YleX palkittiin vuoden mediana musiikkialan Industry Awardsissa – Ella Ossi vuoden radioammattilainen

Yle sai kaksi musiikkialan Industry Awards -palkintoa Music x Media -tapahtumassa Tampereella 4.10.2024.

YleX:n valokyltti Tampereen Tavara-asemalla.
Raine Laaksonen / YleX

YleX palkittiin vuoden mediana. Palkintoperustelujen mukaan YleX “nostaa rohkeasti tuoreita ja tuntemattomiakin artisteja musiikkiohjelmissa ja soittolistoilla” sekä “pitää vaikeitakin aiheita käsitteleviä keskusteluja yllä ja tuo musiikkisisältöjä kiinnostavasti esiin myös somessa”. Erityiskiitoksen saavat YleX:n musiikin erikoisohjelmat, joita kuvataan innovatiivisiksi, rohkeiksi ja ammattimaisiksi.

“YleX:llä on Suomen tärkeimpiä musiikkimedioita ja vaalimme tätä tehtävää. Olen iloinen, että tämä työ on nähty mediakentällä. Kiitos palkinnosta kuuluu tietenkin koko YleX:n ammattitaitoiselle porukalle kameroiden ja mikrofonien edessä ja takana”, sanoo YleX:n kanavapäällikkö Hanne Kautto.

YleX:n musiikkitoimittaja Ella Ossi valittiin vuoden radioammattilaiseksi. Perustelujen mukaan hän on “uusi ja intohimoinen tekijä, jonka mielenkiinto musiikkia ja etenkin uutta musiikkia kohtaan huokuu kaikissa sisällöissä, joiden tekijän vilpittömyys ja ilo tekevät sisältöjen seuraamisesta miellyttävää”. Etenkin Ossin tekemiä artistihaastatteluja kehutaan tuoreiksi ja aidoiksi.

Industry Awards -palkintoja on jaettu vuodesta 1996. Palkintogaala on osa Suomen suurinta musiikkialan ammattilaistapahtumaa Music x Mediaa.

Lue tiedote Ylen verkkosivuilla

Finland’s Contest for New Music UMK to be held in Tampere at Nokia Arena on 8 February 2025 – record number of song entries submitted this year1.10.2024 08:00:18 EEST | Tiedote

UMK fever will take over Tampere in early February 2025 when the Contest for New Music UMK arrives at Nokia Arena on Saturday 8 February. Finland’s largest music show will feature seven UMK finalists and performances by many of Finland’s top artists. Tickets for the UMK25 event will be available on Thursday 3 October at 9am EET.