DNA Oyj

DNA:lla tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa

Jaa

Vuoden 2024 EPSI Rating* -toimialatutkimuksessa DNA:lla on tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat. Tulokset heijastavat DNA:n sitoutumista laadukkaaseen palveluun ja asiakaskokemuksen jatkuvaan kehittämiseen.

DNA:lla tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa
DNA:lla tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa

Riippumattoman EPSI Rating -organisaation tutkimukseen haastateltiin Suomessa noin 1 000 yksityis- ja yritysasiakasta syyskuussa 2024. Tutkimuksessa selvitetään teleoperaattoreiden asiakastyytyväisyyttä eri osa-alueilla: imago, odotukset, tuotelaatu, palvelulaatu ja vastine rahalle.

Tutkimuksen mukaan DNA:lla on alan tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat, ja yhtiö keräsikin tasaisesti pisteitä kaikissa osa-alueissa.

“Kehitämme asiakaskokemustamme pitkäjänteisesti ja systemaattisesti asiakkailta saamamme palautteen sekä muulla tavalla keräämämme tiedon pohjalta. Työn tuloksena on asiakkaidemme kasvava tyytyväisyys, joka näkyy paitsi omissa mittareissamme, myös erilaisissa tunnustuksissa. Meille on tärkeää, että täytämme asiakkaidemme odotukset ja siksi on erityisen mukavaa, että olemme kärjessä useammalla osa-alueella”, sanoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan asiakaskokemusjohtaja Niina Metsälä.

Telepalvelut yleisesti Suomessa hyvällä tasolla

Koko toimialan puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaiden tyytyväisyys oli 73,3. Se nousi viime vuoden 71,4:stä melkein kaksi indeksipistettä. Kuluttaja-asiakkaiden korkein tyytyväisyys oli DNA:lla tuloksella 74,7. EPSI Ratingin tutkimuksessa tulokset ilmoitetaan indeksipisteasteikolla 0–100. Nyrkkisääntönä voidaan pitää alle 60 pisteen tulosten tarkoittavan tyytymättömiä, 60–75 tyytyväisiä ja yli 75 pisteen olevan osoitus erittäin tyytyväisistä asiakkaista.

  1. DNA: 74,3
  2. Telia: 73,5
  3. Elisa 72,4                      

”Tutkimuksen mukaan telepalvelujen asiakastyytyväisyys on Suomessa tasaista ja tämä kirittää meitä parantamaan kokemusta ja palveluamme entisestään. Sitoutumisemme korkeaan palvelutasoon ja asiakaskokemuksen jatkuvaan kehittämiseen näkyy siinä, että matkapuhelinliittymien kuluttaja-asiakkaamme ovat tyytyväisimpiä”, Metsälä iloitsee.

Myös yritysasiakkaiden puolella DNA:n pisteet ovat parantuneet viime vuodesta. DNA panostaakin jatkuvasti myös yritysasiakkaidensa asiakaskokemuksen kehittämiseen.

EPSI Rating on akateeminen, pohjoismainen organisaatio, joka on toiminnaltaan riippumaton ja voittoa tavoittelematon. EPSI Rating perustettiin EU-tutkimushankkeen Tukholman kauppakorkeakoulussa vuonna 1989 ja sen omistaa Swedish Institute of Quality, jonka puolestaan omistaa Ruotsin valtio.

*) Tutustu tarkempiin EPSI Telekommunikaatio 2024 -tutkimuksen tuloksiin EPSI Ratingin sivuilla: https://www.epsi-finland.org/toimialatutkimukset/telekommunikaatio/

Lisätietoja medialle

Niina Metsälä, kuluttajaliiketoiminnan asiakaskokemusjohtaja, DNA, puh. 044 044 3250, niina.metsala@dna.fi,

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Avainsanat

Kuvat

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi - http://www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

DNA:n valtakunnallinen 5G-päivitys on valmistunut ensimmäisenä Suomessa – verkko yltää kaikkiin Manner-Suomen kuntiin17.12.2024 09:55:00 EET | Tiedote

DNA:n vuonna 2019 aloittama radioverkon modernisointi ja 5G-päivitys on valmistunut. 5G-kuuluvuus vastaa 4G-palvelualuetta ja laskennallinen väestöpeitto on liki 100 prosenttia, eli 5G-palvelu on saatavilla liki kaikissa pysyvissä asuinosoitteissa. Maantieteellisesti 5G-verkko yltää kaikkiin Manner-Suomen kuntiin. 5G-rakentamisen myötä myös 4G-yhteydet ovat parantuneet merkittävästi. Verkkoja parannetaan jatkossakin asiakastarpeen perusteella.

DNA is the first operator to complete its nationwide 5G upgrade – the network reaches all municipalities in mainland Finland17.12.2024 09:55:00 EET | Press release

DNA's radio network modernisation and 5G upgrade, launched in 2019, is now complete. The 5G coverage is equivalent to the 4G service area and the calculated population coverage is close to 100%, meaning that 5G service is available at nearly all permanent residential addresses. Geographically, the 5G network reaches all municipalities in mainland Finland. The construction of 5G infrastructure has also improved 4G connections significantly. Going forward, networks will still be enhanced on the basis of customer needs.

Tältä näyttää teknologian kehitys vuonna 2025 – raportti povaa siirtymää hypestä hyötyihin12.12.2024 08:00:00 EET | Tiedote

DNA on tänään julkaissut vuosittaisen teknologiatrendiraporttinsa, jossa tarkastellaan tulevan vuoden tärkeimpiä kehityssuuntia. Tuoreessa raportissa povataan vuoden 2025 olevan lunastuksen aikaa. Tekoäly ottaa askeleita kohti konkreettisia hyötyjä, teknologioiden käyttöalueet kasvavat ja kestävän kehityksen tavoitteet nivoutuvat osaksi yritysten arkea.

What to expect from technological development in 2025 – DNA’s report predicts a transition from hype to helpful12.12.2024 08:00:00 EET | Press release

Today, DNA published its annual report on trends in technology, which examines some of the most important developments that can be expected over the coming year. The new report predicts that 2025 will be a year in which technology makes good on its promises. Artificial intelligence is taking steps towards tangible benefits, technology is being applied in an increasing number of areas, and sustainability targets are becoming integral aspects of day-to-day business.

DNA:n marraskuun 2024 myydyimmät puhelimet ja älykellot2.12.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Marraskuun Black Friday -kampanjointi näkyi DNA:n kuluttaja-asiakkaiden myydyimpien puhelinten listalla. OPPO A18 nappasi kärkisijan, mutta myös kolmen suurimman laitevalmistajan, Applen, Samsungin ja OnePlussan, tuotteet ylsivät listalle. Applen iPhone 16 Pro -sarjan laitteet jatkoivat puolestaan yritysasiakkaiden marraskuun myyntilistan kärjessä. Marraskuun myydyimpänä älykellona jatkoi Apple Watch Series 10 GPS.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye