DNA Oyj

DNA:lla tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa

Jaa

Vuoden 2024 EPSI Rating* -toimialatutkimuksessa DNA:lla on tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat. Tulokset heijastavat DNA:n sitoutumista laadukkaaseen palveluun ja asiakaskokemuksen jatkuvaan kehittämiseen.

DNA:lla tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa
DNA:lla tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa

Riippumattoman EPSI Rating -organisaation tutkimukseen haastateltiin Suomessa noin 1 000 yksityis- ja yritysasiakasta syyskuussa 2024. Tutkimuksessa selvitetään teleoperaattoreiden asiakastyytyväisyyttä eri osa-alueilla: imago, odotukset, tuotelaatu, palvelulaatu ja vastine rahalle.

Tutkimuksen mukaan DNA:lla on alan tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat, ja yhtiö keräsikin tasaisesti pisteitä kaikissa osa-alueissa.

“Kehitämme asiakaskokemustamme pitkäjänteisesti ja systemaattisesti asiakkailta saamamme palautteen sekä muulla tavalla keräämämme tiedon pohjalta. Työn tuloksena on asiakkaidemme kasvava tyytyväisyys, joka näkyy paitsi omissa mittareissamme, myös erilaisissa tunnustuksissa. Meille on tärkeää, että täytämme asiakkaidemme odotukset ja siksi on erityisen mukavaa, että olemme kärjessä useammalla osa-alueella”, sanoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan asiakaskokemusjohtaja Niina Metsälä.

Telepalvelut yleisesti Suomessa hyvällä tasolla

Koko toimialan puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaiden tyytyväisyys oli 73,3. Se nousi viime vuoden 71,4:stä melkein kaksi indeksipistettä. Kuluttaja-asiakkaiden korkein tyytyväisyys oli DNA:lla tuloksella 74,7. EPSI Ratingin tutkimuksessa tulokset ilmoitetaan indeksipisteasteikolla 0–100. Nyrkkisääntönä voidaan pitää alle 60 pisteen tulosten tarkoittavan tyytymättömiä, 60–75 tyytyväisiä ja yli 75 pisteen olevan osoitus erittäin tyytyväisistä asiakkaista.

  1. DNA: 74,3
  2. Telia: 73,5
  3. Elisa 72,4                      

”Tutkimuksen mukaan telepalvelujen asiakastyytyväisyys on Suomessa tasaista ja tämä kirittää meitä parantamaan kokemusta ja palveluamme entisestään. Sitoutumisemme korkeaan palvelutasoon ja asiakaskokemuksen jatkuvaan kehittämiseen näkyy siinä, että matkapuhelinliittymien kuluttaja-asiakkaamme ovat tyytyväisimpiä”, Metsälä iloitsee.

Myös yritysasiakkaiden puolella DNA:n pisteet ovat parantuneet viime vuodesta. DNA panostaakin jatkuvasti myös yritysasiakkaidensa asiakaskokemuksen kehittämiseen.

EPSI Rating on akateeminen, pohjoismainen organisaatio, joka on toiminnaltaan riippumaton ja voittoa tavoittelematon. EPSI Rating perustettiin EU-tutkimushankkeen Tukholman kauppakorkeakoulussa vuonna 1989 ja sen omistaa Swedish Institute of Quality, jonka puolestaan omistaa Ruotsin valtio.

*) Tutustu tarkempiin EPSI Telekommunikaatio 2024 -tutkimuksen tuloksiin EPSI Ratingin sivuilla: https://www.epsi-finland.org/toimialatutkimukset/telekommunikaatio/

Lisätietoja medialle

Niina Metsälä, kuluttajaliiketoiminnan asiakaskokemusjohtaja, DNA, puh. 044 044 3250, niina.metsala@dna.fi,

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Avainsanat

Kuvat

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi - http://www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

DNA Experience Lounge on alusta tulevaisuuden teknologisten ratkaisujen koeajoon – vain kokeilemalla oivaltaa mahdollisuudet8.4.2025 08:30:00 EEST | Tiedote

DNA on avannut uuden DNA Experience Loungen pääkonttorinsa yhteyteen Ilmalanlinnaan. Tämä innovatiivinen ja immersiivinen tila on digitaalinen alusta, joka tarjoaa DNA:n yritysasiakkaille ja sidosryhmille mahdollisuuden tutustua tulevaisuuden teknologian mahdollisuuksiin ja uhkiin sekä yhtiön tarjoamiin tuotteisiin ja palveluihin interaktiivisessa ympäristössä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye