Yle Oppimisen Mysteerijunalle kunniamaininta Prix Europassa

Yle Oppimisen Mysteerijuna-verkkopakopeli sai kunniamaininnan nuorille suunnattujen digitaalisen median projektien kategoriassa Prix Europa -festivaalilla. Digitaalisen median ehdokkaita oli kilpailussa yhteensä seitsemäntoista.

Mikko Lehtola & Jouka Parkkonen / Yle

Yle Oppimisen Mysteerijuna - pakopeli raiteilla on verkossa pelattava pakopeli, joka haastaa pelaajan loogiseen ajatteluun, jotta kiskoilla kiitävä juna pysähtyisi ajoissa. Pelissä edetään vaunu vaunulta kohti veturia, ja matkalla ratkotaan koodaukseen liittyviä tehtäviä.

"On upeaa, että meidän pienen Suomen ja pienen tiimin työ saa kiitosta kansainvälisellä tasolla. Pidän tärkeänä että kehitämme kerrontatapojamme sitä mukaa, kun yleisön mediankäyttötavat muuttuvat”, sanoo Mysteerijunan tuottaja Anna-Leena Lappalainen.

Verkkopakopelin pelisuunnittelusta ja käsikirjoituksesta ovat vastanneet Anna-Leena Lappalainen, Mikko Lehtola, Joni Nieminen, Antti Saarenpää ja Annika Veteli. Tuottajana on toiminut Anna-Leena Lappalainen ja vastaavana tuottajana Jasmiini Lappalainen.

Prix Europa on Euroopan suurin tv-, radio- ja online-tuotantojen kilpailu. Tänä vuonna kilpailun loppukilpailuun osallistui yhteensä 161 sisältöä 27 eri maasta. Kilpailun voittajat julkistettiin Berliinissä 11.10.2024.