Ampumahiihdon maailmancup: Kasvavalle kisatorille nyt myös ilman pääsylippua

Edellisiin maailmancup-tapahtumiin verrattuna stadionin ympäristön tilaratkaisut muuttuvat. Maksuttomat myynti- ja esittelypisteet ovat nyt varattavissa.

Ampumahiihdon maailmancupin tapahtumatori sijaitsee aivan stadionin ja latujen vieressä. Kuva: Esa Kinnunen

Myynti- ja esittelypisteiden varausmahdollisuus ampumahiihdon maailmancup-kauden avaustapahtumaan Pohjois-Karjalan Kontiolahdella marras-joulukuun vaihteessa on avattu.

Kisatorin toiminta muuttuu aiempaan verrattuna.

—Stadionin ympärille varataan uutta tilaa kumppaneiden myynti- ja esittelypisteille. Samalla pääsylippujen tarkastuspiste siirtyy kisatorin ja stadionin välille. Tämä tarkoittaa sitä, että kisatorille ja kisatunnelmaan pääsee nyt myös ilman pääsylippua, sanoo tapahtuman johtaja Sami Leinonen Kontiolahden Urheilijoista.

Maksuttomat paikat - erityisesti paikallisia palveluita etsitään

Uutta on myös se, että kisatorin myynti- ja esittelypisteet muuttuvat näytteilleasettajille ja myyjille maksuttomiksi. Näytteilleasettajat maksavat vain käyttämästään sähköstä.

—Odotamme, että maksuttomuus houkuttelee myyntipisteitä laidasta laitaan, Leinonen sanoo.

Hän toivoo, että erityisesti lähituottajat ja paikalliset toimijat pääsevät rakentamaan markkinatunnelmaa.

Vuosi sitten IBU-cupin avaustapahtumassa paikalla oli muun muassa Joensuun Urheiluautoilijoiden ajokkeja.

—Lämpimät ruoat kisatorilla tuottaa paikallinen Joen Ruokapriha, ja Kontiolahden Urheilijoilla on fanituotteiden Outlet-piste. Muilla pisteillä voi myydä esimerkiksi elintarvikkeita, käsitöitä, tekstiilejä tai esitellä omaa toimintaansa.

INFO: KISATORI AMPUMAHIIHDON MAAILMANCUP-KAUDEN AVAUKSESSA

Ajankohta: 30.11.-8.12.2024
Paikka: Kontiolahden ampumahiihtostadion
Kenelle: Yhdistykset, yritykset, kuntaorganisaatiot ja muut toimijat voivat varata itselleen maksuttoman esittely- tai myyntipisteen. Mahdollisen käyttösähkön varaaja maksaa kulutetun sähkön määrän mukaan.
Lisätietoja myynti- ja esittelypisteistä: tickets@kontiolahtibiathlon.com / 040-4494351

Tapahtumatorilta saa myös kisamuistoja. Kuvassa Kontiolahden Urheilijoiden fanituotepisteen tarjontaa maailmancupin osakilpailussa vuoden 2022 maaliskuussa.
Kuva: Esa Kinnunen
Tapahtumatorilla myydään muun muassa tekstiilejä ja elintarvikkeita sekä esitellään omia tuotteita. Kuvassa Kontiolahden ampumahiihtotapahtumien maskotit Nelly ja Nalle.
Kuva: Esa Kinnunen

Kontiolahti Biathlon / Kontiolahden Urheilijat

Kontiolahden Urheilijat on järjestänyt ampumahiihdon maailmancup-tapahtumia Pohjois-Karjalan Kontiolahdella vuodesta 1990. Kontiolahti isännöi maailmancup-kauden 2024-25 avausta 30.11.-8.12.2024. Kaudella 2025-26 ampumahiihdon maailmancup vierailee Kontiolahdella maaliskuussa.