Prisman vaatehyllyissä yllätyshitti – näitä naisten paitoja ostetaan nyt tuhansittain
Naisten pukeutumisessa tullaan suosimaan tänä syksynä ribbitoppeja, mikä käy ilmi Prisman tuoreista myyntitilastoista. Elokuussa Prismoissa lanseerattuun WKLY.-vaatemallistoon kuuluvat ribbineuloksesta valmistetut naisten topit ovat nopeassa tahdissa nousseet Prisman pukeutumisen myydyimmiksi tuotteiksi: toppeja on myyty jo tuhansia vasta hiukan yli kuukaudessa. Myös miesten cargo-housut ovat olleet suosittuja.

Kesän lopussa myyntiin tullut uusi WKLY.-vaatemerkki on ollut kuluttajien keskuudessa menestys, ja merkin suosituimmista tuotteista koot ovat jo loppumassa.
”WKLY. on monella tapaa ylittänyt kaikki odotuksemme. Myynti on ollut huikeaa ja tuotteet ovat osaltaan loppumassa pian. Olemme tähän jo reagoineet, ja suosituimpiin tuotteisiin saadaan pian täydennystä. Mallistoon ovat juuri saapuneet myös uudet juhlakauden tuotteet”, kertoo Prisman pukeutumisen myyntipäällikkö Jonna Halme-Räsänen.
Tällä hetkellä suurin hitti löytyy naisten pukeutumisesta: Erilaiset hihattomat ja poolokaulukselliset ribbitopit ovat myyneet jo tuhansia kappaleita.
“Näiden suosiota selittää osakseen se, että ribbineuloksesta valmistetut topit ovat käytännöllisiä perustuotteita, joita on helppo yhdistellä eri vaatteiden kanssa. Ne myös soveltuvat käytettäväksi sellaisenaan yläosassa tai näin säiden viilentyessä erilaisten jakkujen alla. Niistä näyttää nyt tulevan naisten tämän syksyn luottovaate.”
Miesten puolella suosituimpia tuotteita ovat olleet erilaiset cargo-housut ja joggerit.
Nuoret ostavat vaatteita yli osastorajojen
WKLY.-malliston myynneissä ovat korostuneet marketmuodille aiemmin haastava asiakasryhmä: naiset ja miehet ikäluokassa 16–29. Tämän lisäksi myös 30–44-vuotiaat naiset ja miehet ovat löytäneet merkin, ja molemmissa ikäluokissa malliston tuotteita on ostettu enemmän kuin mitään muuta Prismassa myytävää merkkiä.
”Näemme datasta, että 16–29-vuotiaat naiset ovat ostaneet WKLY.-vaatteita merkittävästi enemmän kuin vastaavan tuoteryhmän muita merkkejä. Ostokäyttäytymisessä myös näkyy, että etenkin naiset ovat tykästyneet muutamaan vaatteeseen, jotka on merkitty miesten vaatteiksi. Tämä kertoo paljon siitä, että nuoret ostavat tuotteita sen mukaan mikä miellyttää tuotteissa, eikä heille ole niinkään merkitystä ovatko ne naisten vai miesten osastolta. Vastaavasti myös saman ikäiset miehet ovat ostaneet naisten tuotteita WKLY.-merkiltä enemmän kuin muita merkkejä, eli ilmiö näkyy molempiin suuntiin”, Halme-Räsänen kertoo.
Samaan aikaan muotikaupan tulevaisuudessa nähdään kuluttajilta kasvava kiinnostus toimialan vastuullisuutta kohtaan. S-ryhmässä edistetään toimitusketjun läpinäkyvyyttä, kiertotalouden malleja sekä tuotannon ja raaka-aineiden ympäristövastuullisuutta sekä ihmis- ja työoikeuksia. WKLY.-mallistossa raaka-aineiden vastuullisuus on huomioitu muun muassa suosimalla Better Cotton aloitteen (BCI) kautta hankittua puuvillaa, kierrätyspolyesteria ja vaateteollisuuden leikkuujätteestä valmistettua Cyclo-kuitua.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Jonna Halme-Räsänen
Prisman pukeutumisen myyntipäällikkö
jonna.halme-rasanen@sok.fi
puh. 010 768 0728
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Kuvat








SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK:n hallintoneuvosto 2025 on valittu – puheenjohtajana jatkaa Timo Santavuo29.4.2025 14:55:04 EEST | Tiedote
SOK:n hallintoneuvosto valittiin 29.4.2025 pidetyssä osuuskunnan kokouksessa. Hallintoneuvostossa aloitti kolme uutta jäsentä.
Bonuksen kerryttäminen Applen Lompakossa olevalla S-Etukortilla laajenee S-ryhmän ravintoloihin29.4.2025 08:02:00 EEST | Tiedote
Bonuksen kerryttäminen mobiilisti onnistuu pian entistä useammassa paikassa, kun S-ryhmän kaupoissa suosioon noussut käytäntö laajenee myös ravintoloihin. Käyttöönotto tapahtuu vaiheittain tämän vuoden aikana ravintoloiden maksupäätteiden vaihtuessa uusiin.
Skumppakuulat, sima ja pingviinipallo – Näistä rakentuu suomalaisten vappu25.4.2025 08:10:00 EEST | Tiedote
Vapun kepeään juhlintaan kuuluvat vuodesta toiseen erottamattomasti niin hyvä ruoka kuin ilmapallot, serpentiini ja erilaiset asusteet. Suomalaiset valitsevat tänäkin vuonna vappupöytään perinteisiä makuja kuten munkkeja, tippaleipiä, simaa, nakkeja ja perunasalaattia. Ilmapallokaupoilla kiinnostavat puolestaan pingviini ja kuohuviinipullo.
S-ryhmä edistää kestävästi kasvatetun kalan käyttöä - omien merkkien tuore ja jalostetut lohituotteet ASC-sertifioituja24.4.2025 11:46:18 EEST | Tiedote
S-ryhmän kalahyllyllä yhä useampi tuote on nykyään vastuullisuussertifioitu. ASC-sertifikaatti kertoo, että tuotteissa käytetty kala on vastuullisesti ja ympäristön kannalta kestävästi viljeltyä.
Prisma selvitti: leudon talven vaikutus pyöräkaupassa näkyi selvästi – sähköpyörien myynnissä 39 % pomppu24.4.2025 08:25:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat tänä talvena aloittaneet pyöräilykauden viime vuotta aikaisemmin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Koko pyöräkauppa on kasvanut viime vuoteen verrattuna jo 10 prosenttia ja suunta on yhä nouseva. Samalla S-ryhmä selvitti asiakasomistajilleen tehdyssä kyselyssä, miten pyörät pidetään tällä hetkellä kunnossa ja kertoo mitkä asiat pyörästä pitää tarkistaa ennen ajoa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme