Asuntosäätiö

Asuntosäätiön maine jatkoi vahvistumistaan Luottamus ja Maine -tutkimuksessa

Jaa

Asuntosäätiö sai mittaushistoriansa parhaan tuloksen Luottamus&Maine-tutkimuksessa. Suomalaiset arvioivat talouden Asuntosäätiön keskeiseksi vahvuudeksi. Erityisesti vastuullisuuteen ja työpaikkaan liittyvät käsitykset vahvistuivat Asuntosäätiön maineessa.

Vanhempi nainen ja lapsi leikkivät viltin alla sohvalla.

Asuntosäätiö ylsi T-Median Luottamus&Maine-tutkimuksessa mittaushistoriansa parhaaseen kokonaistulokseen, joka oli 3,30 asteikolla yhdestä viiteen. T-Median tutkimus selvittää vuosittain Suomessa toimivien yritysten mainetta suuren yleisön keskuudessa. Tutkimuksessa mainetta tarkastellaan kattavasti eri osa-alueiden kautta.  

”Maineemme vahvistuminen haastavassa toimintaympäristössä on hieno saavutus. Pitkäjänteinen työmme asiakaskokemuksen ja tunnettuutemme parantamiseksi tuottaa tulosta. On ilo huomata, että suomalaisten luottamus Asuntosäätiöön on kasvanut, vaikka kiinteistö- ja rakennusalan yritysten maine on valitettavasti laskusuunnassa”, sanoo Asuntosäätiön viestintä- ja henkilöstöjohtaja Johanna Otranen

Tutkimuksen mukaan Asuntosäätiön maineen osa-alueista vahvimpia ovat talous, tuotteet ja palvelut, työpaikka sekä vastuullisuus. Merkittävintä vahvistumista suomalaisten mielikuvissa on tapahtunut arvioitaessa Asuntosäätiötä työnantajana ja Asuntosäätiön vastuullisuutta. 

”Vastuullisuus on ollut aina Asuntosäätiön toiminnan keskiössä. Olemme onnistuneet viime vuosien aikana kertomaan toiminnastamme laajemmin, minkä uskon näkyvän tuloksissa. Myös panostuksemme henkilöstöön näkyy. Työntekijäkokemuksella on suora yhteys asiakaskokemukseen. Tästä on hieno jatkaa merkityksellistä työtämme hyvien kotien puolesta”, iloitsee Otranen. 

Myös Asuntosäätiön sidosryhmätuki kasvoi tutkimuksen kaikilla osa-alueilla. Merkittävintä kasvu oli sidosryhmien suosittelussa ja luottamuksessa.  

T-Median Luottamus & Maine -tutkimuksen tavoitteena on selvittää Suomessa toimivien organisaatioiden mainetta kansalaisten keskuudessa. Tutkimuksen tiedonkeruu toteutettiin 3.6.-8.7.2024 välisenä aikana ja tutkimukseen osallistui 10 575, 15–65-vuotiasta suomalaista.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Asuntosäätiö on yksi suurimpia suomalaisia asuinkiinteistöjen omistajia Suomessa. Tarjoamme yli 18 000 kotia 33 paikkakunnalla; asokoteja, vuokrakoteja ja omistuskoteja. Vuosittain käynnistämme noin 400 uuden asunnon tuotannon. Liikevaihtomme oli 194,8 miljoonaa euroa vuonna 2023. Kaiken toimintamme ytimessä ovat vastuullisuus ja yleishyödyllisyys: emme tavoittele välitöntä voittoa tai taloudellista etua.

asuntosaatio.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Asuntosäätiö

Suomalaiset ovat tutkitusti kotihiiriä – olemme kotona jopa 16 tuntia päivässä8.10.2024 10:31:57 EEST | Tiedote

Asuntosäätiön Kotionnellisuus-tutkimus paljastaa, että suomalaisille jokainen päivä on kodin päivä. Lähes puolet meistä viettää mahdollisimman paljon aikaa kotona, ja kolme neljästä kuvailee itseään kotikeskeiseksi ihmiseksi. Keskimäärin suomalaiset ovat kotona peräti 16 tuntia vuorokaudessa – mieluiten ruudun ääressä tai puolison kanssa. Kodin tärkeyttä juhlistavaa vuotuista Kodin päivää vietetään lauantaina 12.10.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye