Suomen Kiinteistönvälittäjät ry SKVL on julkistanut Vuoden Parhaat 2024 -finalistit

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on maan suurin ja vanhin kiinteistönvälityksen verkosto, johon kuuluu lähes 500 paikallista toimistoa ja noin 1700 kiinteistönvälityksen asiantuntijaa ympäri Suomea. Joka vuosi SKVL valitsee Vuoden Parhaat-kilpailun finalistit jäsentensä joukosta huolellisen esikarsinnan perusteella.

Vuoden Parhaat-kilpailun voittajien valintaa on uudistettu tälle vuodelle. Voittajien valinta suoritetaan osittain jäsenäänestyksellä ja osittain ammattilaisista valitun raadin antamien äänien perusteella. Voittajat vuodelle 2024 julkistetaan 22.11.2024 SKVL:n jäsenille järjestettävässä SKVL Gaalassa.

Vuoden Parhaat 2024-kilpailun finalistien logot.

Tämän vuoden esikarsinnassa on painotettu erityisesti kokemusta, koulutusta, toimintatapoja sekä menestystä edellisen vuoden aikana. SKVL:n Vuoden Kiinteistönvälittäjä -palkinto on myönnetty vuosittain jo 1980-luvulta lähtien.

Vuoden 2024 voittajat valitaan kolmessa kategoriassa: Vuoden Välittäjä, Vuoden Yritys ja Vuoden Tulokas. Finalistit ovat alansa huippuosaajia, jotka sitoutuvat noudattamaan hyvää välitystapaa.

SKVL Vuoden Kiinteistönvälittäjä 2024-finalistit

• Lauri Turtola, Solid House, Pori
  • Jutta Nevala, Espoon Kiinteistönvälitys Merja Natunen LKV, Espoo
  • Mikko Rautiainen, Itä-Suomen Kiinteistöarviointi Oy, Joensuu
  • Mia Korelin, Silta LKV, Turku

SKVL Vuoden Tulokas 2024 -finalistit

• Suvi Hannula, Kiinteistönvälitys LKV Pohjanmaa Oy, Ylivieska
  • Stefano Ramirez, Roof LKV, Helsinki
  • Annastiina Juvela, Muutos LKV, Tampere

SKVL Vuoden Yritys 2024 -finalistit

• LKV Saaga, Kuusamo
  • Haave LKV, Pori
  • Kiinteistötoimisto Volanen Oy, Porvoo

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL)

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry SKVL. Yhteistyötä turvallisen asunnonvaihdon hyväksi. SKVL jäsenyritykset toimivat koko maassa luotettavan ja reilun kiinteistönvälityksen edistämiseksi. Olemme Suomen vanhin ja suurin asuntokaupan verkosto, jossa on lähes 500 toimistoa ja lähes 1700 asuntokaupan paikallista asiantuntijaa.

SKVL:s prognos för bostadsmarknaden: Försäljningen av gamla bostäder tar fart så småningom – inga prisförändringar väntas – sjunkande räntor hjälper – bankerna bromsar in mycket24.9.2024 06:00:00 EEST | Pressmeddelande

SKVL:s lokala experter på bostadsförsäljning har uppdaterat sina prognoser för resten av 2024. "Bostadsförsäljningen ökade med i genomsnitt cirka 1–3 procent jämfört med föregående kvartal. På en del orter och i de mest efterfrågade boendeformerna kan återhämtningen vara något snabbare, men osäkerheten i den personliga ekonomin, såsom så många samarbetsförhandlingar, bromsar fortfarande den snabba tillväxten, säger Jussi Mannerberg, verkställande direktör för SKVL. – Vi räknar med att bostadspriserna i huvudsak kommer att ligga kvar på nuvarande nivå under hösten, med undantag för de minsta lägenheterna i flerfamiljshus, äldre småhus och nybyggnationer där priserna kan fortsätta att sjunka något, fortsätter han. – I synnerhet de tre största bankernas långsamhet är för närvarande det största problemet för att bostadsaffärerna ska kunna genomföras i praktiken inom önskad tidtabell, säger Mannerberg.

SKVL asuntomarkkinaennuste: Vanhojen asuntojen kaupan vilkastuminen jatkuu pikkuhiljaa – hintoihin ei odotettavissa muutoksia – laskevat korot auttavat – pankit hidastavat paljon24.9.2024 06:00:00 EEST | Tiedote

SKVL:n asuntokaupan paikalliset asiantuntijat ovat päivittäneet ennusteensa loppuvuodelle 2024. ”Asuntokauppa vilkastuu keskimäärin noin 1–3 % verrattuna edelliseen neljännekseen. Joillakin paikkakunnilla ja kysytyimmissä asuntotyypeissä vilkastuminen voi olla hiukan nopeampaa, mutta ihmisten henkilökohtaisen talouden epävarmuustekijät kuten todella monet YT-neuvottelut ovat edelleen jarruna nopealle vilkastumiselle”, toteaa SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. ”Odotamme asuntojen hintojen säilyvän pääosin nykyisellä tasolla syksyn ajan lukuun ottamatta pienimpiä kerrostaloasuntoja, vanhempia omakotitaloja sekä uudiskohteita, joissa hinnat saattavat edelleen laskea jonkin verran”, hän jatkaa. ”Erityisesti kolmen suurimman pankin hitaus on tällä hetkellä suurin ongelma asuntokauppojen käytännön toteutumiselle halutuissa aikatauluissa”, kommentoi Mannerberg.

SKVL housing market forecast: Sales of old homes will gradually pick up – no changes expected in prices – falling interest rates help – banks slow down a lot24.9.2024 06:00:00 EEST | Press release

SKVL's local experts in housing sales have updated their forecasts for the rest of 2024. "Housing sales picked up by an average of about 1–3% compared to the previous quarter. In some localities and in the most demanded housing types, the pick-up may be slightly faster, but uncertainties in people's personal finances, such as so many co-operation negotiations, are still holding back the rapid growth," says Jussi Mannerberg, CEO of SKVL. "We expect housing prices to remain mainly at the current level during the autumn, with the exception of the smallest apartments in blocks of flats, older single-family houses and new buildings, where prices may continue to fall somewhat," he continues. "The slowness of the three largest banks, in particular, is currently the biggest problem for the practical realisation of housing transactions within the desired schedules," comments Mannerberg.

SKVL:s bostadsmarknadsprognos: Utbudet har ökat markant på bostadsmarknaden – nu är det rätt tid att köpa2.7.2024 06:00:00 EEST | Pressmeddelande

Resultaten av de finska fastighetsmäklarnas bostadsmarknadsprognos för sommaren och början av hösten har publicerats. "Jag skulle säga att det är som Star Wars i filmepisod IV "A New Hope". När det gäller bostadsförsäljning väcks hoppet och bostadsköparna, och särskilt säljarna, är i rörelse, men det är fortfarande en lång väg att gå innan situationen återgår till det normala. Den berg- och dalbaneliknande utvecklingen av efterfrågan och priser som har pågått i fyra år håller fortfarande på att plana ut", kommenterar SKVL:s verkställande direktör Jussi Mannerberg.

SKVL asuntomarkkinaennuste: Tarjonta on lisääntynyt merkittävästi asuntomarkkinoilla – nyt on otollinen oston paikka2.7.2024 06:00:00 EEST | Tiedote

Suomen Kiinteistönvälittäjien kesän ja alkusyksyn asuntomarkkinaennusteen tulokset on julkistettu. ”Sanoisin, että tilanne on kuin Tähtien sota elokuvien episodissa IV ”Uusi Toivo”. Asuntokaupassa toivo herää ja asunnonostajat sekä erityisesti myyjät ovat liikkeellä, mutta vielä on paljon matkaa tilanteen normalisoitumiseen. Neljä vuotta jatkunut vuoristoratamainen kysynnän ja hintojen liike on vieläkin tasoittumassa ”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg.