Mehiläisen palveluvalikoima kasvaa Kuusamossa – röntgen- ja ultraäänitutkimukset alkavat, toimitiloja ja aukioloaikoja laajennetaan

Mehiläinen Kuusamon palvelutarjonta kasvaa kuvantamisen palveluiden myötä. Maanantaina 7.10.2024 aukeava natiiviröntgen sekä syksyn aikana alkavat ultraäänitutkimukset tuovat kuvantamisen palvelut osaksi lääkärikeskuksen toimintaa. Lisäksi toimitiloja on kasvatettu uusien vastaanottohuoneiden myötä.

– On hienoa päästä aloittamaan kuvantamisen palvelut nyt myös Kuusamon Mehiläisessä. Alueella ei ole ollut aiemmin yksityistä kuvantamistarjontaa. Oma röntgen tuo kuvantamisen palvelut nyt asiakkaidemme luokse, eikä asiointi näiden osalta vaadi enää matkustamista Ouluun tai Rovaniemelle, iloitsee Mehiläinen Kuusamon yksikönjohtaja Seija Vaihoja.

Röntgenkuvaus mahdollistaa muun muassa tuki- ja liikuntaelimistön, vatsan, virtsateiden, hengityselimistön sekä sydän- ja verenkiertoelimistön sairauksien laajemman tutkimisen.

Syksyn aikana toimipisteessä aloitetaan myös radiologiset ultraäänipalvelut. Ultraäänitutkimusta käytetään esimerkiksi tuki- ja liikuntaelimistön sairauksien, tapaturmien, vatsan alueen, rintojen sekä verenkiertoelimistön sairauksien tutkimiseen. Radiologisten ultraäänitutkimusten lisäksi Kuusamossa on tarjolla myös gynekologin ja urologin suorittamat ultraäänitutkimukset.

Röntgen- ja ultraäänitutkimukseen pääsee lääkärin lähetteellä.

Kattavammat palvelut henkilöasiakkaille

Mehiläinen Kuusamon lääkärikeskus tarjoaa yleis- ja erikoislääkäripalveluita sekä yksityis- että työterveysasiakkaille. Vastaanottoa pitää yleislääkäreiden lisäksi muun muassa naistentautien ja synnytysten, urologian, ortopedian ja traumatologian sekä ihotautien- ja allergologian erikoislääkärit. Työterveyshoitajat ja laboratorio palvelevat ajanvarauksella.

– Mehiläinen Kuusamo on tarjonnut kattavat työterveyspalvelut sopimusasiakkaillemme. Jatkossa haluamme panostaa entistä vahvemmin myös henkilöasiakkaiden palveluihin. Kuvantamisen palveluiden lisäksi laajennamme myös yksityisvastaanottojen palvelutarjontaa erityisesti yleislääketieteen osalta. Myös yksikön aukioloaikoja tullaan pidentämään, Vaihoja kertoo.

Toimipisteessä työskentelee 20 terveydenhuollon asiantuntijaa. Lisäksi OmaMehiläinen-sovelluksen ja sen osana toimivan Digiklinikan avulla terveydenhuollon ammattilaiset ovat asiakkaiden käytettävissä vuorokauden ympäri ilman erillistä ajanvarausta.

Mehiläinen Kuusamo sijaitsee osoitteessa Kirkkotie 23.

• Mehiläinen, yksikönjohtaja Seija Vaihoja

Mehiläisen ravitsemusterapeutti huolissaan: ”Ahmintahäiriötä sairastava jää usein ilman hoitoa tai hoito on vääränlaista”19.9.2024 09:44:01 EEST | Tiedote

Mehiläisen asiointidatassa* on nähtävissä nousua syömishäiriön vuoksi hoitoon hakeutumisessa. Syömishäiriöistä esimerkiksi ahmimis- ja ahmintahäiriö jäävät kuitenkin usein tunnistamatta – esimerkiksi henkilön ulkomuodon takia. Varhainen tunnistaminen ja pääsy hoitoon on tärkeää, ja sitä korostetaan myös tuoreessa Käypä hoito -suosituksessa**.

Mehiläisen toiminta laajenee Tampereella – tekonivel-, leuka- ja kasvomurtuma- sekä karsastusleikkaukset palveluvalikoimaan, asiantuntijoiden ja vastaanottohuoneiden määrä kasvaa12.9.2024 13:06:14 EEST | Tiedote

Mehiläisen palveluvalikoima laajenee Hämeenkadun ja Finlaysonin toimipisteissä. Tekonivel- ja karsastusleikkaukset on aloitettu, ja leuka- ja kasvomurtumaleikkaukset käynnistyvät syksyn aikana. Hämeenkadun ja Finlaysonin tilat laajenevat kasvavan tarjonnan sekä uusien asiantuntijoiden ja vastaanottohuoneiden myötä.