Linnanmäen Valokarnevaali tuo säihkettä ja iloa syksyn pimeneviin iltoihin

Säkenöivä Valokarnevaali huipentaa Linnanmäen huvipuistokauden perinteisesti syysloman aikaan 11.–20. lokakuuta.

Valokarnevaalin aikana huvipuisto muuttuu kuvauksellisen upeaksi valoelämykseksi ja erilaiset hahmot sekä kohteet kutsuvat ihastelemaan karnevaalisäihkettä. Myös huvilaitteet pyörivät tuttuun tapaan tunnelmallisessa iltavalaistuksessaan.

– Valokarnevaalista on muodostunut monen huvittelijan syysperinne, kun huvipuisto pukeutuu värivalojen myötä parhaimpiinsa. Syksy on mitä mainiointa aikaa ihastella säkenöivää huvipuistoa ja juoda vaikkapa kupillinen lämmintä kaakaota ystävien kanssa, Linnanmäen viestintäpäällikkö Jessi Vidberg tunnelmoi.

Valotaide ja -hahmot luovat taianomaisen tunnelman

Huvipuistossa voi Valokarnevaalin aikana myös heittäytyä itse mukaan näyttäviin valoteoksiin. Linnanmäen pääportin yhteydessä huvittelijat pääsevät osallistumaan interaktiiviseen valomaalaukseen, kun taskulamppujen valot piirtyvät maagisesti osaksi teosta.

Lisäksi Kyöpelinvuoren hotelli -huvilaite on saanut oman valokarnevaalimaisen muodonmuutoksen, kun kohde avaa ovensa keijujen ja peikkojen taianomaiseen maailmaan.

– Erilaiset näyttävät valohahmot, kuten säkenöivät sääilmiöt sekä kummalliset kulkuneuvot liikkuvat huvipuiston alueella luoden lumoavan tunnelman. Myös huvipuistolaitteet ovat auki, mikäli mielii vaikkapa Vuoristoradan kyytiin, Vidberg vinkkaa.

Valokarnevaalin iltoja rytmittää livemusiikki, jota kuullaan Terassiravintola Keitaalla ja ravintola Hurlumheissä tapahtuman jokaisena päivänä.

Linnanmäen huvikauden päättää perinteisesti legendaarinen jarrumestareiden torvijuna, joka kiittää huvittelijoita kaudesta Vuoristoradalla tööttäillen juuri ennen puiston sulkemishetkeä päätöspäivänä 20.10.

Koko perheen Valokarnevaali-tapahtuma Linnanmäellä 11.-20.10.2024. Huvipuisto ja laitteet ovat auki 11.10. klo 16-22 ja 12.-20.10. klo 13-22. Sisäänpääsy huvikauden 2024 rannekkeella tai Linnanmäen verkkokaupasta hankitulla sisäänpääsylipulla.

Linnanmäen Huvipuistoa ylläpitää ja kehittää Lasten Päivän Säätiö, jonka on perustanut kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Pelastakaa Lapset, Parasta Lapsille ja Ensi- ja turvakotien liitto. Olemassaolonsa aikana Lasten Päivän Säätiö on jakanut nykyrahaksi muutettuna yli 130 miljoonaa euroa suoraan lastensuojelutyölle. Linnanmäellä huvittelemalla kaikki ovat mukana keräämässä varoja lastensuojelutyölle. Linnanmäen pääyhteistyökumppani vuonna 2024 on Oy Hartwall Ab, joka omalla panoksellaan tukee tärkeää lastensuojelutyötä.