Hesburgerin kebab rantautui Tallinnaan

Döner HeseKebab ja Gyros -ravintola avasi tänään ovensa Viron pääkaupunkiin Tallinnaan T1 kauppakeskukseen.

Tallinnan uuden ravintolan henkilöstöä työn touhussa. Mukana menossa Döner Hesekebab ja Gyroksen kehityspäällikkö Tatu Alho (kolmas oikealta).

Hesburgerin kebab-tuotteita on myyty Suomessa jo 80-luvulta saakka. Ensimmäisen kerran pitakebabia myytiin Puutorin Hesburgerilla Turussa. Uusi Döner HeseKebab ja Gyros -ravintolakonsepti avattiin Suomessa Salon Kivihovissa toukokuussa 2023, Turun Hansa-korttelissa huhtikuussa 2024 ja Vantaan Martinlaaksossa syyskuussa 2024.

”Uusi kebabravintolan konsepti on otettu Suomessa erittäin hyvin vastaan. Tämä rohkaisi meitä tuomaan sen myös Viron markkinoille”, Hesburgerin kansainvälisten asioiden kehitys- ja markkinointijohtaja Ieva Salmela sanoo.

Döneriä ja Gyrosta

Döner HeseKebab ja Gyros -ravintolan valikoimasta löytyy naudanliha-, kana- ja kasvisannoksia. Ravintoloiden kebablihassa on 97 prosenttia naudanlihaa ja loput kolme prosenttia on mausteita. Nimensä mukaisesti Döner HeseKebab ja Gyros -ravintolan valikoimasta löytyy berliiniläistyylistä dönerkebabia ja Kreikan suosituinta pikaruokaa gyrosta. Autenttista gyrosta saa Suomesta vain harvasta paikasta.

”Hesburgerilla on vankka kokemus laajentumisesta Euroopassa, erityisesti Baltian maissa. Uskomme, että Döner HeseKebab ja Gyros -tuotteet tulevat maistumaan myös tallinnalaisille”, Ieva Salmela sanoo.

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger toimii yhdeksässä maassa: Suomessa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Saksassa, Ukrainassa, Bulgariassa, Puolassa ja Romaniassa. Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla 2700 työntekijää. Vuoden 2023 verollinen myynti Suomessa oli 286 miljoonaa euroa ja ulkomailla 172 miljoonaa euroa.