Adapteo Group saavutti kärkisijan GRESB Infrastructure Asset 2024 -arvioinnissa

Adapteo Group on saanut viiden tähden arvosanan ja 96 pistettä GRESB Infrastructure Asset 2024 -arvioinnissa. Yhtiö sijoittui ensimmäiselle sijalle Pohjois-Euroopan sosiaalisen infrastruktuurin kategoriassa.

Kaksi henkilöä seisoo vierekkäin, oikealla GRESB-logo vuodella 2024.
Kuvassa Adapteo Groupin kestävän kehityksen johtaja Lina K Wiles (vas.) ja Adapteo Groupin toimitusjohtaja Johanna Persson. Kuva: Adapteo Group.

GRESB (Global Real Estate Sustainability Benchmark) on kansainvälinen arviointi, joka vertailee kiinteistö- ja infrastruktuurialan yritysten ympäristövastuuta, yhteiskunnallista vaikutusta ja hallintotapoja. Arviointi antaa sijoittajille ja muille toimijoille käsityksen yritysten sitoutumisesta kestävään kehitykseen.

Adapteo Groupin pistemäärä ylittää GRESB-arvioinnin keskiarvon, joka on 86 pistettä. Arviointiin osallistui 720 yritystä 81 maasta. Tulos vahvistaa, että Adapteo on sitoutunut kestävän kehityksen käytäntöjen edistämiseen sosiaalisen infrastruktuurin alalla.

"Arvioinnin tulos osoittaa, että olemme oikealla tiellä. Se antaa meille lisämotivaatiota jatkaa kehitystyötä yhteisöjen ja asiakkaidemme hyväksi", sanoo Adapteo Groupin vastuullisuusjohtaja Lina K. Wiles.

Tulokset kertovat Adapteon parantaneen suoritustaan viime vuoteen verrattuna. Wilesin mukaan tämä on yksi osoitus Adapteon pitkäjänteisestä työstä kestävien ja joustavien tilaratkaisujen kehittämisessä yhteiskunnan muuttuviin tarpeisiin. Saavutus on osoitus kestävyyteen ja operatiiviseen tehokkuuteen tähtäävien toimien jatkuvuudesta kaikilla liiketoiminnan osa-alueilla. Se kuvastaa myös Tilat palveluna -mallin toimivuutta. Malli tarjoaa joustavia ja kiertotalouteen perustuvia tilaratkaisuja yhteiskunnan moninaisiin tarpeisiin.

Päästövähennykset ja henkilöstöstrategia keskiössä

Adapteo Group on viime vuoden aikana tehnyt parannuksia ilmastotoimissa ja henkilöstöstrategiassaan. Yhtiö on sitoutunut tieteeseen perustuviin päästövähennystavoitteisiin (SBTi), mikä kannustaa osaltaan sitä parantamaan energiatehokkuuttaan ja lisäämään uusiutuvien energialähteiden käyttöä.

Henkilöstön hyvinvointia tukevassa strategiassaan Adapteo Group on edistänyt monimuotoisuutta ja tasa-arvoa sekä kehittänyt työpaikkakulttuuria tukevan People Promise -ohjelman.

GRESB Infrastructure Asset -arviointi toimii tärkeänä mittarina Adapteo Groupin vastuullisuustyössä. Sijoittuminen kärkisijalle vahvistaa yhtiön asemaa asiakkaiden ja yhteiskunnan muuttuviin tarpeisiin mukautuvien tilaratkaisujen tarjoajana.

Nainen tummassa mekossa vaalealla taustalla.
Adapteo Groupin vastuullisuusjohtaja Lina K. Wiles. Kuva: Adapteo Group.
GRESB-logo, jossa on ympyränmuotoisesti järjestettyjä vihreitä ja harmaita segmenttejä.
Kaksi henkilöä seisoo vierekkäin, oikealla GRESB-logo vuodella 2024.

Tietoa julkaisijasta

Adapteo on Pohjois-Euroopan johtava muunneltavien tilojen toimittaja. Kehitämme, rakennamme, vuokraamme ja myymme muunneltavia rakennuksia, joita voidaan käyttää uudelleen ja suurentaa tai pienentää asiakkaidemme muuttuvien tarpeiden mukaan. Innovoimme kestävää kehitystä varten, kehitämme ilmastoälykkäitä rakennuksia ja kannamme vastuuta arvoketjusta. Tarjoamalla tiloja välttämättömiin toimintoihin, kuten kouluille, päiväkodeille, palveluasumiseen, toimistoiksi ja majoitustiloiksi, luomme arvoa yhteiskunnalle. Adapteon rakennuskanta on 1,4 miljoonaa neliömetriä ja toiminta-alueita ovat Ruotsi, Suomi, Norja, Tanska, Saksa, Belgia, Alankomaat ja Liettua. Valtaosa Adapteon liikevaihdosta tulee julkisen sektorin vuokrasopimuksista.