Yli miljoona ilmaista tuotetta lunastettiin Lidlin paistopistetempauksessa – suosituin tuote vegaaninen

Lidl teki syyskuussa kaikkien aikojen herkkutempauksen: Lidl Plus -etuohjelmaan lanseerattiin kampanja, jossa asiakas pystyi parhaimmillaan saamaan joka päivä kupongin ilmaiseen paistopistetuotteeseen. Kampanja oli asiakkaiden keskuudessa suosittu, ja ilmaisia paistopistetuotteita haettiin Lidlistä yli miljoona. Suosituin tuote asiakkaiden keskuudessa oli omenatasku, joka sopii myös vegaaniseen ruokavalioon.

Lidlin paistopisteellä on uusi ilme

Syyskuussa Lidl Plus -asiakkaita hemmoteltiin herkullisesti: jokaisesta ostoskerrasta asiakas ansaitsi Lidl Plus -etusovellukseen rulettikupongin, josta paljastui etu ilmaiseen paistopistetuotteeseen. Enimmillään asiakas pystyi ansaitsemaan joka päivä oman kupongin, eli parhaimmillaan 30 ilmaista paistopistetuotetta syyskuussa. Ilmaiset paistopistetuotteet kiinnostivat asiakkaita toden teolla, ja niitä haettiin Lidleistä yli miljoona.

– Moni kuluttaja valitsee Lidlin nimenomaan paistopisteen takia, ja se on asiakkaidemme keskuudessa todella pidetty. Arvasimme siis, että suomalaiset kyllä innostuvat paistopistetempauksestamme, mutta sen suosio pääsi silti yllättämään! Paistopisteellä on ollut syyskuussa kuhinaa, kun asiakkaamme ovat hakeneet ilmaisia herkkujaan, kertoo markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto.

Kupongeissa oli kattavasti tarjolla Lidlin paistopisteen eri tuotteita. Yhdessä kupongissa oli vaihtoehtona aina neljä eri tuotetta, joista sai valita mieluisensa. Eniten Lidleistä haettiin omenataskua, jonka resepti on vegaaninen. Viiden suosituimman tuotteen joukkoon kuului lisäksi berliininmunkki, korvapuusti, voicroissant ja juustokierre.

– Omenatasku pesi tässä kisassa perinteisemmät paistopisteen suosikit berliininmunkin, korvapuustin ja voicroissantin. Paistopisteruletti on tarjonnut mainion tilaisuuden testata matalalla kynnyksellä paistopisteen eri tuotteita, ja asiakkaat ovatkin löytäneet uusia suosikkejaan. Olemme muokanneet omenataskun reseptiä niin, että se sopii vegaaniseen ruokavalioon. Omenatasku maistuu vauvasta vaariin, ja se on mainio valinta kahvitarjoiluille, Aalto kertoo.

Lidl on hiljattain uusinut paistopisteensä ilmettä ja esillepanoa. Vitriineissä on pastellinsävyisiä somisteita, ja ne on jaettu kolmeen eri kategoriaan. Snägäri tarjoilee street food -tyylisiä pikkusuolaisia kuten pizzaa ja hodareita, pyöreät ja makeat -hyllystä taas löytyvät donitsit ja munkit makean ystäville. Vierailevat tähdet -osio taas notkuu kausittain vaihtuvia erä- ja sesonkituotteita.

Lidl ottaa käyttöön 20 prosentin alennuksen punalappuihin1.10.2024 13:41:28 EEST | Tiedote

Punalaputettujen tuotteiden osto on valtavirtaistunut ja on nykyisin arkipäivää. Lidl laittaa tuotteet alennukseen poikkeuksellisen aikaisin: monien kylmätuotteiden kohdalla jo kuusi päivää ennakkoon tai kuivatuotteen kohdalla jopa monta kuukautta ennakkoon. Lokakuun alusta alkaen näiden tuotteiden alennus on ensin 20 prosenttia, ja osa tuotteista saa viimeisenä myyntipäivänä 50 prosentin alennuksen.

Muovikasseja ostetaan yhä liikaa – kääntäisikö ”kestokassikalja” muovikassien kulutuksen laskuun?27.9.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset ostavat liikaa muovikasseja. EU:n yhteisenä tavoitteena on, että vuoden 2025 loppuun mennessä muovikasseja ostetaan vuodessa alle 40 kappaletta kansalaista kohden. Suomi on tästä vielä kaukana: suomalaiset käyttävät keskimäärin 62 muovikassia vuodessa. Vuoden takaisia tilastoja tarkasteltaessa touko-elokuu nousee esiin ajankohtana, jolloin muovikasseja ostettiin Lidleistä eniten.