”Kaikki yritykset joutuvat miettimään työympäristönsä uusiksi” – Uudistuva Niemi tarjoaa kokonaisvaltaisen muutospalvelun: ”Helppoa ja luotettavaa”

Niemi esittelee tänään kokonaisvaltaisen muutospalvelun, jossa Niemen kautta löytyy kaikki tarvittava koko työympäristön muutokseen. "Niemi on asiakkaalle se yksi ainoa muutoskumppani, joka tarvitaan", lupaa Niemi Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Kalle Peltola. ”Se, mikä tästä erityisesti tekee muutos- eikä vain muuttopalvelun, on että nostamme keskiöön ihmiset”, Peltola jatkaa. Maailman johtava nestetekniikan tarjoaja Sulzer on jo käyttänyt Niemeä. ”Yksi yhteyshenkilö vastaa Niemellä koko projektin läpiviennistä: helppoa ja luotettavaa”, kiittää Sulzer Pumps Finland Oy:n toimitusjohtaja Marja-Leena Mäkinen.

Niemi Palvelut esittelee tänään uuden kokonaisvaltaisen työympäristön muutospalvelunsa, joka tarjoaa ihmiskeskeisiä ratkaisuja kaikkiin muutoksen osa-alueisiin. Kuvassa vasemmalta Niemen toimitusjohtaja Kalle Peltola, projektipäällikkö Henna Lehtinen sekä johtaja Juha Niemi. Kuva: Henna Hopia, Hopiasepät

Lehdistötiedote 17.9.2024

Yritysmaailma on muuttunut ja muuttuu nopeasti etätöiden, uusien teknologioiden, työtapojen ja erilaisten tilaratkaisujen tarpeen myötä. Muutoksen keskiössä on työympäristö, josta on tullut entistä enemmän yritysten keskeinen menestystekijä. Vuosikymmenten mittaan kertynyt kokemus ja osaaminen yritysten moninaisista ja muuttuvista tarpeista on tarjonnut Niemi Palvelut Oy:lle poikkeuksellisen kyvykkyyden tarjota työympäristön muutokseen kokonaisvaltainen palvelu. ’Niemi muuttaa kaiken’ on yhä laajemmin totta, sanoo Niemi Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Kalle Peltola.

”Yritykselle työympäristön muutos on yksi isoimmista asioista. Onnistuessaan se voi avata suuria mahdollisuuksia, epäonnistuessaan se voi pilata kaiken. Työympäristössä ei ole kyse vain fyysisestä tilasta, vaan se kattaa myös ihmisten kokemukset eli työtyytyväisyyden sekä monta muuta asiaa, jotka pitää tunnistaa, ymmärtää ja hallita. Niemi on asiakkaalle se yksi ainoa muutoskumppani, joka tarvitaan – hoidamme kaiken tarvittavan”, paaluttaa muutosjohtajana kokenut Peltola palvelukokonaisuuden perustaa.

Niemen kokonaisvaltaista palvelua on käyttänyt jo Sulzer Pumps Finland Oy, joka on erikoistunut asiakkaiden prosesseja varten räätälöityihin pumppaus- ja sekoitusteknologian ratkaisuihin. Ensimmäinen työympäristön muutosprojekti on nyt viety läpi Helsingissä ja uusi on jo alkamassa Kotkassa.

”Yksi yhteyshenkilö vastaa Niemellä koko projektin läpiviennistä: helppoa ja luotettavaa. Meidän ei ole tarvinnut käyttää omaa aikaa projektinjohtamiseen ja koordinointiin, mikä tuottaa merkittäviä säästöjä ja muita hyötyjä. Kun vaativaan ja laajaan projektiin osui yllätyksiä, Niemi tarjosi niihin heti proaktiivisesti ratkaisut ja kantoi vastuun lupaamallaan tavalla loppuun asti – ja lopputulos on juuri sellainen kuin piti”, kiittää Sulzer Pumps Finland Oy:n toimitusjohtaja Marja-Leena Mäkinen.

Ihmiset ovat keskiössä – työntekijät tulevat kuulluiksi

Niemen kokonaisvaltainen palvelu lähtee ihmisten arvostamisesta.

"Se mikä tästä erityisesti tekee muutos- eikä vain muuttopalvelun, on että nostamme keskiöön ihmiset. Työntekijät ovat yrityksen keskeisin voimavara, sen sielu. Se, että heidän huolensa ja tarpeensa huomioidaan, ja heiltä itseltään kuullaan, kuinka he voivat tehdä työtään parhaalla mahdollisella tavalla, auttaa asiakkaamme onnistuneesti läpi tämän suuren muutosprosessin kohti entistä parempaa tulevaisuutta", kuvaa toimitusjohtaja Peltola.

Sulzerille Niemi otti Helsingissä kopin niin työntekijät osallistavasta tarvekartoituksesta, tilojen suunnittelusta, huonekalujen kierrätyksestä ja hankinnasta kuin kaikesta muustakin tarvittavasta – ja ennen kaikkea kokonaisuudesta – ihmiset edellä.

”Työntekijämme kokivat tulleensa kuulluiksi, kiitos Niemen toteuttaman laajan workshopin. Kaikki pääsivät osallistumaan samalla tavalla, mikä oli todella arvokasta. Tilojen toiminnallisuuden osalta Niemi taas toi esiin sellaisia näkökulmia, joita emme itse edes olleet tulleet ajatelleeksi. Tarvekartoitus kaikkia kuullen ja hyvä keskustelu luovat parhaan pohjan muutokselle”, analysoi Sulzerin Suomen toimitusjohtaja Mäkinen.

Sulzerille oli itsestään selvä lähtökohta, että työympäristönmuutoksen on sujuttava ympäristö- ja ilmastonäkökulmista vastuullisesti. Niemen projektipäällikkö Henna Lehtinen hoiti yhteyshenkilönä Sulzerin Helsingin työympäristömuutoksen.

”Niemi kantaa vastuun, niin tiloista kuin ihmisistä. Tarjoamme asiakkaalle suuria säästöjä ja tuottavuuden parannuksia niin työtyytyväisyyden, paremman toiminnallisuuden kuin esimerkiksi kalustehallintaan ja kierrätykseen liittyvän vastuullisuuden kautta. Asiakkaalla voi olla suuri tarve muutokseen, mutta ei resursseja siihen: Me hoidamme”, kuvaa Lehtinen, jolla on monipuolinen osaaminen työympäristöasiantuntijana, palvelumuotoilijana ja sisustusarkkitehtina.

Niemen kokonaisvaltainen muutospalvelu ei ole siinä mielessä uusi, että Niemi tekisi jotakin nyt ensimmäistä kertaa – kaikesta on jo vankkaa kokemusta. Uutta on muutospalvelun kokonaisvaltainen luonne, johon idea lähti yhtiön ytimestä. Niemen johtaja Juha Niemi kiteyttää ajatuksensa yksinkertaisesti: Asiakasta on palveltava kaikessa. Kokonaisvaltainen muutospalvelu on kuin sushi-buffet, josta voi tarpeen mukaan poimia kaiken – tai vaikka vain yhden elementin.

”Kaikki yritykset joutuvat miettimään työympäristönsä uusiksi – maailman muutos on niin suuri. Meiltä löytyy Niemen laajojen kosketuspintojen ansiosta kumppani aivan kaikkeen. Niemeltä saa myös esimerkiksi käyttöomaisuuden hallinnan palveluna, joka antaa yritykselle ajantasaisen tiedon mitä se omistaa, missä kunnossa omaisuus on ja missä se sijaitsee. Säästää huomattavasti rahaa, kun ei tehdä ylimääräisiä hankintoja ja selvittelyjä, vaan ollaan ajan tasalla”, Niemi lupaa.

Kalle Peltola, toimitusjohtaja, Niemi Palvelut Oy, 040 359 3194, kalle.peltola@niemi.fi

Marja-Leena Mäkinen, toimitusjohtaja, Sulzer Pumps Finland Oy, 050 431 7034, marja-leena.makinen@sulzer.com

Henna Lehtinen, projektipäällikkö, Niemi Palvelut Oy, 040 767 9647, henna.lehtinen@niemi.fi

Juha Niemi, johtaja, Niemi Palvelut Oy, 0400 402 407, juha.niemi@niemi.fi

Niemi Muuttaa Kaiken®

Jätealan toisinajattelija Kapasity mukaan Niemi40haasteeseen: ”Laitteiden kunnostaminen on valmistavan teollisuuden tulevaisuutta”21.12.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Jätteenhuollon edelläkävijä Kapasity Oy lähtee Niemi40haasteeseen rohkealla tavoitteella. Kapasity aikoo kunnostaa yhtä monta laitetta, kuin se on koko olemassaolonsa aikana valmistanut. ”Laitteet pitäisi rakentaa kunnostuskelpoisiksi, koska uusien valmistaminen tuottaa päästöjä. Tämän haasteen heitämme eteenpäin”, Kapasityn toimitusjohtaja Iiro Kankaansyrjä linjaa. Niemi Palvelut Oy tuntee Kapasityn. ”Kapasity nostaa kestävästi kierrätyksen tuottavuutta, ja tekee hienoa ilmastotyötä”, toimitusjohtaja Juha Niemi arvioi.

Niemi40haasteeseen lähtevä Kuljetusrinki: ”Haastamme muutkin YTP ry:n jäsenet tähtäämään hiilineutraaliuteen palveluissaan”14.12.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Hiilineutraalisti ympäristönhuoltopalveluita tuottava Kuljetusrinki Oy liittyy Niemi40haasteeseen ja haastaa myös kaikki muut Ympäristöteollisuus ja -palvelut YTP ry:n jäsenet. ”Me YTP:n jäsenet voimme yhdessä tehdä toimialastamme vieläkin vastuullisemman”, Kuljetusringin toimitusjohtaja Petri Saarinen kannustaa. ”On hienoa saada haasteeseen mukaan yritys, joka kannustaa muitakin ympäristönhuollon palveluyrityksiä ilmastotekoihin”, Niemi Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Juha Niemi iloitsee.

”Urheilun sankarteot tehdään hiilineutraalilla Stadionilla jo vuonna 2024” – Olympiastadion lähtee kovalla tavoitteella mukaan Niemi40haasteeseen7.12.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Suomalaisen urheilun ja tapahtumien perinteikäs maamerkki Olympiastadion lähtee Niemi40haasteeseen kunnianhimoisella tavoitteella: tähtäin on hiilineutraalius jo vuonna 2024. ”Ilmastotyömme on hyvässä vauhdissa. Uskomme, että ympäristöasiat korostuvat entisestään myös tapahtumajärjestäjien valintakriteeristössä”, Olympiastadionin johtaja Ari Kuokkanen arvioi. Niemi Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Juha Niemi on samaa mieltä: ”Ilmastovastuu on sekä välttämättömyys että valtti.”