARGO 2.9. KLO 06.002.9.2024 06:00:00 EEST | Tiedote

EMBARGO 2.9. KLO 06.00. ÅIF:n (Ådalens IF, Sipoo) naisten salibandyn F-liigajoukkue aloittaa hyvin poikkeuksellisen yhteistyön yhdessä Hope Ry:n kanssa vähävaraisten perheiden lasten ja nuorten harrastustoiminnan mahdollistamiseksi. Osana yhteistyötä joukkue luovuttaa ensimmäisenä Suomessa veloituksetta hyväntekeväisyyteen eli Hopen käyttöön peliasunsa etuosan mainospaikan sekä kaikki kotiottelunsa.