DNA uskoo edelleen vapauteen ja vastuuseen – toimistolle tullaan halusta, ei pakosta

DNA:lla työkulttuuria rakennetaan niin, että DNA:laiset haluavat tulla toimistolle. DNA:n uusi 1.8.2024 avattu pääkonttori Ilmalanlinnassa suunniteltiin yhdessä henkilöstön kanssa palvelemaan tätä tarkoitusta ja tulokset puhuvat puolestaan ­– pääkonttorin käyttöaste on kasvanut 20 %.

Kohtaamiset ovat tärkeitä. Se näkyy myös DNA:n henkilöstökyselyissä, joissa on viime vuosina korostunut tarve yhteisöllisyyteen. Tärkein tausta-ajatus DNA:n uuden pääkonttorin suunnittelussa onkin ollut kehittää henkilöstökokemusta. Tavoitteena on ollut yhteisöllinen ja hyvinvointia tukeva kohtaamispaikka, jonne henkilöstö haluaa tulla.

”Olemme jo vuosien ajan noudattaneet tiettyä filosofiaa: Tyytyväisimmät asiakkaat voidaan saavuttaa vain, kun henkilöstö voi hyvin. Henkilöstökokemuksen ollessa keskiössämme lähdimme uutta toimistoa suunnittelemaan DNA:laisten kanssa. Näin rakentui tila, jossa keskiössä on henkilöstömme toiveet mm. yhteisöllisyys ja erilaiset työtilatarpeet. Emme siis velvoita tai rajoita – vaan uskomme että ihmiset haluavat tulla inspiroivaan ja hyvinvointia tukevaan yhteiseen toimistoon”, DNA:n henkilöstöjohtaja Marko Rissanen kertoo.

DNA:n pääkonttorin käyttöaste on kasvanut 20 % ja uudet työskentelytilat ovat keränneet runsaasti positiivista palautetta

Ilmalanlinnaksi kutsuttu uusi pääkonttori on täynnä elämää ja vilskettä. Elokuussa jännitettiin, löytävätkö DNA:laiset uuden pääkonttorin. Jännitys osoittautui turhaksi, sillä henkilöstö on löytänyt uuden toimitilan erinomaisesti. Uuden pääkonttorin käyttöaste on kasvanut 20 %. Erinomaisen käyttöastekasvun lisäksi ja uusi toimipiste on kerännyt runsaasti positiivista palautetta henkilöstöltä.

”Uusi pääkonttorimme Ilmalanlinnassa on saanut erinomaisen vastaanoton henkilöstöltä. Ensivaikutelmina henkilöstöltä kuului paljon vau- ja onpa hienoa -lausahduksia. Osa myös ihasteli, että tilat ovat tosi valoisat, kodikkaat ja avarat. Kyläksi kutsuttu alue on erityisesti noussut esiin erittäin pidettynä osana toimistoa. Siellä DNA:laiset kohtaavat, vaihtavat ajatuksia ja luovat uusia ideoita, mikä edistää yhteisöllisyyttä ja yhteistyötä", DNA:n pääluottamusmies Mika Oja kertoo.

DNA kutsui koko perheen tupaantuliaisiin – ”Haluaisin jo tulla DNA:lle töihin”

DNA kutsui myös DNA:laisten perheet tupaantuliaisiin 14. syyskuuta, jolloin koko perhe sai tutustua uusiin tiloihin. Erityisesti lapsille oli merkityksellistä nähdä, missä heidän vanhempansa työskentelevät. Eräs lapsi kommentoi: ”Haluaisin jo tulla DNA:lle töihin.” Tämä oli yksi parhaista palautteista, jonka olemme saaneet.

DNA:n moneen kertaan palkittu työkulttuuri perustuu vapaudelle ja rakentuu luottamukselle. Me emme valvo, rajoita tai velvoita ketään. Vapauden vastapaino on vastuu – vastuu päästä tavoitteisiin tavalla, jonka työntekijät ja tiimit itse katsovat parhaaksi. Uskomme, että työntekijämme hyvinvointi ja yhteisöllisyys ovat avainasemassa menestyksessämme.

Lue lisää DNA:n työnantajasivulta.

Marko Rissanen, henkilöstöjohtaja, DNA Oyj, puh. 044 220 3230, marko.rissanen@dna.fi
Mika Oja, pääluottamusmies, DNA Oyj, puh. 044 313 4130, mika.oja@dna.fi

Yhteyshenkilöt

DNA:n viestintä palvelee median edustajia numerossa 044 044 8000 ja sähköpostiosoitteessa viestinta(a)dna.fi.

Kohtaamisia Ilmalanlinnan pääkonttorilla
Neuvotteluhuoneessa Ilmalanlinnassa
DNA:n henkilöstöjohtaja Marko Rissanen
DNA:n pääluottamusmies Mika Oja

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi - http://www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Muut kielet

NIS2-direktiivi kohentaa koko Euroopan turvallisuutta ja helpottaa yritysten kansainvälistymistä17.10.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

EU:n ja sen jäsenvaltioiden kansallista kyberturvaa yhtenäistävän NIS2-direktiivin soveltaminen alkaa 18.10.2024. Suomessa kyberturvallisuuslaki on parhaillaan eduskunnan käsittelyssä. Lailla pannaan kansallisesti täytäntöön NIS2-direktiivin vaatimukset. DNA:n verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kannon mielestä regulaatio on positiivinen asia, ja siksi myös yritysten, joihin NIS2-direktiivi ei sovellu, kannattaa ottaa direktiivin hyvät käytänteet esimerkiksi riskienhallinnan osalta soveltuvin osin osaksi toimintaansa.

The NIS2 Directive improves security across Europe, making internationalising business easier17.10.2024 09:00:00 EEST | Press release

The application of the NIS2 Directive that harmonises national cyber security in the EU and its member states will begin on 18 October 2024. In Finland, the Cybersecurity Act is currently being processed by the Parliament. The act will implement the requirements of the NIS2 Directive nationally. DNA Vice President, Network & Cloud, Kaapro Kanto says that the regulation is a positive thing, and therefore also companies to which the NIS2 Directive does not apply should adopt the directive’s good practices, such as risk management, in their operations where applicable.

Älylaitteiden hyötysovellukset ajavat suosiossa viihteen ohi14.10.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

DNA:n Digitaalinen elämä -tutkimuksen mukaan useiden sovellusten käyttö älylaitteilla on kasvanut edellisvuodesta. Hyötysovellukset ovat korostuneesti esillä suosituimpien sovellusten joukossa, ja kauppakassisovellusten käyttö onkin kasvanut viime vuodesta kaikkein eniten. Samaan aikaan yli kolmannes suomalaista pitää netin ääreltä irrottautumista vaikeana. Älyvapaiden hetkien tärkeydestä muistuttavaa Älyvapaapäivää vietetään tänä vuonna sunnuntaina 20.10. 2024.

Smart device utility applications surpassing entertainment in popularity14.10.2024 09:00:00 EEST | Press release

According to DNA’s Digital Life survey, the use of several applications on smart devices has grown since the previous year. Utility applications are prominent among the most popular applications, and, for example, the use of shopping bag applications has grown the most since last year. At the same time, more than a third of Finns find it difficult to go offline for a while. The Disconnect Day, which reminds us of the importance of smart-free moments, will be observed this year on Sunday, 20 October 2024.