Kempower toimittaa pikalatausratkaisuja Revelille Manhattanin Pier 36 -latausasemalle, New York Cityn nopeimmalle latausasemalle

Uuden latausaseman avajaisia juhlittiin Manhattanilla, New Yorkissa.

MANHATTAN, NYC -  Kempower ja New Yorkissa toimiva sähköautojen yhteiskäyttöpalveluja tarjoava yhtiö, Revel, ovat avanneet uuden pikalatausaseman Manhattanilla, New Yorkissa.

"Sadat tuhannet kyydit ja taksimatkat kulkevat päivittäin Manhattanin kautta. Uuden Pier 36 -latausasemamme ansiosta Revel tuo markkinoiden nopeimman latauspalvelun New Yorkin kuljettajille. Samalla sähköautojen lataus helpottuu, säästäen samalla sekä rahaa että ympäristöä. Kempowerin latausratkaisut tuovat Revelin verkostoon alan parhaan luotettavuuden ja nopeuden. Odotamme innolla Kempowerin latureiden lisäämistä muihin kohteisiimme tulevaisuudessa", sanoi Revelin perustaja ja toimitusjohtaja Frank Reig.

Uusi Revelin pikalatausasema vastaa New Yorkin Green Rides -aloitteen piirissä olevien, yli 100 000 kyytipalvelukuljettajien kasvaviin lataustarpeisiin.  New Yorkin kaupunki vaatii, että kaupungin kyytipalvelukaluston tulee koostua joko päästöttömistä ajoneuvoista tai esteettömiin kuljetuksiin soveltuvista ajoneuvoista vuoteen 2030 mennessä. Aloitteen myötä New Yorkista tulee maailman ensimmäinen suurkaupunki, jossa kyytipalvelukalusto on täysin päästötön tai esteetön.

"Tämä ensimmäinen veden päälle rakennettu sähköautojen pikalatausasema sijaitsee Lower East Sidessa, East Riverin yllä, Manhattanin ja Williamsburgin siltojen välissä. Keskeinen sijainti tukee päästötöntä liikennettä ja kannustaa sähköautoiluun. Kempowerin dynaaminen tehonjako ja hyvin suunniteltu käyttöliittymä tekevät sähköautojen lataamisesta erittäin helppoa", sanoi Jed Routh, Kempowerin tuotteista ja markkinoista vastaava johtaja Pohjois-Amerikassa.

Pier 36 pikalatausasema:

• Asema koostuu Kempower Satellite -latausjärjestelmästä, sisältäen Kempower tehoyksikön ja kymmenen lataussatelliittia.

• 5 satelliittia CCS1-liittimillä (maksimi teho 320 kW) ja 5 satelliittia NACS-liittimillä (maksimi 280 kW).

• Pikalaturit ovat sähköautoilijoiden saatavilla 24/7 ja niillä voidaan ladata minkä tahansa malliset sähköautot, joissa on joko CCS- että NACS-liittimet.

• Revelin Pier 36 -latausasema on suunniteltu säänkestäväksi ja kaikki sähkölaitteet on rakennettu tulvavesirajan yläpuolelle.

RevelRevel: Choosing Electric Should Be Easy (gorevel.com)

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja Yhdysvalloissa, ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.  Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempowerin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssa. www.kempower.com