Kyselytutkimus: Yli puolella luottokortillisista useampi luottokortti

Lainavertailu Etua.fi teetätti kyselytutkimuksen sivuillaan 13.6.2024-4.9.2024 ja siihen vastasi 503 täysi-ikäistä luottokortillista suomalaista. Koko selvitys löytyy osoitteesta Kyselytutkimus: Luottokortin käyttö Suomessa | Etua.fi

44 prosentilla vastaajista oli vähintään yksi luottokortti. Reilulla kolmasosalla oli kaksi luottokorttia ja vajaalla viidesosalla vähintään kolme luottokorttia. Noin 7 prosentilla luottokortteja oli neljä tai enemmän. Tuloksista voimme päätellä, että suomalaiset ovat avoimia useammalle luottokortille, sillä vastaajista reilusti yli puolella oli vähintään kaksi luottokorttia.

Vaikka yli puolella vastaajista oli kaksi tai useampi luottokortti, yli 60 prosenttia heistä käytti säännöllisesti yhtä luottokorttia. Joka viides vastaajista käytti kahta tai kolmea luottokorttia säännöllisesti. Ainoastaan reilu kaksi prosenttia vastaajista käytti neljää tai useampaa luottokorttia säännöllisesti.

Etua.fi

Etua.fi on vuonna 2008 perustettu Suomen ensimmäinen lainavertailu.