Cadmatic

Cadmaticin toimitusjohtaja vaihtuu

Cadmatic on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen tekniikan tohtori Detlef Schneiderin, joka aloittaa tehtävässä 7.10.2024. Schneider seuraa Jukka Rantalaa, joka on johtanut Cadmaticia menestyksellisesti 23 vuotta.

Olli Manner, Detlef Schneider ja Jukka Rantala Kuva: Cadmatic

Detlef Schneiderilla on vuosien kokemus erilaisista tehtävistä ohjelmistoliiketoiminnassa, ja hän on toiminut johtotehtävissä niin yksityisomisteisissa yrityksissä kuin pörssiyhtiöissäkin Cadmaticin toimintaa lähellä olevilla toimialoilla. Saksalainen Schneider on viimeksi toiminut toimitusjohtajana Allplanissa, joka on Nemetschek Groupiin kuuluva yritys ja globaali johtaja rakennusalan ohjelmistoissa.

”Toivotan Detlef Schneiderin tervetulleeksi Cadmaticiin jatkamaan Jukka Rantalan menestyksellistä työtä”, toteaa hallituksen puheenjohtaja Olli Manner. “Detlefin kokemus ja laaja osaaminen tukevat kasvutavoitteitamme, ja hänen monipuolinen taustansa hyödyttää asiakkuuksien, liiketoimintamallien ja tuotteidemme kehittämistä. Detlefillä on paljon annettavaa Cadmaticin kasvupolulle”, Manner jatkaa.

"On kunnia johtaa Cadmaticia kohti menestyksellistä tulevaisuutta. Cadmatic kehittää erinomaisia suunnittelu- ja tiedonhallintatuotteita meri-, prosessi- ja rakennusteollisuudelle, ja sillä on vaikuttava lista asiakkaita ympäri maailmaa. Odotan innolla yhteistyötä Cadmaticin työntekijöiden ja asiakkaiden kanssa. Yhdessä voimme vauhdittaa kasvua entisestään ja luoda pitkän aikavälin arvoa kaikille sidosryhmille toimittamalla innovatiivisia tuotteita, jotka parantavat asiakkaidemme liiketoimintaa”, Detlef Schneider kertoo.

Jukka Rantala on johtanut Cadmaticia 23 vuotta. Tuona aikana Cadmatic on kasvanut kannattavasti 12 henkilön 3D-laitossuunnitteluohjelmistoa kehittävästä vientiyhtiöstä globaalisti toimivaksi 330 henkilön ohjelmistoyritykseksi, jolla on 21 toimipistettä 17 maassa ja asiakkaita 60 maassa. Cadmaticin tuoteportfolio on laajentunut kattamaan tärkeimmät laivojen, tehdaslaitosten ja rakennusten suunnittelussa ja digitaalisen informaation hallinnassa tarvittavat ohjelmistot suunnittelusta rakentamiseen ja operointiin.

Olli Mannerin mukaan Jukka Rantala on sitoutunut antamaan osaamisensa ja kokemuksensa Cadmaticin ja uuden toimitusjohtajan käyttöön. Cadmaticin yhtiökokoukselle tullaan esittämään Rantalan valintaa yhtiön hallitukseen.

”Olen erittäin ylpeä kaikesta siitä, mitä olemme saavuttaneet. Nyt on oikea hetki seuraavan toimitusjohtajan tarttua ohjaksiin ja viedä operatiivista toimintaamme eteenpäin kohti strategisia tavoitteitamme. Olen tyytyväinen, että pystyn jatkossakin myötävaikuttamaan yrityksen kasvuun ja kehittymiseen”, Jukka Rantala toteaa.

Lisätietoa antaa markkinointijohtaja Toni Renberg, 050 357 2227, toni.renberg@cadmatic.com

Kuvat

Olli Manner, Detlef Schneider ja Jukka Rantala
Kuva: Cadmatic
Lataa
Kolme miestä, Olli Manner, Detlef Schneider ja Jukka Rantala, seisovat rivissä Cadmatic-logon edessä. Painolaatuinen kuva.
Olli Manner, Detlef Schneider ja Jukka Rantala (painolaatuinen kuva)
Kuva: Cadmatic
Lataa

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Cadmatic

Cadmatic kehittää Turun yliopiston kanssa älykkäämpää ja tuottavampaa laivanrakennusta EU-rahoitteisessa SEUS-hankkeessa12.1.2023 08:00:00 EET | Uutinen

Cadmatic ja Turun yliopisto ovat mukana EU-rahoitteista Smart European Shipbuilding (SEUS) -hanketta johtavassa teollisuusyritysten ja yliopistojen konsortiossa. Tammikuun 1. päivänä lanseeratussa hankkeessa digitalisoidaan laivanrakennuksen prosesseja. Tavoitteena on luoda ratkaisuja data-ohjautuvan laivarakennuksen tarpeisiin kehittämällä sovellusalustoja, joilla tuetaan tiedonhallintaa, tiedonvaihtoa ja eri osapuolten yhteistyötä laivanrakennuksen kaikissa vaiheissa esisuunnittelusta rakentamiseen asti.