Hoitopäivä vähävaraisten lemmikeille

Tassuturva ry ja Evidensia Eläinlääkäripalvelut aloittavat yhteistyön lemmikkien hyvinvoinnin edistämiseksi. Tassuturva korvaa osan lemmikin lääkkeistä ja tarvikkeista, Evidensia lahjoittaa hoidon. Varsinais-Suomen alueella käynnistyvää toimintaa selvitetään mahdollisuutta laajentaa uusille paikkakunnille.

Tassuturva ry on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka lemmikinomistajia tukemalla haluaa mahdollistaa myös vaikeassa taloudellisessa tilanteessa olevien ihmisten lemmikeille asianmukaisen eläinlääkärihoidon. Evidensia on Suomessa 44 toimipisteessä toimiva kansainvälinen eläinlääkäriyritys.

Evidensia tarjoaa vähävaraisten ihmisten lemmikeille ilmaisia hoitopäiviä kolmella Varsinais-Suomessa sijaitsevalla klinikallaan. Klinikat ovat Turun seudulla Eläinsairaala Vettori, Brahenkulman Eläinlääkärit sekä Jokirannan eläinlääkärit. Mukana yhteistyössä on myös muita Turun alueen klinikoita.

Evidensia tarjoaa tilat sekä välineet. Evidensian henkilökunta lahjoittaa ammattiosaamisensa vapaaehtoistyönä. Tassuturvayhdistys maksaa lemmikin hoidon yhteydessä tarvittavat lääkkeet.

Ensimmäinen eläinhoitopäivä 26.10.

Ensimmäinen eläinten hoitopäivä vähävaraisten lemmikeille järjestetään 26.10. Eläinsairaala Vettorissa. Avun tarpeessa olevat voivat hakea eläinten hoitopäivään Tassuturvan verkkosivuilta löytyvän lomakkeen avulla.

- Tassuturvan toiminta-ajatus kuulosti alusta asti meille sopivalta uudelta tavalta osallistua hyväntekeväisyystyöhön. Myös henkilökuntamme koki tärkeäksi mahdollisuuden auttaa omalla työpanoksellaan ja lähti aktiivisesti mukaan toimintaan, kommentoi Jenni Eloluoto, Vettorin sairaalan johtaja.

- Tassuturva haluaa turvata lemmikeille hyvät mahdollisuudet elämään ja hyvinvointiin. Tämä tukee upeasti myös Evidensian tavoitetta olla lemmikin hyvinvoinnin turvana ja omistajan tukena kaikissa elämän vaiheissa, kertoo Evidensian vt. toimitusjohtaja Antti Kuosmanen.

Hoitoa vähävaraisten lemmikeille on tarjolla klinikasta riippuen yhdestä kahteen kertaan vuodessa.

Lisätietoja:

Vt. toimitusjohtaja Antti Kuosmanen, Evidensia, 050 428 1232, antti.kuosmanen@evidensia.fi

Yhteiskuntasuhdejohtaja Anssi Tast, Evidensia, 040 040 065 4105, anssi.tast@evidensia.fi

Eläinlääkäri, Eläinsairaala Vettorin johtaja JenniEloluoto, Evidensia, 050 505 6646, jenni.eloluoto@evidensia.fi

Turun Omaeläinklinikat Evidensian lipun alle27.9.2024 15:20:55 EEST | Tiedote

Omaeläinklinikka on ollut osa Evidensia-verkostoa yli kolmen vuoden ajan. Nyt Omaeläinklinikat siirtyvät virallisesti Evidensian lipun alle. Muutoksen myötä Omaeläinsairaala Turku on muuttanut nimensä Länsikeskuksen Eläinlääkäreiksi ja Omaeläinklinikka Turku Keskusta Brahenkulman Eläinlääkäreiksi. Asiakkaille nimenmuutokset näkyvät ainoastaan nimen vaihtumisena ja siinä, että klinikan ja sairaalan tiedot löytyvät jatkossa Evidensian verkkosivuilta. Asiakkaita Turussa palvelee tuttu henkilökunta osoitteissa Brahenkatu 20 ja Satakunnantie 162. - Valitsimme Brahenkulman Eläinlääkärit -nimen itse ja valintaan osallistui koko klinikan henkilökunta. Haluamme jatkossakin olla täyden palvelun pieneläinklinikka, jossa lemmikki saa ystävällistä ja asiantuntevaa eläinlääkärin palvelua. Tarjoamme peruseläinlääkinnän lisäksi erityisosaamista muun muassa suun, hampaiden ja ihosairauksien hoitoon, kertoo klinikan johtaja, eläinlääkäri Kaisa Saarinen. Brahenkulman Eläinlääkäreillä on käytössä kattava,

Omaeläinklinikka Vetset on nyt Eläinklinikka Vetset27.9.2024 13:57:30 EEST | Tiedote

Omaeläinklinikka on ollut osa Evidensia-verkostoa yli kolmen vuoden ajan. Tässä vaiheessa Omaeläinklinikat siirtyvät kokonaan Evidensian lipun alle. Muutoksen myötä Omaeläinklinikka Vetset on muuttanut nimensä Eläinklinikka Vetsetiksi. Asiakkaille muutos näkyy ainoastaan nimen vaihtumisena, ja siinä, että klinikan tiedot löytyvät jatkossa Evidensian verkkosivuilta. Asiakkaita palvellaan tutussa osoitteessa Luostarinportti 2. - Klinikallamme on käytössä nykyaikainen laitteisto, joka mahdollistaa röntgenkuvaukset, ultraäänitutkimukset sekä monipuoliset laboratoriotutkimukset, kertoo klinikan johtaja, eläinlääkäri Tiina Wright. Lisätietoja: Vt. toimitusjohtaja Antti Kuosmanen, 050 428 1232, antti.kuosmanen@evidensia.fi Evidensia-verkoston 44 eläinlääkäriasemaa- ja sairaalaa tarjoavat lemmikille kattavan hoidon vuorokauden ympäri koko Suomessa. Evidensia on osa Euroopan suurinta eläinlääkäripalvelujen tarjoajaa, johon kuuluu yli 2 500 eläinlääkäriasemaa ja -sairaalaa 20 maassa.