Sonos

Sonos esittelee uuden Arc Ultra -äänipalkin, joka hyödyntää ainutlaatuista Sound Motion -teknologiaa

Sonos uudistaa lippulaivatuotteensa mullistavalla muunnintekniikalla ja esittelee päivitetyn Sub 4 -subwooferin. Sonos-sovelluksen ohjelmistopäivitykset parantavat suorituskykyä merkittävästi ja tuovat mukanaan toivottuja ominaisuuksia.

Arc Ultra tuottaa massiivisen äänialueen, joka sijoittaa äänen jokaisen yksityiskohdan tarkasti ympäri huonetta ja kietoo kuuntelijan osaksi äänimaailmaa. Kuva: Sonos

Sonos tuo markkinoille uuden Arc Ultra -äänipalkin, joka kätkee sisälleen täysin uudenlaisen ääni-innovaation. Sound Motion -teknologian ansiosta äänipalkissa on entistä pienempi muunnin, vaikka sen basson teho on moninkertainen. Teknologia mahdollistaa sen, että entistä pienemmät laitteet voivat tuottaa entistä suurempaa ja parempaa ääntä. Arc Ultra tuottaa jopa kaksi kertaa enemmän bassoa edeltäjäänsä verrattuna ja mahdollistaa vaikuttavan 9.1.4-tilaäänikokemuksen. Kokonaisuuden viimeistelee siro ja elegantti muotoilu.

Sonos lanseeraa myös uuden Sonos Sub 4 -subwooferin, joka on valmistajan ikonisen tuotteen uudistettu versio. Sub 4 vie vahvan jylisevällä bassollaan elokuvien ja sarjojen äänimaailman uudelle tasolle.

“Vuosikymmenten ajan Sonos on mullistanut kotiteatteri- ja musiikkikokemuksia tuotteilla, jotka näyttävät ja kuulostavat hyvältä. Nyt Sound Motion -teknologia rikkoo käsitykset siitä, mitä yksi kaiutin voi tehdä. Lisäsimme sen osaksi kotiteatteria, missä vaaditaan tilaan sopivan muotoilun lisäksi poikkeuksellisen upeaa ääntä,” kertoo Sonosin toimitusjohtaja Partick Spence. “Arc Ultra on myydyimmän äänipalkkimme uudistettu versio, joka tuottaa tätä uutta teknologista innovaatiota hyödyntäen ennennäkemättömän äänikokemuksen entistä pienemmästä laitteesta.”

Arc Ultra (999 €) ja Sub 4 (899 €) tulevat myyntiin 29. lokakuuta alkaen.

Uudet ohjelmistopäivitykset parantavat Sonos-sovelluksen toimintoja

Sonos jatkaa myös uuden sovelluksen kehittämistä erilaisilla parannuksilla. Arc Ultra -äänipalkin ja Sub 4 -subwooferin yhteydessä julkaistavan ohjelmistopäivityksen myötä uuden sovelluksen odotetaan ylittävän aikaisemman sovelluksen suorituskyvyn useiden tärkeiden ominaisuuksien ja mittareiden osalta. Uusille Sonos-käyttäjille päivitys tuo mukanaan useita keskeisiä ominaisuuksia, kuten järjestelmän tunnistamisen, uusien laitteiden käyttöönoton ja mahdollisuuden ryhmitellä Sonos-laitteita. Nykyisille asiakkaille ohjelmistopäivitys esittelee uudelleen 90 prosenttia uuden sovelluksen puuttuvista ominaisuuksista. Lisää parannuksia ja toimintoja on tulossa myöhemmin, kun Sonos tuo saataville uusia päivityksiä.

“Olemme työskennelleet ahkerasti ratkaistaksemme uuden sovelluksen keskeisimmät haasteet ja turvataksemme suosituimmat ominaisuudet. Nyt olemme saavuttaneet sovelluksen osalta toivotun tason ja olemme valmiit lanseeraamaan uusia poikkeuksellisia tuotteita. Olemme sitoutuneet sovelluksen jatkuvaan kehittämiseen ja päättäneet tehdä Sonos-kokemuksesta paremman kuin koskaan aikaisemmin”, Spence jatkaa.

_ _

Arc Ultra: Mullistavaa ääntä kotiteatteriin

Arc Ultra -äänipalkki on rakennettu ainutlaatuisia teknologioita hyödyntäen ja yhteistyössä alan huippuammattilaisten kanssa. Se tuottaa voimakasta bassoa ja selkäpiitä karmivaa tilaääntä Dolby Atmos -tuella. Lisäksi äänipalkissa on edistyksellinen puheenparannustoiminto, joka tarjoaa entistä enemmän mahdollisuuksia. Kokonaisuuden viimeistelee tyylikäs muotoilu, joka sulautuu sisustukseen ja täydentää suuria televisioita.

• Elokuvateatteritason ääntä olohuoneessa: Arc Ultra tuottaa massiivisen äänialueen, joka sijoittaa äänen jokaisen yksityiskohdan tarkasti ympäri huonetta ja kietoo kuuntelijan osaksi äänimaailmaa. Täysin uudistetussa arkkitehtuurissa on 14 Sonosin suunnittelemaa ohjainta, mukaan lukien Sound Motion -bassokaiutin sekä diskanttikaiuttimien ryhmä, jonka molemmissa päissä on 9.1.4-tilaäänikokemuksen tuottavat aaltoputket. Äänipalkin voi virittää Trueplay-teknologialla, joka on nyt saatavilla sekä iOS- että Android-laitteille.

• Yksikään sana tai kuiskaus ei jää kuulematta: Arc Ultra tekee uuden keskikanava-arkkitehtuurin avulla puheesta selkeämpää, mikä helpottaa dialogin seuraamista. Sonos-sovelluksesta löytyvä uudistettu puheenparannustoiminto antaa mahdollisuuden valita sopivan tason dialogin selkeyttämiseksi.

• Kehitetty yhdessä elokuva-alan huippuammattilaisten kanssa: Arc Ultra on rakennettu yhteistyössä elokuvamaailman huippuosaajien, kuten Chris Jenkinsin ja Onnalee Blankin kanssa. He ja monet muut Sonos Soundboardin jäsenet ovat olleet mukana virittämässä äänipalkin sopivaksi Dolby Atmos -sisällöille ja kokoamassa studiotason kokemuksen, joka kilpailee ammattitason äänijärjestelmien kanssa.

• Monenlaiseen kotiin sopivaa muotoilua: Arc Ultra -äänipalkissa on huolella suunniteltu kaareva profiili, mattapinta ja kapeampi ulkoasu. Se näyttää tyylikkäältä seinälle kiinnitettynä ja TV-tasolla. Äänipalkin ympärillä oleva säleikkö ulottuu kaiuttimen koko takaosaan, jolloin elokuvien ja sarjojen äänimaailma ympäröi kuuntelijan täysin.

• Helppo asennus ja hallinta: Elokuvateatteritason äänentoiston saa käyttöönsä minuuteissa helpolla HDMI eARC -liitännällä. Äänipalkkia voi ohjata kaukosäätimellä, Sonos-sovelluksella ja -ääniohjauksella tai Amazon Alexan kautta. Painikkeet on sijoitettu piiloon äänipalkin takana olevaan ulokkeeseen. Bluetooth-yhteys tarjoaa lisää mahdollisuuksia suoratoistaa sisältöjä äänipalkin kautta.

• Sitoutumista kestäviin ratkaisuihin: Äänipalkin huoltomahdollisuuksia on parannettu käyttämällä enemmän ruuveja ja vähemmän liimaa. Sen rakenteessa on käytetty halogeenittomia materiaaleja ja vähemmän silikonia. Äänipalkin virrankulutus valmiustilassa on 20 % pienempi kuin Arc-äänipalkin. Myös täysin kierrätettävän pakkauksen tilavuutta on pienennetty.

Sub 4: Mukaansatempaavan subwooferin päivitetty versio

Sub 4 -subwoofer tuottaa kehossa tuntuvaa bassoa, mikä tuo kotiteatterisisällöt lähemmäs kuuntelijaa.

• Sykähdyttävää ääntä: Kaksoissubwooferit tuottavat syviä ja dynaamisia matalia taajuuksia varmistaen, että kuuntelija tuntee jyrinän, karjahdukset ja lyönnit kehossaan. Ne on suunnattu sisäänpäin, mikä saa aikaan voimia tasaavan vaikutuksen ja poistaa äänen vääristymiä, tärinää ja värinää.

• Uudelleenrakennettu sisältä ja ulkoa: Sub 4 sisältää enemmän tehoja ja muistia. Sen uudet WiFi-radiot varmistavat paremman yhdistettävyyden.

• Tuttu ikoninen muotoilu: Subwooferin muotoilu on tyylikkään veistoksellinen. Siinä on päivitetty mattapintainen viimeistely, joka on saatavilla sekä mustana että valkoisena. Muotoilunsa ansiosta, sen voi asettaa pystyyn, vaakatasoon tai vaikka piilottaa sohvan alle. Sub 4 on kehitetty vastuullisuus edellä, ja sen valmistuksessa on käytetty vähemmän materiaaleja. Lepotilan energiankulutusta on vähennetty 50 %.

• Henkeäsalpaava kotiteatteri: Sub 4 yhdistettynä Arc Ultra -, Arc- tai Beam-äänipalkin kanssa tuo lisää draamaa elokuviin ja sarjoihin. Äärimmäisen vahvaa bassoa saa yhdistämällä kaksi subwooferia. Sub 4 on yhteensopiva aikaisemmin ilmestyneiden versioiden kanssa.

Lisätietoja osoitteesta sonos.com ja tunnisteella @sonos. Lisää tuotekuvia löytyy täältä.

Linkit

Sonos (Nasdaq: SONO) on maailman johtava äänikokemuksiin erikoistunut yhtiö. Sonosia pidetään monihuoneisen langattoman kotiteatteriäänen kehittäjänä. Sonos innovaatiot tarjoavat ihmisille parempia kuuntelukokemuksia ja helpon pääsyn heidän rakastamaansa sisältöön, ja he voivat hallita kuunneltavaa ääntä missä ja milloin tahansa. Vertaansa vailla oleva äänikokemus, tarkoin suunniteltu muotoiluestetiikka, yksinkertainen käyttö ja avoin alusta takaavat sen, että Sonosin tuottama laaja-alainen äänisisältö on kenen tahansa ulottuvilla. Sonosin pääkonttori sijaitsee Santa Barbarassa, Kaliforniassa. Lue lisää osoitteessa www.sonos.com.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Sonos