Hoitotarvikejakelun tilaukset verkosta tai soittamalla uuteen palvelunumeroon
Hoitotarvikejakelun kuntakohtaiset puhelinnumerot poistuvat käytöstä. Hoitotarvikkeet voi tilata verkosta tai lokakuun alusta alkaen puhelimitse koko alueen yhteisestä palvelunumerosta.
Pohjanmaan hyvinvointialueen hoitotarvikejakelulla on noin 25 000 asiakasta. Hyvinvointialueelle siirtymisen myötä on myös hoitotarvikejakelun toimintaa yhtenäistetty ja kehitetty vastaamaan joustavammin asiakkaiden tarpeisiin.
Koordinoiva osastonhoitaja Tomas Bodman kertoo, että yhä useampi asiakas tilaa hoitotarvikkeensa verkkopalvelusta.
– Kun tilaa hoitotarvikkeet palse.fi -palvelusta tai sovelluksesta, voi valita niiden toimituksen omaa kotia lähinnä olevaan postin pakettiautomaattiin tai asiointipisteeseen. Ne voi siis tilata ja noutaa silloin, kun se itselle parhaiten sopii, Bodman kertoo.
Jos pakettiautomaatti on täynnä, lähetys toimitetaan lähimpänä olevaan vapaaseen pakettiautomaattiin.
Inkontinenssi-, katetri-, avanne- ja insuliinipumpputuotteet tilataan edelleen suoraan toimittajalta. Tähän asiakas saa hoitotarvikejakelusta aina erikseen ohjeet. Myös nämä tuotteet toimitetaan lähimpään suoraan kotiin tai pakettiautomaattiin.
Kuntakohtaiset puhelinnumerot sekä sähköpostitilaukset poistuvat käytöstä 1. lokakuuta.
– Yksi ja yhteinen numero palvelee kaikkia hoitotarvikejakelun asiakkaita Kruunupyystä Kristiinankaupunkiin. Verkosta tilaamalla saa asioida silloin, kun itselle sopii, mutta jos se ei onnistu, toki neuvomme ja autamme tekemään tilauksen puhelimitse.
Hoitotarviketilaukset 1. lokakuuta alkaen
- palse.fi -portaalin kautta
- suoraan toimittajalta hoitotarvikejakelusta saamiesi ohjeiden mukaan
- soittamalla hoitotarvikejakeluun 06 218 2255. Puhelinaika tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9-10. Arkipyhinä suljettu.
Hoitotarvikejakelu Pohjanmaan hyvinvointialueella
- Hoitotarvikkeita myönnetään pitkäaikaissairaiden hoitoon (yli 3kk jatkuvaan tarpeeseen) ja seurantaan, jonka tarkoituksena on tukea pitkäaikaissairaan selviytymistä kotona.
- Terveydenhuollon ammattilainen määrittää hoitotarvikkeiden tarpeen, laatii hoitosuunnitelman ja tekee lähetteen. Hoitotarvikkeet ovat maksuttomia.
- Hoitotarvikkeet jaetaan Pohjanmaan hyvinvointialueen kriteerien mukaan, jotka on päivitetty yhtenäisiksi.
- Hoitotarvikkeisiin kuuluvat pääasiassa diabetes- dialyysi-, hengitys-, avanne- sekä inkontinenssituotteet.
Yhteyshenkilöt
Tomas BodmanKoordinoiva osastonhoitaja, hoitotarvikejakelu
Puh:044 727 1533tomas.bodman@ovph.fiKommunikationsenheten - Viestintäyksikkö
Vi betjänar media mån-fre kl. 9–15. Ta kontakt så svarar vi så fort som möjligt. Palvelemme mediaa ma-pe klo 9-15. Ota yhteyttä, niin vastaamme sinulle mahdollisimman pian.
Välkommen till Österbottens välfärdsområde! Vi anordnar social- och hälsovårdstjänster samt räddningsväsendets tjänster i Österbotten. I Vårt område bor cirka 176 000 invånare och vi har över 8000 anställda. Vi jobbar från människa till människa.
Tervetuloa Pohjanmaan hyvinvointialueelle! Järjestämme sosiaali- ja terveydenhuollon ja pelastustoimen palvelut Pohjanmaalla. Alueellamme asuu noin 176 000 asukasta ja meillä on yli 8000 työntekijää. Työskentelemme ihmiseltä ihmiselle.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Österbottens välfärdsområde – Pohjanmaan hyvinvointialue
En del av trygghetstelefoner ur bruk på grund av nätverksproblem10.1.2025 20:00:13 EET | Pressmeddelande
En del av välfärdsområdets klienters trygghetstelefoner fungerar inte för tillfället på grund av omfattande nätverksproblem. Problem finns åtminstone i Kristinestad, Närpes, Kaskö, Malax, Laihela, Vasa och Korsholm.
Osa turvapuhelimista pois käytöstä verkkohäiriön vuoksi10.1.2025 19:59:57 EET | Tiedote
Osa hyvinvointialueen asiakkaiden turvapuhelimista ei toimi tällä hetkellä verkkovian vuoksi. Häiriöitä on ainakin Kristiinankaupungissa, Närpiössä, Kaskisessa, Maalahdessa, Laihialla, Vaasassa ja Mustasaaressa.
Köerna på jouren rör sig i en bättre riktning9.1.2025 16:15:00 EET | Pressmeddelande
En jämförelse av jourens kundantal och genomströmningstider år 2023 och år 2024 visar att situationen blivit en aning bättre. På hösten 2024 och framförallt i december 2024 hade man stundom rusning på jouren. Läget och förflyttningen till fortsatt vård uppföljs och utvecklas ständigt.
Suunta päivystyksen jonoissa kohti parempaa9.1.2025 16:15:00 EET | Tiedote
Päivystyksen asiakasmäärien ja läpimenoaikojen vertailu vuosien 2023 ja 2024 välillä osoittaa, että tilanne on muuttunut hieman paremmaksi. Syksyllä 2024 ja etenkin joulukuussa 2024 päivystys ajoittain ruuhkautui. Tilannetta ja siirtymistä jatkohoitoon seurataan ja kehitetään jatkuvasti.
Allt fler väljer att fylla i socialvårdens blanketter digitalt9.1.2025 15:21:03 EET | Pressmeddelande
När socialvårdens professionella började använda det nya klient- och patientdatasystemet Lifecare i höstas fick också klienterna en egen digital kanal, Omapalvelu, för att uträtta ärenden. Allt fler klienter väljer att fylla i ansökan digitalt.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme