Raahelainen E. Helaakoski tähtää Ruotsin markkinoille

E. Helaakosken liiketoiminta on kovassa kasvussa, ja miljardi-investoinnit Suomessa ja Pohjois-Ruotsissa keskittyvät teollisuuden tuotannon uudistaminen. Yritys haluaa olla vahvasti mukana rakentamassa vihreämpää teollisuusalaa.

Iiris Helaakoski, E. Helaakoski
Perheyrtys E.Helaakosken markkinointipäällikkö Iiris Helaakoski (oik.) kertoo, että sparrauksesta saatiin vinkkejä Ruotsin valloitukseen.

Eino Helaakoski aloitti yritystoiminnan Pyhäjoella yhden miehen ja yhden traktorin voimin vuonna 1958. Vuonna 2024 yrityksellä on 130 työntekijää ja 200 konetta.

"Nyt toivomme, että pääsisimme toimittamaan nostopalveluita Pohjois-Ruotsin teollisiin hankkeisiin", E. Helaakosken markkinointipäällikkö Iiris Helaakoski kertoo.

Kasvua ovat 1960-luvullta alkaen siivittäneet yritysostot ja palvelutarjonnan strateginen laajentaminen. 2000-luvulla perheyrityksestä onkin kasvanut yksi Suomen suurimmista nostopalvelualan toimijoista. Yrityksellä on tällä hetkellä toimipaikat Oulussa, Raahessa, Kokkolassa, Kouvolassa, Lappeenrannassa, Porvoossa ja Luulajassa.

Sparrauksesta vauhtia kasvuun

Vuonna 2024 E.Helaakoski osallistui Kasvu Openin tuottamaan Kasvupolku-sparrausohjelmaan. Sparrauksissa agendalla olivat muun muassa yrityksen myyntistrategia ja kansainvälistyminen.

Sparrauksessa E.Helaakosken kasvupotentiaali tunnistettiin ja yritys valittiin kisaamaan Vuoden kasvuyritys 2024-tittelistä.

Pohjois-Pohjanmaan alueelta Vuoden kasvuyritys -tittelistä kisaavat myös:

• Boogie Software, Oulu
  • CubiCasa, Oulu
  • Digizer, Oulu
  • EQ System Scandinavia, Oulu
  • Kensa, Kalajoki
  • Notarec, Oulu
  • Positive Partnerships Global, Oulu
  • Priimatyö, Oulu

Katso kaikki TOP60-semifinalistit tästä. Vuoden kasvuyritys valitaan 31.10.2024 Jyväskylässä.

OTA YHTEYTTÄ JA KYSY LISÄÄ

Iiris Helaakoski
E.Helaakoski
iiris.helaakoski@helaakoski.fi