Hill and Knowlton Finland Oy

Nokian Panimo rakentaa uuden suuremman logistiikkakeskuksen – panimon historian merkittävin investointi

Nokian Panimon hallitus on tehnyt investointipäätöksen panimon uuden logistiikkakeskuksen rakentamisesta. Investointi on panimon historian suurin, ja hankkeen kokonaiskustannusarvio on yli 4 miljoonaa euroa. Rakennustyöt alkavat lokakuun aikana, ja uuden laajennusosan on määrä valmistua keväällä 2025.

Investointipäätöksen myötä Nokian Panimo rakentaa uuden logistiikkakeskuksen, jonka lattiapinta-ala on yhteensä noin 2 350 neliömetriä ja tilavuus noin 26 700 kuutiometriä. Valmistuttuaan uusi logistiikkakeskus on noin kaksi kertaa nykyistä suurempi. Tällä hetkellä käytössä olevien varastointitilojen koko on rajoittanut tuotannon kapasiteettia, ja lisätilan myötä Nokian Panimo voi varautua paremmin esimerkiksi sesonkituotteiden kysyntään.

"Uusi logistiikkakeskus tehostaa tavaravirtojen, kuten raaka-aineiden ja valmiiden tuotteiden hallintaa sekä vähentää logistiikkakustannuksia. Asiakkaamme arvostavat tuotteidemme korkeaa laatua sekä järkevää hinnoittelua, ja investoinnin myötä palvelemme heitä entistäkin paremmin", kertoo Nokian Panimon toimitusjohtaja Janne Paavola.

Rakennettavan logistiikkakeskuksen myötä nykyiset varastointitilat vapautuvat mahdollisesti tuotantokäyttöön tulevaisuudessa.

”Investointi tukee panimon kilpailukykyä, parantaa toiminnan joustavuutta ja mahdollistaa kasvun jatkamisen. Investointipäätös on merkittävä virstanpylväs Nokian Panimon historiassa ja tärkeä askel toteuttaessamme visiota olla paras pienpanimo kaikilla mittareilla”, sanoo Nokian Panimon hallituksen puheenjohtaja Jarmo Puputti.

Rakentamisen ensimmäisessä vaiheessa keskitytään perustus- ja runkotöihin, minkä jälkeen siirrytään sisätilojen rakentamiseen ja viimeistelyyn. Tavoitteena on ottaa uusi logistiikkakeskus käyttöön keväällä 2025 ja saada se täysin toimintaan kesään mennessä.

Lisätietoja:

Janne Paavola
Toimitusjohtaja, Nokian Panimo Oy
janne.paavola@nokianpanimo.fi

Nokian Panimo

Nokian Panimo on rehellisen aito ja itsenäinen suomalainen pienpanimo. Vuonna 2023 tuotantomme oli yli 7 400 000 litraa. Tarjoamme ainutlaatuisia juomia elämyksiä arvostaville suomalaisille. Panimomme sai alkunsa vuonna 1991 halusta tehdä paikallisesti asioita omalla tavallamme: käsin, hyvällä porukalla ja laadukkaasti. Kotimaisuus on meille tärkeä arvo.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Hill and Knowlton Finland Oy