Petri Mannonen Universal Musicin toimitusjohtajaksi

Pitkän uran viihdeteollisuudessa tehnyt Petri Mannonen on nimitetty levy-yhtiö Universal Musicin toimitusjohtajaksi. Universalilla eri tehtävissä vuodesta 2010 toiminut Mannonen saa johdettavakseen Suomen suurimman levy-yhtiön, jonka kotimaista menestystä ovat siivittäneet kuluneen vuoden aikana muun muassa KUUMAA, Mirella ja Robin Packalen.

Petri Mannonen on nimitetty Universal Musicin toimitusjohtajaksi.
Petri Mannonen on nimitetty Universal Musicin toimitusjohtajaksi. Julius Konttinen, Universal Music

Petri Mannosella (46, KTM) on 25 vuoden kokemus viihdeteollisuudesta. Universal Musicilla hän aloitti vuonna 2010 kaupallisena johtajana ja sai pian vetovastuun myös yhtiön Baltian toimintojen käynnistämisestä ja paikallisen musiikkimarkkinan kehittämisestä. Ennen musiikkialalle tuloa Mannonen toimi muun muassa maksutelevisioyhtiö Viasat Finlandin (nyk. Viaplay) toimitusjohtajana.

”Kotimainen musiikkimarkkina on tällä hetkellä todella mielenkiintoisessa tilanteessa, joten otan uuden roolini innolla vastaan. Musiikkia on nykyisin helpompi julkaista kuin koskaan ja tarjonnan kasvaessa myös suurten levy-yhtiöiden rooli korostuu. Meidän tehtävämme on keskittyä pitkäkestoisten artistiurien rakentamiseen artisteista huolta pitäen. Haluamme tarjota nykyisille ja tuleville artisteillemme luovan sekä ammattimaisen paikan kasvaa ja kehittyä huolehtien samalla siitä, että heidän musiikkinsa löytää yleisönsä”, kertoo Universal Music Oy:n toimitusjohtajana 2. lokakuuta aloittanut Petri Mannonen.

Kotimaisen musiikin kulutus on kasvanut viime vuosina Suomessa merkittävästi. Kuluneen vuoden aikana Suomen Spotifyn Top 50 -listan kotimaisuusaste on ollut lähes 90 prosenttia.

”Uskon vahvasti musiikin ja kulttuuriin laajempaan yhteiskunnalliseen merkitykseen ihmisten henkisen hyvinvoinnin ja mielihyvän synnyttäjänä. Siihen tarvitaan oikeanlaisia resursseja, läsnäoloa, energiaa ja ennen kaikkea hyvinvoivia artisteja. Näihin tulemmekin panostamaan”, Mannonen lisää.

"Meille on ilo nimittää Petri Mannonen Universal Musicin toimitusjohtajaksi Suomessa ja Baltiassa. Hän on jo pitkään ollut tämän alueen toimintojemme avainroolissa, ja hänen myötään varmistamme meille vahvan kokemuksen innovaatiokyvystä ja johtamisesta. Hänen nimityksensä vahvistaa myös Universalin sitoutumisen kehittää omaa osaamistaan organisaation sisällä. Uskon, että Petri, yhdessä osaavan tiimimme kanssa, vie meidät vastuualueellaan kohti seuraavaa kasvun vaihetta", toteaa Universal Music Groupin Pohjoismaiden johtaja Joakim Johansson.

Universal Music Group on maailman johtava musiikkialan yhtiö, jonka pääliiketoimintaa ovat äänitteiden tuotanto ja musiikin kustannustoiminta. Musiikkituottajat IFPI ry:n tilastojen mukaan Universal Music on markkinajohtaja Suomessa 35,7 prosentin kokonaismarkkinaosuudella. Universal Music edustaa niin kansainvälisesti kuin lokaalisti maailman valovoimaisimpia artisteja, joita ovat muun muassa KUUMAA, Mirella, SHRTY, BESS, Taylor Swift, Billie Eilish, The Weeknd ja Sabrina Carpenter.

Petri Mannonen, toimitusjohtaja, Universal Music Oy
Petri.Mannonen@umusic.com +358 45 6365213

Mari Hautamäki, Head of Local, Universal Music Finland
mari.hautamaki@umusic.com +358 400 685 701

Lentoyhtiö Nordic Regional Airlines ja Salpauslento koulutusyhteistyöhön30.9.2024 08:22:20 EEST | Tiedote

Suomalainen lentoyhtiö Nordic Regional Airlines (Norra) hakee uusia liikennelentäjiä helsinkiläisen Aerocom Aviationin omistaman lentokoulu Salpauslennon rakentaman koulutusohjelman kautta. Ensi vuonna alkava koulutuskokonaisuus avaa ammattilentäjän urasta haaveileville mahdollisuuden ammattiin. Pienryhmänä lähiopetuksena tapahtuvassa koulutusohjelmassa valmistuu valmiiksi lentäjäksi noin 24 kuukaudessa, eikä aiempaa ilmailualan koulutusta vaadita. Menestyksekkäästi suoritettu koulutus mahdollistaa työllistymisen Norran palvelukseen liikennelentäjänä.

Viro ja Suomi saunoivat maailmanennätyksen13.9.2024 09:15:00 EEST | Tiedote

Saunakansojen yhteinen saunapäivätempaus on hyväksytty viralliseksi Guinnessin maailmanennätykseksi. Kansainvälisenä saunapäivänä 8. kesäkuuta 2024 otettiin ja julkaistiin "Eniten kuvia saunovista ihmisistä Facebookissa yhden tunnin aikana", minkä Guinness World Records on vahvistanut viralliseksi maailmanennätykseksi. Ennätystempauksen FB-ryhmässä julkaistiin saunatunnin aikana 3909 kuvaa, joista maailmanennätykseen hyväksyttiin mukaan 3602.

Getari on uusi Gin&Tonic Helsingistä11.9.2024 09:11:00 EEST | Tiedote

Gin&Tonicin ystävä löytää klassikkodrinkin nyt kaupan lonkerohyllystä, kun The Helsinki Distilling Company loi uuden Getarin. 5,5-prosenttisessa Getarissa maistuu ja tuoksuu kansainvälisesti palkittu Helsinki Dry Gin, jota tukevat luonnollisesta kiniinistä valmistettu tonicvesi ja aito sitruunamehu. Kirkas ja raikas Getari täydentää The Helsinki Distilling Companyn premium-lonkeroiden tuoteperheen nyt kuuteen makuun.

Keidas keskellä kaupunkia vaalii suomalaista saunakulttuuria10.9.2024 09:25:01 EEST | Tiedote

Uuden NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin hyvinvointikeskus Usva by Terhen ammentaa suomalaisesta perinnehoitokulttuurista, pohjoisen luonnosta ja vuodenaikojen kierrosta. Rauhallinen keidas keskellä kaupunkia tarjoaa kokonaisvaltaista hyvinvointia ja henkistä tasapainoa tukevia elämyksiä. Kokonaisuuteen kuuluu elämyksellinen saunaosasto, jossa voi kokea kylmän ja kuuman terapeuttiseen vaikutukseen perustuvia rituaaleja, itse tehtäviä hoitoja ja ammattilaisten tarjoamia suomen luonnosta ja hoitoperinteistä inspiroituneita day spa -hoitoja.