Ylen Uuden Musiikin Kilpailu varattiin heti loppuun – kenraalin liput saatavilla tänään klo 12

Uuden Musiikin Kilpailun iltatapahtuman liput tulivat tänään saataville klo 9, jonka jälkeen Tampereen Nokia Arenan paikat täyttyivät hetkessä. 8.2.2025 järjestettävän iltatapahtuman lisäksi UMK-huuman voi kokea myös iltapäivän kenraalishow’ssa ja -tapahtumassa. Kenraalin liput ovat saatavilla tänään klo 12.

UMK25-kenraali
UMK25-kenraalin liput ovat saatavilla 3.10. klo 12 osoitteessa lippu.fi/umk

Suomen suurimmassa musiikkishow’ssa UMK:ssa nähdään seitsemän UMK-kilpailunumeroa sekä esityksiä monilta Suomen huippuartisteilta. Illan UMK-show nähdään samanlaisena iltapäivän kenraaliharjoituksessa, jonka perusteella kansainvälinen tuomaristo antaa pisteensä. 25 % UMK:n äänistä tulee siis kenraalin esitysten perusteella. Ainoa ero on, että pisteidenlasku ja voittajan julkistus ovat harjoituksia.

Tänä vuonna myös UMK-tapahtuma on käynnissä jo iltapäivällä eli Nokia Arenan eri kerroksissa voi aistia UMK-tunnelmaa.

“Ensimmäisellä kerralla Tampereen Nokia Arenalla viime vuonna UMK-tunnelma oli vahva ja käsinkosketeltava ja sen huomasi myös yleisön reaktioista”, kertoo UMK:n päätuottaja Anssi Autio. “Uskon, että tunnelma kohoaa entisestään tänä vuonna ja on hienoa nähdä, että UMK:n kiinnostus tuntuu voimistuvan vuosi vuodelta”.

UMK on saavuttanut Suomessa ja maailman viisufanien keskuudessa vankan maineen tulevien kiinnostavien pop-ilmiöiden esittelijänä, uuden musiikin alustana ja tähtien tekijänä. Viime vuoden UMK rikkoi jälleen aiemmat ennätykset: lähes 20 000 ihmistä näki UMK-show’n paikan päällä Tampereen Nokia Arenalla, television välityksellä show’ta seurasi 1,9 miljoonaa suomalaista ja Yle Areenan kautta lähes miljoona ulkomaista katsojaa osallistui UMK-huumaan.

Ylen Uuden Musiikin Kilpailu vie voittajansa kotimaisen miljoonayleisön luota satojen miljoonien katsojien eteen Euroviisuihin, maailman suurimpaan musiikkiviihdeohjelmaan. Tampereen Nokia Arenalla valittavan UMK-voittajan show nähdään Euroviisuissa Sveitsin Baselissa 13.-17.5.2025.

UMK25-tapahtuman kenraalin liput ovat saatavilla tänään klo 12 osoitteessa lippu.fi/umk.

UMK25-kenraali
UMK25-kenraalin liput ovat saatavilla 3.10. klo 12 osoitteessa lippu.fi/umk

Linkit

Finland’s Contest for New Music UMK to be held in Tampere at Nokia Arena on 8 February 2025 – record number of song entries submitted this year1.10.2024 08:00:18 EEST | Tiedote

UMK fever will take over Tampere in early February 2025 when the Contest for New Music UMK arrives at Nokia Arena on Saturday 8 February. Finland’s largest music show will feature seven UMK finalists and performances by many of Finland’s top artists. Tickets for the UMK25 event will be available on Thursday 3 October at 9am EET.