A-Insinöörien Lapin rakennuttamispalveluita luotsaamaan Jarmo Tuomikoski ja Marko Närhi

Suunnittelu- ja konsulttitalo A-Insinöörien Lapin alueen rakennuttamispalveluiden johtoon on nimitetty 1.10.2024 alkaen rakennuttajapäälliköt Jarmo Tuomikoski ja Marko Närhi.

Lapin suurimman rakennuttajatoimiston johtoon on nimitetty rakennusinsinööri Jarmo Tuomikoski ja rakennusinsinööri Marko Närhi. Molemmat ovat työskennelleet rakennuttamisen tehtävissä A-Insinöörien Lapin toimistossa useamman vuoden, ja siirtyvät uusiin tehtäviinsä pitkäaikaisen rakennuttajapäällikön Tuomo Nevalan jäädessä eläkkeelle.

A-Insinöörien Rovaniemen rakennuttajatiimi on mukana Lapin alueen merkittävimmissä toimitilahankkeissa, joihin kuuluvat mm. Rovaniemen uusi poliisitalo ja vankila, Rovaniemen keskussairaalan laajennus- ja peruskorjaus, Rovaniemen kaupungin koulu- ja päiväkotihankkeet, Enontekiön Karesuvannon uusi monitoimitalo sekä Scandic-hotelli Pohjanhovin peruskorjaus.

Jarmo Tuomikoski ryhtyy vastaamaan rakennuttamispalveluiden myynnistä ja tarjoustoiminnasta Lapin alueella.

– Olemme Lapin suurin rakennuttajatoimisto, ja meillä on pitkiä asiakassuhteita, joista tulen pitämään huolta myös silloin, kun ei ole aktiivista hanketta käynnissä, kertoo Tuomikoski.

Lapin 22 asiantuntijan rakennuttajatiimin esihenkilötehtävistä vastaa jatkossa rakennuttajapäällikkö Marko Närhi.

– Meillä on Rovaniemellä erittäin vankka joukkue rakennuttamisen asiantuntijoita ja valvojia, jotka tuntevat myös kustannuslaskennan ja ohjauksen, kosteuden- ja puhtaudenhallinnan sekä turvallisuuskoordinoinnin tärkeät osa-alueet projektien onnistumisessa. Asiakkaita ja hankkeita Lapin alueella palvelee luonnollisesti koko konsernimme rakennuttamisen ja suunnittelun osaaminen hankekehityksestä tilojen käyttöönottoon saakka, Marko Närhi sanoo.

Ari-Matti Jänkälä, rakennuttamisjohtaja, A-Insinöörit
ari-matti.jankala@ains.fi

Jarmo Tuomikoski, rakennuttajapäällikkö, A-Insinöörit
jarmo.tuomikoski@ains.fi

Marko Närhi, rakennuttajapäällikkö, A-Insinöörit
marko.narhi@ains.fi

Marko Närhi, rakennuttajapäällikkö, A-Insinöörit
Jarmo Tuomikoski, rakennuttajapäällikkö, A-Insinöörit

A-Insinöörit (AINS Group) on suomalainen, ennakkoluuloton kiinteistö- ja rakennusalan suunnittelu- ja konsulttitalo. Luomme yhdessä parasta rakennettua ympäristöä ja haastamme koko alaa uudistumaan kestävästi. 1 350 hengen asiantuntijayhteisömme tarjoaa talo-, teollisuus- ja infrahankkeisiin suunnittelu- ja projektijohtopalvelut kuudella liiketoiminta-alueella: rakennuttaminen, arkkitehtisuunnittelu, rakennesuunnittelu, korjaussuunnittelu, teollisuus- ja talotekniikka sekä yhdyskunta- ja ympäristösuunnittelu. Toimimme 19 toimipisteessä Suomessa ja kansainvälisesti.

A-Insinöörit – ihmisiä, joiden kanssa rakennat rohkeasti parempaa. www.ains.fi