Prisman vaatehyllyissä yllätyshitti – näitä naisten paitoja ostetaan nyt tuhansittain
Naisten pukeutumisessa tullaan suosimaan tänä syksynä ribbitoppeja, mikä käy ilmi Prisman tuoreista myyntitilastoista. Elokuussa Prismoissa lanseerattuun WKLY.-vaatemallistoon kuuluvat ribbineuloksesta valmistetut naisten topit ovat nopeassa tahdissa nousseet Prisman pukeutumisen myydyimmiksi tuotteiksi: toppeja on myyty jo tuhansia vasta hiukan yli kuukaudessa. Myös miesten cargo-housut ovat olleet suosittuja.
Kesän lopussa myyntiin tullut uusi WKLY.-vaatemerkki on ollut kuluttajien keskuudessa menestys, ja merkin suosituimmista tuotteista koot ovat jo loppumassa.
”WKLY. on monella tapaa ylittänyt kaikki odotuksemme. Myynti on ollut huikeaa ja tuotteet ovat osaltaan loppumassa pian. Olemme tähän jo reagoineet, ja suosituimpiin tuotteisiin saadaan pian täydennystä. Mallistoon ovat juuri saapuneet myös uudet juhlakauden tuotteet”, kertoo Prisman pukeutumisen myyntipäällikkö Jonna Halme-Räsänen.
Tällä hetkellä suurin hitti löytyy naisten pukeutumisesta: Erilaiset hihattomat ja poolokaulukselliset ribbitopit ovat myyneet jo tuhansia kappaleita.
“Näiden suosiota selittää osakseen se, että ribbineuloksesta valmistetut topit ovat käytännöllisiä perustuotteita, joita on helppo yhdistellä eri vaatteiden kanssa. Ne myös soveltuvat käytettäväksi sellaisenaan yläosassa tai näin säiden viilentyessä erilaisten jakkujen alla. Niistä näyttää nyt tulevan naisten tämän syksyn luottovaate.”
Miesten puolella suosituimpia tuotteita ovat olleet erilaiset cargo-housut ja joggerit.
Nuoret ostavat vaatteita yli osastorajojen
WKLY.-malliston myynneissä ovat korostuneet marketmuodille aiemmin haastava asiakasryhmä: naiset ja miehet ikäluokassa 16–29. Tämän lisäksi myös 30–44-vuotiaat naiset ja miehet ovat löytäneet merkin, ja molemmissa ikäluokissa malliston tuotteita on ostettu enemmän kuin mitään muuta Prismassa myytävää merkkiä.
”Näemme datasta, että 16–29-vuotiaat naiset ovat ostaneet WKLY.-vaatteita merkittävästi enemmän kuin vastaavan tuoteryhmän muita merkkejä. Ostokäyttäytymisessä myös näkyy, että etenkin naiset ovat tykästyneet muutamaan vaatteeseen, jotka on merkitty miesten vaatteiksi. Tämä kertoo paljon siitä, että nuoret ostavat tuotteita sen mukaan mikä miellyttää tuotteissa, eikä heille ole niinkään merkitystä ovatko ne naisten vai miesten osastolta. Vastaavasti myös saman ikäiset miehet ovat ostaneet naisten tuotteita WKLY.-merkiltä enemmän kuin muita merkkejä, eli ilmiö näkyy molempiin suuntiin”, Halme-Räsänen kertoo.
Samaan aikaan muotikaupan tulevaisuudessa nähdään kuluttajilta kasvava kiinnostus toimialan vastuullisuutta kohtaan. S-ryhmässä edistetään toimitusketjun läpinäkyvyyttä, kiertotalouden malleja sekä tuotannon ja raaka-aineiden ympäristövastuullisuutta sekä ihmis- ja työoikeuksia. WKLY.-mallistossa raaka-aineiden vastuullisuus on huomioitu muun muassa suosimalla Better Cotton aloitteen (BCI) kautta hankittua puuvillaa, kierrätyspolyesteria ja vaateteollisuuden leikkuujätteestä valmistettua Cyclo-kuitua.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Jonna Halme-Räsänen
Prisman pukeutumisen myyntipäällikkö
jonna.halme-rasanen@sok.fi
puh. 010 768 0728
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Kuvat
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Löytyvätkö nämä lahjat sinunkin toivelistaltasi – Sokoksen asiantuntijat ennustavat joulun hittituotteet21.11.2024 07:45:00 EET | Tiedote
Tyylin tavaratalo Sokoksen asiantuntijat koostivat yhteen tämän joulun halutuimmat lahjat kauneuden, pukeutumisen ja kodin tuotteiden osalta. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa somen valloittaneita vartalotuoksuja, trendikkäällä eläinkuosilla varustetut korvaläpät, laadukkaita boksereita sekä Marimekon Unikko-kuvion 60-vuotista taivalta juhlistavan lautasen.
Puhuvia pehmoja, flanellia ja seerumeja – Näissä tuotteissa on hittipotentiaali joulun lahjakaupassa15.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote
Yli puolet S-ryhmän joulututkimukseen* vastanneista kertoo kiinnittävänsä tänä jouluna aiempaa enemmän huomiota lahjaostosten hintaan. Kun lahjaa valitaan, mietitään hinnan lisäksi erityisesti lahjan saajaa ja lahjan tarpeellisuutta. Tänä jouluna paketeista ennustetaan paljastuvan interaktiivisia leluja, trendikkäitä flanellihousuja ja suosittua kosmetiikkaa.
Uudistunut hotellilegenda avaa ovensa – Hotelli Vantaan hurmokselle ei näy loppua14.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote
Monen asiakkaan odotus palkitaan, kun lähes vuoden suljettuna ollut Original Sokos Hotel Vantaa avautuu tänään 14.11. Kokonaisvaltaisen uudistuksen ovat kokeneet niin hotellihuoneet, kokoustilat kuin ravintolamaailmakin. Hotellissa on kuhinaa läpi vuoden ja asiakaskäyntejä lähes 300 päivittäin. Uudistuksen myötä legendaarisen kohteen vetovoiman odotetaan houkuttavan myös uusia asiakkaita.
Prisman myyntidata: Suomalaisperheet hurahtivat toden teolla Halloweeniin – yksi tuote myyty jo lähes loppuun29.10.2024 08:15:00 EET | Tiedote
Karkki vai kepponen, naamiaiset… Yhdysvalloista lähtenyt Halloween-perinne on juurtunut tukevasti osaksi suomalaista juhlakalenteria, kertoo Prisman tuore myyntidata. Suomalaiset, ja etenkin suomalaiset lapsiperheet, ovat ottaneet Halloweenin juhlinnan omakseen, ja Prismoissa osa Halloween-koristeista on jo myyty loppuun. Prisman myyntipäällikkö kertoo mitä kurpitsajuhlaa varten ostetaan, ja mikä on tämän Halloweenin yllätyksellisin sesonkituote.
Tuukka Turunen Inex Partners Oy:n toimitusjohtajaksi24.10.2024 13:15:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän logistiikkayhtiön Inex Partners Oy:n toimitusjohtaja Petteri Pelkonen jää eläkkeelle toukokuussa 2025. Yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.6.2025 alkaen Tuukka Turunen. Turunen työskentelee tällä hetkellä päivittäistavaroiden logistiikkakeskuksen tuotantojohtajana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme