Kempower julkaisee uuden sukupolven latausalustan suorituskykytiedot: erinomainen hyötysuhde ja tehokerroin

Kempowerin seuraavan sukupolven latausalusta, jossa hyödynnetään piikarbiditeknologiaa (SiC) ja Power Module V2 -tehomodulia, laajentaa yrityksen lataustuotteiden tuotevalikoimaa. Uusi latausalusta tarjoaa ylivoimaisen suorituskyvyn ja parantaa samalla latauskokemusta.

Kempower toimittaa jo Power Module V2:ta asiakkailleen Euroopan tehtailta suurina määrinä ja julkaisee nyt kattavat testitulokset uuden latausalustan suorituskyvystä.

Kempowerin seuraavan sukupolven latausalustan suorituskyky:

• Erinomainen hyötysuhde, yli 96 % koko tehoalueella

• Erinomainen tehokerroin, yli 0,99 täydellä kuormalla

• Alhainen kokonaisharmoninen särö (THD), alle 3 % täydellä kuormalla

Kempowerin oman laboratorion ja riippumattomien kolmannen osapuolen sertifioitujen laboratorioiden suorittamien testit Kempowerin uuden sukupolven laturialustalla osoittavat virran kokonaisharmonisen särön ja THD:n vähentyneen. Tehokerroin ja hyötysuhde ovat parantuneet merkittävästi. Yhdessä nämä tekijät johtavat latausratkaisun parempaan lämmönhallintaan ja luotettavuuteen.

Uusi Kempower Power Module V2 -tehomoduli lisää lataustehokkuutta tehonkertoimella, joka on jopa 0,99. Tämä auttaa vähentämään sähköinfran kustannuksia. Muita etuja ovat parantunut sähköinen yhteensopivuus olemassa olevien latauskenttien kanssa, ja samalla ratkaisu lisää verkon resilienssiä suurten latauskenttien käyttöönotossa. Lisäksi Kempowerin latausalusta Power Module V2 -tehomodulilla täyttää kaikki tarvittavat kansainväliset standardit.

“Tehoelektroniikka on Kempowerin korkean luotettavuuden ja ylivoimaisen käyttökokemuksen kulmakivi. Seuraavan sukupolven latausalusta Power Module V2 -tehomodulilla on verkkoystävällinen ratkaisu, jolla on erinomainen tehokerroin. Korkea hyötysuhde koko tehoalueella tarkoittaa vähemmän tehonhäviötä ja korkeampaa kannattavuutta asiakkaidemme latausliiketoiminnalle. Samalla ratkaisu on myös parempi ympäristölle, koska teho voidaan hyödyntää tehokkaammin ja energiaa menee vähemmän hukkaan”, sanoo Kempowerin markkinointijohtaja Jussi Vanhanen

Tällä hetkellä Kempowerin uuden sukupolven latausalusta Power Module V2 -tehomodulilla on saatavilla Kempower Power Unit ja  Satellite-latausjärjestelmissä ja Kempower Station Charger -tilauksissa. Uuden sukupolven latausteknologian asiakastoimitukset alkoivat vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä. Toimitukset Pohjois-Amerikan markkinoille on suunniteltu alkavan vuoden 2024 neljännellä neljänneksellä. Kempowerin vastuullinen toimitusketju mahdollistaa toimitusten skaalaamisen suuriin määriin sekä Lahden tehtailta Suomesta, että Pohjois-Carolinassa sijaitsevalta USA:n tuotantolaitoksesta.

Lataa Kempower Charger Platform Performance -white paper Kempowerin verkkosivuilla: https://kempower.com/whitepaper/charger-platform-performance/

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja Yhdysvalloissa, ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.  Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempowerin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssa. www.kempower.com