Kempower tukee EU:n liikenteen sähköistymistä AFIR-yhteensopivilla DC-pikalatausratkaisuilla

AFIR määrittää myös yhteiset tekniset standardit ja varmistaa maksamisen joustavuuden sähköautoilijoille. Kaikilla latausasemilla on oltava helppo maksutapa korttien tai lähimaksulaitteiden avulla.
  • Kempowerin pikalatausratkaisut noudattavat EU:n vaihtoehtoisten polttoaineiden infra-asetusta (AFIR), jonka tavoitteena on tukea Euroopan sähköajoneuvojen kasvavia infratarpeita.

• AFIR -asetus edellyttää laajojen latausverkostojen käyttöönottoa keskeisillä liikennereiteillä, mikä edistää liikenteen sähköistymistä EU:n alueella.

• Kempowerin modulaariset ja tehokkaat DC-latausratkaisut täyttävät AFIR-asetuksen korkeat vaatimukset sekä kevyiden, että raskaiden ajoneuvojen osalta.

LAHTI – Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen tarjoaja Kempower on keskeisessä asemassa, kun Euroopan sähköajoneuvojen latausinfraa kehitetään vastaamaan Euroopan unionin vaihtoehtoisten polttoaineiden infra-asetuksen (AFIR) vaatimuksia. AFIR -asetus pyrkii nopeuttamaan latausasemien käyttöönottoa merkittävillä liikenneväylillä ja kaupunkialueilla, tukien EU:n tavoitetta vähentää päästöjä 55 % vuoteen 2030 mennessä.

AFIR, joka on osa EU Fit for 55 -strategiaa, asettaa pakolliset tavoitteet latauspisteiden määrälle, sijainnille ja teholle Trans-Euroopan liikenneverkon (TEN-T) alueella. Kempowerin innovatiiviset DC-pikalatausratkaisut on suunniteltu täyttämään nämä  tavoitteet, varmistaen, että sekä kevyet että raskaat sähköajoneuvot voivat ladata nopeasti ja tehokkaasti Euroopan valtateillä ja kaupungeissa.

AFIR-asetus edellyttää pikalatausasemien asentamista henkilöautoille ja muille kevyille sähköajoneuvoille enintään 60 kilometrin välein TEN-T-verkostossa, ja jokaisen aseman on tarjottava vähintään 150 kW tehoa vuoteen 2025 mennessä. Asetus asettaa myös kunnianhimoisia tavoitteita raskaiden sähköajoneuvojen osalta, edellyttäen 350 kW pikalatureita saataville vähintään 100 kilometrin välein vuoteen 2025 mennessä, ja tehon vähimmäisvaatimus nousee 1 500 kW:iin vuoteen 2030 mennessä.

Osana tätä kehystä AFIR määrittää myös yhteiset tekniset standardit ja varmistaa maksamisen joustavuuden sähköautoilijoille. Kaikilla latausasemilla on oltava helppo maksutapa korttien tai lähimaksulaitteiden avulla, ja asemien on tarjottava reaaliaikaisia tietoja saatavuudesta, odotusajoista ja hinnoista.

Kempowerin pikalatausratkaisut täyttävät AFIR:in asettamat korkeat vaatimukset

Modulaarinen ja skaalautuva Kempower Satellite -pikalatausjärjestelmä tarjoaa skaalautuvan, luotettavan ja käyttäjäystävällisen latausratkaisun, joka täyttää sekä nykyiset, että tulevat vaatimukset ilman suuria päivityksiä. Kempowerin latausratkaisut tukevat myös maksupäätteiden integrointia, mikä varmistaa saumattomat, AFIR-yhteensopivat maksuvaihtoehdot kaikille sähköautoilijoille.

”Missiomme on tukea liikenteen sähköistymistä tarjoamalla skaalautuvaa latausinfraa, joka täyttää asiakkaidemme tarpeet ja noudattaa viimeisimpiä säädöksiä. AFIR määrittelee selkeän suunnan sähköajoneuvojen latauksen tulevaisuudelle Euroopassa, ja olemme ylpeitä voidessamme tarjota ratkaisuja, jotka auttavat saavuttamaan nämä kunnianhimoiset tavoitteet”, sanoi Kempowerin markkinointijohtaja Jussi Vanhanen

Kempowerin ratkaisujen joustavuus ja tehokkuus tekevät niistä ihanteellisia sekä kevyille että raskaille sähköajoneuvoille. Ratkaisut mahdollistavat nopean ja tehokkaan latauksen, mikä varmistaa lyhyet käyttökatkokset eri kalustojen operaattoreille.

Lue lisää AFIR:sta ja Kempowerin DC-pikalatausratkaisuista täältä: https://kempower.com/afir/

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja Yhdysvalloissa, ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.  Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempowerin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssa. www.kempower.com

Kempower supports EU-wide electrification with AFIR-compliant DC fast-charging solutions8.10.2024 09:30:00 EEST | Press release

Leading DC fast-charging solutions provider Kempower is playing a key role in expanding Europe’s EV charging infrastructure to meet the requirements of the European Union’s Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR). This ambitious regulation aims to accelerate the deployment of charging stations across major transport corridors and urban areas, supporting the EU’s goal to reduce emissions by 55% by 2030.