Kempower tekee yhteistyötä Ecoline Groupin kanssa toimittaakseen sähköautojen pikalatausinfraa Turkkiin

• Kempowerin DC-pikalatausratkaisuja asennetaan eri puolille Turkkia.

• Ensimmäiset hankkeet valmistuvat ja otetaan käyttöön tänä vuonna.

• Vuonna 2024 Turkin sähköautomarkkinat ovat kasvaneet 94 prosenttia vuodentakaisesta.

Izmir, Turkki – Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen tarjoaja Kempower on yhdistänyt voimansa Ecoline Groupin kanssa nopeuttaakseen sähköautojen pikalatausratkaisujen käyttöönottoa Turkissa. Ecoline Group on monialayritys, joka tarjoaa asiakkailleen palveluita neljällä eri toimialalla: rakentaminen, teollinen tuotanto, ammattipalvelut sekä myynti ja jakelu.

Kempower ja Ecoline ovat allekirjoittaneet myynti- ja palvelusopimuksen, joka mahdollistaa Ecoline Groupille Kempowerin pikalatausratkaisujen hankinnan, jakelun ja asennuksen asiakkailleen, kuten latauspisteoperaattoreille, julkisen liikenteen operaattoreille, satamaviranomaisille ja kunnille.

Yhteistyön tavoitteena on edistää latausinfran kehittämistä Turkissa, joka on nopeasti kehittyvä alue ja panostaa liikenteen sähköistämiseen. Syyskuussa 2024 sähköautojen myynti kasvoi 94 prosenttia verrattuna vuoden takaiseen tilanteeseen.

Turkissa on kasvava latausverkosto, jossa oli maaliskuuhun 2024 mennessä noin 12 000 asennettua latausasemaa, joissa on yhteensä yli 14 000 AC- ja DC-latauspistoketta. Vastuullisuuteen ja puhtaaseen energiaan keskittyvän politiikan ja hallituksen kannustimien myötä sähköautojen myynnin odotetaan kasvavan jopa 42-kertaiseksi vuoteen 2030 mennessä, mikä tarkoittaa merkittäviä investointeja latausinfraan.

Yksi yhteistyön alkuvaiheen projekteista on strategisen pitkäaikaisen kumppanuuden luominen suuren latausoperaattorin kanssa. Yhteistyö alkaa Kempowerin pikalatausratkaisujen käyttöönotolla Turkissa. Asennettujen pikalatausratkaisujen kokonaisteho tulee olemaan 7,5 MW.

Kempowerin DC-pikalatausratkaisujen modulaarinen rakenne mahdollistaa latauspisteoperaattoreiden aloittaa pienimuotoisesti ja laajentaa järjestelmäänsä lisäämällä latauslaitteita kysynnän kasvaessa, mikä tarkoittaa, että pienet alkuinvestoinnit eivät estä liiketoiminnan kehittämistä tulevaisuudessa. Tämän joustavuuden ja skaalautuvan tuottopotentiaalin odotetaan olevan merkittävä tekijä latausoperaattoreiden sitoutumisessa sähköautojen latausinfrastruktuurin käyttöönottoon.

”Sähköinen liikenne on nopeasti kasvava ala Turkissa, jolla on valtava potentiaali. Olemme ylpeitä saadessamme tukea markkinoiden kasvua yhteistyössä Kempowerin kanssa, joka on globaali innovatiivinen johtaja DC-pikalatausteknologiassa. Yhdistämällä Kempowerin teknologia Ecolinen globaaliin kokemukseen sekä kokonaisvaltaisiin ratkaisuihin, voimme tarjota asiakkaillemme avaimet käteen -ratkaisun suunnittelusta jakeluun, asennukseen ja huoltoon", sanoi Ecoline Groupin toimitusjohtaja Sevki Durmus

"Laatu ja luotettavuus tulevat olemaan tärkeitä tekijöitä sähköautojen infran menestyksekkäässä käyttöönotossa, ja Kempowerin pikalatausratkaisujen korkea käyttöaste, modulaarisuus ja dynaaminen tehonjako asettavat meidät vahvaan asemaan tekemään merkittävää vaikutusta Turkissa. Tämä teknologinen osaaminen yhdistettynä Ecolinen visioon ja maailmanlaajuiseen kokemukseen muodostaa voittavan yhdistelmän, ja odotamme innolla, mitä voimme saavuttaa yhdessä", hän jatkoi.

"Ecoline jakaa sitoutumisemme kestävään liikkuvuuteen. Olemme erittäin iloisia voidessamme tehdä yhteistyötä heidän kanssaan tuodaksemme edistykselliset sähköautojen pikalatausratkaisut Turkin markkinoille. Tämä kumppanuus on uusi virstanpylväs kasvustrategiassamme uusilla markkinoilla ja tukee missiotamme tarjota luotettavia ja skaalautuvia pikalatausratkaisuja, jotka helpottavat sähköautojen käyttöönottoa ja tekevät siitä helpommin saavutettavaa kaikille, kaikkialla”, sanoi Carlo Cecchi, New Markets -johtaja, Kempower.

Sähköautojen kysynnän kasvaessa Kempowerin ja Ecolinen yhteistyö merkitsee ratkaisevaa askelta kohti tarvittavan infran rakentamista tukemaan Turkin siirtymistä kestävämpään liikkuvuuteen.

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja Yhdysvalloissa, ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.  Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempowerin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssa. www.kempower.com

Kempower tukee EU:n liikenteen sähköistymistä AFIR-yhteensopivilla DC-pikalatausratkaisuilla8.10.2024 09:30:00 EEST | Tiedote

Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen tarjoaja Kempower on keskeisessä asemassa, kun Euroopan sähköajoneuvojen latausinfraa kehitetään vastaamaan Euroopan unionin vaihtoehtoisten polttoaineiden infra-asetuksen (AFIR) vaatimuksia. AFIR -asetus pyrkii nopeuttamaan latausasemien käyttöönottoa merkittävillä liikenneväylillä ja kaupunkialueilla, tukien EU:n tavoitetta vähentää päästöjä 55 % vuoteen 2030 mennessä.

Kempower supports EU-wide electrification with AFIR-compliant DC fast-charging solutions8.10.2024 09:30:00 EEST | Press release

Leading DC fast-charging solutions provider Kempower is playing a key role in expanding Europe’s EV charging infrastructure to meet the requirements of the European Union’s Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR). This ambitious regulation aims to accelerate the deployment of charging stations across major transport corridors and urban areas, supporting the EU’s goal to reduce emissions by 55% by 2030.