POP Pankkikeskus osk

Valtakunnallinen pankkitutkimus julki: POP Pankilla on alan tyytyväisimmät asiakkaat

Jaa

Eri toimialojen asiakastyytyväisyyttä tutkiva EPSI Rating on julkaissut pankkitoimialan vuoden 2024 raportin. Sen mukaan suomalaispankeista parhaan kokonaisarvosanan henkilö- ja yritysasiakkailtaan saa POP Pankki.

”EPSI Ratingin -tutkimus on meille tärkeä palvelumittari. Palvelulupaukset tulee lunastaa asiakaskohtaamisissa joka päivä. Siksi se, että pystyimme parantamaan tuloksiamme viime vuodesta jokaisella osa-alueella, on erittäin hieno saavutus henkilöstöltämme”, kiittää POP Pankkikeskuksen liiketoimintajohtaja Nuutti Härmä.

EPSI Ratingin Pankki- ja rahoitus -tutkimuksessa POP Pankki sai henkilöasiakkailta arvosanaksi 82,7 toimialan keskiarvon ollessa 75,9. Yritysasiakastutkimuksessa POP Pankin arvosana oli 78,7, kun toimialan keskiarvo on 73,3. POP Pankin henkilöasiakkaista 85,5 prosenttia ja yritysasiakkaista 82,4 prosenttia suosittelisi pankkia tuttavalleen toimialan vastaavien lukujen ollessa 77,5 ja 74,0 prosenttia.

null

Sopivan kokoinen, helposti lähestyttävä, kilpailukykyinen ja asiantunteva

"Asiakkaat arvostavat tutkimuksen mukaan asioinnin vaivattomuutta sekä sitä, että saa asiantuntevia taloudellisia neuvoja, kun niitä tarvitsee. Avoimissa palautteissa kiiteltiin erityisesti POP Pankin nopeaa päätöksentekoa ja paikallistuntemusta. Vaikka asiointi on monelta osin siirtynyt verkkoon, silti omalla yhteyshenkilöllä on merkitystä. Se tuo jatkuvuutta asiakassuhteeseen”, sanoo POP Pankkikeskuksen Asiakkuudet-tiimin päällikkö Milla Ahlsten.

Pankkeja arvioidaan EPSI Rating -tutkimuksessa viidessä kategoriassa, jotka ovat imago, odotukset, tuote- ja palvelulaatu, vastine rahalle sekä asiakastyytyväisyys ja uskollisuus. EPSI Ratingin kesä-elokuussa 2024 tehtyyn yritystutkimukseen tehtiin 1214 haastattelua. Touko-elokuussa  2024 tehtyyn henkilöstötutkimukseen haastateltiin 1514 yli 18-vuotiasta suomalaista.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tietoja julkaisijasta

POP Pankki -ryhmä on yli 700 asiantuntijaa työllistävä suomalainen pankkiryhmä, johon kuuluu 18 POP Pankkia, POP Pankkien keskusluottolaitos Bonum Pankki Oyj, POP Asuntoluottopankki Oyj ja POP Pankkikeskus osk. POP Pankki -ryhmän visiona on olla pankki, joka parhaiten yhdistää henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon. POP Pankilla on EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus -tutkimuksen mukaan Suomen tyytyväisimmät henkilö- ja yritysasiakkaat.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta POP Pankkikeskus osk

Valtakunnallinen tutkimus: joka neljäs asuntolainaa ottanut ei ole varautunut tulojen putoamiseen esimerkiksi työttömyyden vuoksi2.5.2024 11:00:00 EEST | Tiedote

POP Pankin Iro Researchillä teettämän kyselytutkimuksen mukaan 27 prosenttia suomalaisista asuntolainaa ottaneista ei ole varautunut mitenkään siihen, jos tulot romahtaisivat puolen vuoden ajaksi työttömyyden tai työkyvyttömyyden tai muun vastaavan syyn vuoksi. Vain 19 prosenttia asuntolainan ottaneista vastaajista on vakuuttanut asuntolainansa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye