Tuo vanha Englannin pelipaita vaihtoon, tarjoamme Huuhkajien pelipaidan tilalle!

Kierrättäminen voi olla myös kulttuuriteko! Maajoukkueen verkkokaupan kampanja kannustaa tuomaan kaapin pohjalle pölyttymään jääneet vanhat pelipaidat vielä kerran päivänvaloon. On aika päivittää vaatekaappia ja päästää irti menneisyydestä.

Englannin miesten jalkapallomaajoukkue vieraili edellisen kerran Helsingin Olympiastadionilla 11. lokakuuta vuonna 2000. Ympäri Stadionia näkyi tuolloin 24 vuotta sitten paljon myös Englannin punavalkoisia värejä. Nyt on tullut jälleen aika kaivaa vanhat pelipaidat kaapista. Englannin maajoukkuepaitojen lisäksi Liverpoolin, Manchester Unitedin, Arsenalin ja muiden legendaaristen brittiseurojen pelipaidat kelpaavat kampanjassa kierrätettäviksi.

Sunnuntaina Maajoukkueen verkkokauppa tarjoaa mahdollisuuden kierrättää vanhat Englannin maajoukkuepaidat tai englantilaisten seurajoukkueiden paidat Olympiastadionin aukiolla sijaitsevassa fanituotemyymälässä, joka on avoinna klo 16.00-23.00.

100 ensimmäiselle pelipaitansa kierrätykseen tuovalle tarjotaan Huuhkajien pelipaita (yksi per henkilö) ILMAISEKSI! Vanhan paidan tilalle on mahdollista saada Huuhkajien pelipaita aikuisten koossa (S-XXL).

Vaihtoon tuodut pelipaidat kierrätetään asianmukaisesti. Pakkaa siis vanhat paitasi reppuun ja ota mukaan sunnuntaina Olympiastadionille! Älä pue päälle, ellei sinulle ole lippua Englannin kannattajien vierassektoriin.

Suomalaisessa jalkapallossa moni asia on muuttunut 24 vuoden aikana. Maajoukkueemme Huuhkajat, Helmarit ja Pikkuhuuhkajat ovat pelanneet arvokisoissa, kannattajakulttuuri on kehittynyt valtavin harppauksin, ja pihapeleissä paitojen värit sekä nimet selässä ovat vaihtuneet asteittain kansainvälisistä maailmantähdistä kotimaisiin esikuviin.

Suomalainen jalkapallo niin seura- kuin maajoukkuetasolla on juuri nyt suositumpaa kuin koskaan aiemmin. Kampanjan tavoitteena on edistää suomalaisen jalkapallokulttuurinmuutosta kohti entistäkin valoisampaa tulevaisuutta.

Maajoukkueen verkkokaupan toimintaa hallinnoi Fanimo Oy, joka on Suomen Palloliiton 100 %:sti omistama yhtiö. Maajoukkueen verkkokaupan tuotot ohjataan suoraan kotimaisen lajitoiminnan hyväksi, jotta yhä useammalla olisi mahdollisuus nauttia jalkapallon ja futsalin yhteisöllisestä voimasta.

Mikko Laitinen, Markkinointipäällikkö
mikko.laitinen@palloliitto.fi