S-Pankki Oyj

EPSI Rating: S-Pankki ylsi jälleen kärkisijoille asiakastyytyväisyydessä

Jaa

S-Pankki ylsi kärkisijoille asiakastyytyväisyydessä tuoreessa tutkimuksessa, joka mittaa pankkien yksityisasiakkaiden tyytyväisyyttä. Tutkimuksen mukaan S-Pankki tarjoaa rahalle parasta vastinetta pankki- ja rahoitusalalla.

Pankki ja rahoitus 2024 -tutkimus on EPSI Ratingin vuosittain toteuttama tutkimus, jolla mitataan asiakastyytyväisyyttä pankki- ja rahoitusalalla. Tuoreimman tuloksen mukaan S-Pankki sijoittui kärkisijoille asiakastyytyväisyydessä. S-Pankin asiakastyytyväisyyden indeksiluku oli 80,6 (0-100), mikä on 4,7 indeksiyksikköä korkeampi kuin toimialan keskiarvo. Asiakastyytyväisyysindeksi, eli niin sanottu EPSI-luku, muodostuu tutkittujen pankkien asiakkaiden kokemuksista, ja sisältää aihealueita pankin imagosta, siihen kohdistuvista odotuksista, tuotelaadusta, palvelulaadusta ja vastineesta rahoille.

Lisäksi kyselyn mukaan S-Pankki tarjoaa parasta vastinetta rahalle. Hinta-laatu-suhdetta kuvaava indeksiarvo (83,0) on 6,5 indeksiyksikköä toimialan keskiarvoa korkeampi. S-Pankilla on alan toiseksi uskollisimmat asiakkaat. Asiakasuskollisuutta kokonaisuutena kuvaava indeksiluku (84,9) on 7,7 indeksiyksikköä parempi kuin toimialan keskiarvo.

”Tutkimuksessa keskitytään asiakkaiden tyytyväisyyteen heidän pääpankkiinsa, joten tulokset ilahduttavat meitä erityisen paljon. S-Pankki on aiemminkin napannut kärkisijoja vastaavissa asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta kuvaavissa tutkimuksissa ja tuoreet tulokset kertovat, että olemme onnistuneet pitkäjänteisessä työssämme hyvin”, sanoo S-Pankin asiakkuus- ja digimyyntijohtaja Katja Gunnelius.

Asiakastyytyväisyys yksityisasiakkaiden kohdalla on parantunut merkittävästi, ja muutos johtuu erityisesti mobiilipankkipalveluiden ja digitaalisten kanavien laadun paranemisesta. Tuloksiaan parantaneet pankit ovat saaneet eniten kiitosta sujuvista ja helppokäyttöisistä palveluista, jotka ovat lisänneet asiakkaiden tyytyväisyyttä.

Vaikka inflaatio sekä korkojen nousu ovat olleet keskeisiä huolenaiheita ja Ukrainan sodan pitkittyminen on tehnyt Euroopan taloudellisesta ympäristöstä haastavan, tutkimustulokset osoittavat, että monet pankit ovat onnistuneet yllättämään positiivisesti vastatessaan näihin haasteisiin sopeutumalla ja parantamalla kykyään palvella asiakkaitaan haastavissakin olosuhteissa. Digitalisaation ja tietoturvan merkitys on korostunut, ja pankit, jotka ovat pystyneet tarjoamaan asiakaslähtöisiä ja monikanavaisia palveluita, ovat saaneet asiakkailtaan positiivisempaa palautetta.

”Vahva asiakastyytyväisyys luo vankan pohjan kehittää S-Pankkia sekä nykyisille että Handelsbankenista siirtyville uusille asiakkaille. Tämä rohkaisee meitä kiihdyttämään asiakkaiden tarpeisiin keskittyvän ja mobiilipalveluihin painottuvan strategiamme toteuttamista entisestään”, Gunnelius toteaa.

EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus 2024 -tutkimukseen haastateltiin 1514 yksityisasiakasta ja 1214 yritysasiakasta. Haastattelut tehtiin kesäkuun lopulla sekä elokuussa 2024. Lisätietoa tutkimuksesta.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

S-Pankki

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj

S-Bankens prognos för bostadsmarknaden: Handelsvolymerna normaliseras, priserna stiger9.12.2024 09:50:00 EET | Pressmeddelande

Efter våren har aktiviteten på bostadsmarknaden ökat betydligt, eftersom det tack vare räntenedgången har blivit mer lockande att köpa bostad. Enligt Janne Ronkanen, ekonom på S-Banken, har den långvariga nedgången i bostadspriserna vänt sig och priserna har redan börjat stiga måttligt. Ronkanen förutsäger att volymerna inom bostadshandeln återgår till en permanent normal nivå 2025.

S-Bankens serviceavbrott gällande företagsförvärvet har slutförts och tjänsterna fungerar normalt igen1.12.2024 15:27:19 EET | Pressmeddelande

S-Bankens serviceavbrott på webbanken och i S-mobil som börjades på söndagsmorgonen klockan 4 har slutförts. S-mobil, webbanken och S-Bankens elektroniska identifiering kan återigen användas som vanligt. Också tjänsterna för de kunder som har flyttats över från Handelsbanken till S-Banken, såsom konton och kort, är nu också tillgängliga för kunderna.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye