Riikka Varila kokoomuksen kunta- ja aluevaalien kampanjapäälliköksi

Kokoomus on nimennyt Riikka Varilan ensi keväänä järjestettävien kunta- ja aluevaalien kampanjapäälliköksi.

Kokoomuksen puoluehallitus on nimennyt Riikka Varilan ensi keväänä järjestettävien kunta- ja aluevaalien kampanjapäälliköksi. Varila siirtyy tehtävään kokoomuksen Pohjanmaan piirin toiminnanjohtajan tehtävästä. Varila tulee vetämään vaalityötä kokoomuksen puoluetoimistolla Helsingissä.

”Varila on idearikas ja energinen politiikan ja kampanjoinnin osaaja, jolla on laajat verkostot, hyvät ihmissuhdetaidot ja erinomaiset näytöt vaalityöstä. Uskon, että Riikan osaaminen auttaa meitä menestymään ensi kevään vaaleissa”, vt. puoluesihteeri Timo Elo sanoo.

Varila on toiminut Pohjanmaan Kokoomuksen toiminnanjohtajana ja kehittänyt piirijärjestön vaali- ja järjestötyötä. Hänellä on laaja kokemus järjestötyöstä eri yhdistyksissä sekä erilaisista poliittisista luottamustehtävistä kunnallisella, maakunnallisella ja hyvinvointialueen tasolla.

”Vaalikampanjan vetovastuu on tärkeä tehtävä, jonka otan vastaan nöyränä ja innostuneena. Kokoomuksella on vahvaa kampanjaosaamista yhdistystasolta piiritoimistoihin ja puoluetoimistoon. Tämä kokonaisuus luo vahvan pohjan vaaleissa menestymiselle. Lähikuukausina keskitymme erityisesti ehdokashankintaan”, Varila kiteyttää.

Kunta- ja aluevaalit järjestetään 13.4.2025. Ennakkoäänestysaika Suomessa on 2.–8.4.2025 ja ulkomailla 2.–5.4.2025.

Lisätietoja:
Timo Elo, vt.puoluesihteeri, timo.elo@kokoomus.fi 050 511 8293
Riikka Varila, kampanjapäällikkö, riikka.varila@kokoomus.fi 040 930 7100

Orpo ja Von der Leyen kampanjoivat Helsingissä Euroopan kehittämisen puolesta4.6.2024 16:28:28 EEST | Tiedote

Euroopan kansanpuolueen EPP:n Ursula von der Leyen ja kokoomuksen puheenjohtaja ja pääministeri Petteri Orpo haluavat, että EU:n kehittäminen jatkuu ja Eurooppa vahvistuu. ”Me saimme pandemian ja energiakriisin hallintaan. Kiitos, Petteri, kaikesta saamastani tuesta. Me saimme Venäjän kiristyksen hallintaan”, von der Leyen sanoi puhuessaan kokoomuksen kampanjatapahtumassa Helsingin Narinkkatorilla. ”Me olemme Ukrainan puolella, ja tiedämme, että Putinin sota on meille eksistentiaalinen uhka." Von der Leyen on EPP:n niin sanottu "kärkiehdokas", millä tarkoitetaan eurooppalaisen puolueen ehdokasta seuraavan Euroopan komission puheenjohtajaksi. "Seuraavat viisi vuotta ovat hyvin haasteellisia. Meidän täytyy pysyä sitoututuneina Ukrainan tukemiseen ja jatkaa yhteisen Euroopan unionin kehittämistä. Tahdomme tehdä EU:sta entistä kilpailukykyisemmän. Haluamme kehittää yhteismarkkinoita ja haluamme työskennellä EU:n yhteisen maahanmuuttopolitiikan eteen. Haluamme vahvistaa EU:n valmiutta ja ko