Attendon neljä hoivakotia maan kymmenen parhaimman joukossa

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL on jälleen kysynyt vanhushoivan asiakkailta heidän mielipidettään hoivan laadusta. Kyselyssä maan kymmenen parhaan joukkoon yltää jopa neljä Attendon hoivakotia.

Attendo OmenapuistoMyllytupaHultintupa ja Elotupa ovat THL:n kyselyssä maan kymmenen parhaimman joukossa.

THL:n mukaan suurin osa kyselyyn vastanneista ikäihmisistä ovat varsin tyytyväisiä saamiinsa vanhuspalveluihin. Parhaimmissa yksiköissä asiakkaat olivat koko maan keskitasoa tyytyväisempiä esimerkiksi avunsaantiin, turvallisuuteen ja toiveiden huomiointiin ja suosittelisivat palvelua mielellään.

– Tulos on jälleen hieno niin Attendon kuin suomalaisen vanhushoivan kannalta. Olen erittäin iloinen Attendo-kotien saamasta positiivisesta palautteesta ja haluan onnitella kaikkia työntekijöitämme, joiden sitoutuminen ja työpanos ovat tämän tuloksen taustalla, iloitsee toimitusjohtaja Virpi Holmqvist.

THL:n tulokset alleviivaavat nousujohteisia tyytyväisyyskyselyidemme tuloksia, jotka ovat osoitus systemaattisesta toimintamme kehittämisestä ja muutosmatkan etenemisestä. THL:n tulokset osoittavat, että onnistumme ennen kaikkea tärkeimmässä tavoitteessamme: asukkaiden omannäköisen ja merkityksellisen arjen mahdollistamisessa. Tulokset puhuvat myös puolestaan siinä, että asukkaamme saavat elää kodinomaisessa ympäristössä ja kohtaamiset todella ovat Attendo-kotien sydän.

–  Asukkaidemme arki Attendo-kodeissa on aktiivista ja omannäköistä. Tämä merkityksellinen ja elämänmakuinen arki näkyy esimerkiksi sadoilla Attendo-kotien sosiaalisen median tileillä, joissa jaamme asukkaidemme arjen hetkiä ja tarinoita, Holmqvist sanoo.

Nämä 14 Attendo-kotia ylsivät parhaiden asiakasarviot saaneiden yksiköiden joukkoon:

Ympärivuorokautisen palveluasumisen asukkaat arvioivat palvelua kuuden kohdan perusteella: 1) Saan tarpeeksi apua ja palvelua, 2) Minulla on turvallinen olo 3) Toiveitani otetaan huomioon hoivassa ja palvelussa, 4) Kuinka todennäköisesti suosittelisit saamaasi palvelua läheisellesi? 5) Olen tyytyväinen ruokaan ja 6) Minulle on tarjolla tarpeeksi sellaista virkistystoimintaa, josta pidän.

Kerro palvelustasi -kyselyyn osallistui lähes 43 000 vanhuspalvelujen asiakasta vuonna 2024. THL toteuttaa kyselyn kotihoidossa ja ympärivuorokautisessa palveluasumisessa kahden vuoden välein.

Attendo – Tulevaisuuden hoivan suunnannäyttäjä

Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja. Tehtävämme on vahvistaa ihmistä niin, että jokainen, joka meillä asuu, saa elää omannäköistään täyttä elämää. Tarjoamme hoivaa ja asumispalveluita ikäihmisille, kehitysvammaisille, vammautuneille, päihde- ja mielenterveyskuntoutujille sekä lastensuojelun ja terapian tarpeessa oleville. Asukkaillemme olemme ennen kaikkea koti, sidosryhmillemme kumppani ja yhteiskunnassa vahva muutosvoima. Yli 18 000 työntekijäämme palvelee yli 400 toimipisteessä ympäri Suomen.

Vahvistamme ihmistä. Katsomme eteenpäin. Ratkaisemme yhdessä.
Me olemme Attendo.

Lue lisää: www.attendo.fi

Attendo käynnistää muutosneuvottelut usealla hyvinvointialueella ikäihmisten hoivakodeissa8.10.2024 09:00:51 EEST | Tiedote

Attendo käynnistää muutosneuvottelut usealla paikkakunnalla ympäri Suomen. Neuvottelut koskevat Attendon ikäihmisten hoivakotien henkilöstöä, ja niiden piirissä on yhteensä noin 1800 työntekijää. Näissä muutosneuvotteluissa vähennystarve on noin 250 henkilötyövuotta. Jo aiemmin Attendo kertoi aloittaneensa muutosneuvottelut Satakunnassa, Pirkanmaalla, Kaunialan sairaalassa sekä muutamassa muussa ikäihmisten hoivan yksikössä. Kaikki nyt ilmoitetut muutosneuvottelut voivat johtaa enintään noin 570 henkilötyövuoden vähentämiseen, ja niiden piirissä on yhteensä noin 2300 attendolaista.