Suomen matkailualan liitto ry- SMAL

Timo Saranpää Suomen matkailualan liiton uudeksi puheenjohtajaksi

Mies hymyilee ja seisoo tekstin edessä, joka kertoo että hänet on valittu SMALin puheenjohtajaksi kaudelle 2025–2026.
Timo Saranpää valittiin SMALin puheenjohtajaksi suurella äänimäärällä.

Suomen matkailualan liitto ry SMAL valitsi 9.10.2024 pidetyssä vuosikokouksessa liiton uudeksi puheenjohtajaksi KTM, ekonomi Timo Saranpään. Kon-Tiki Tours Oy:n yrittäjä-toimitusjohtaja Saranpää tulee luotsaamaan matkailualan toimialajärjestöä vuodet 2025-2026.

Matkailu ansaitsee merkityksensä mukaisen painoarvon yhteiskunnassa, ja meidän kaikkien on yhdessä tehtävä töitä sen eteen. SMAL on kokoaan suurempi toimija matkailuelinkeinossa. Koronakriisissä osoitimme järjestön tarpeellisuuden kovimman kautta. Hyvä työmme jatkuu tämän hetken haasteissa, vakuuttaa Timo Saranpää.

Timo Saranpään lisäksi SMALin syyskokouksessa valittiin SMALin hallituksen varsinaisiksi jäseniksi Merja Hart (TTE – The Travel Experience Oy), Timo Kousa (Aurinkomatkat Oy), Oy), Lauri Laakso (Elämys Group), Jessica Virtanen (Tjäreborg Oy) ja Anne-Marjut Väänänen (Olympia Kaukomatkat) sekä varajäseniksi Jukka-Paco Halonen (Viada Oy), Heidi Laukas (Kouvolan Matkatoimisto Oy), Olli Miettinen (Matka-Miettinen Saimaatours Oy), Petri Pohjonen (HTE-Tours Oy) ja Esa Talonen (Ikaalisten Matkatoimisto Oy).

LISÄTIETOJA: Timo Saranpää, SMALin puheenjohtaja vuosina 2025–2026, p. 050 523 6005

Heli Mäki-Fränti, toimitusjohtaja, SMAL, p. 040 575 1303

Suomen matkailualan liitto SMAL on noin 180 matkatoimiston, matkanjärjestäjän ja incoming-matkatoimiston yhteenliittymä, joka ajaa jäsentensä etuja suhteissa viranomaisiin, lainsäätäjiin sekä alan kotimaisiin ja kansainvälisiin järjestöihin. SMALin jäsenyritysten kokonaismyynti vuonna 2023 oli n. 1,8 miljardia euroa, mikä on noin 95 prosenttia Suomen koko matkatoimistomyynnistä.

Vuonna 1940 perustetun toimialajärjestön kansainväliseen jäsenverkostoon kuuluu myös noin 110 muuta matkailualan yritystä ja tahoa, kuten kuljetusyhtiöitä, majoitusliikkeitä, kotimaisia ja ulkomaisia matkailutoimistoja sekä matkailualan oppilaitoksia, konsultteja, medioita ja teknologiayrityksiä.

SMALin toimeksiannosta järjestetään vuosittain Pohjois-Euroopan suurin matkailutapahtuma Matkamessut sekä Finnish Travel Gala, jossa palkitaan ansioituneita matkailutoimijoita.

Kuvat

Timo Saranpää valittiin SMALin puheenjohtajaksi suurella äänimäärällä.
Suomen matkailualan liitto ry

Suomen matkailualan liitto

Suomen matkailualan liitto SMAL on matkailualan edunvalvontajärjestö.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Suomen matkailualan liitto ry- SMAL