Veli-Pekka Alkulasta OX2 Suomen ja Baltian maajohtaja

OX2 Suomen kehitysjohtaja Veli-Pekka Alkula aloittaa Suomen ja Baltian maajohtajana 1.11.2024. Suomen ja Baltian maajohtajana sekä OX2 Italian maajohtajana toiminut Teemu Loikkanen lopettaa OX2:n palveluksessa tammikuussa 2025.

Veli-Pekka Alkula aloittaa OX2 Suomen ja Baltian maajohtajana 1.11.2024.

Veli-Pekka Alkulalla on lähes 20 vuoden kokemus uusituvan energian parista. Viimeiset neljä vuotta hän on toiminut OX2:lla Suomen kehitysjohtajana. Sitä ennen hän on työskennellyt tuulivoimalavalmistajalla sekä johtanut tuulivoimakonsultointia Suomessa suuressa kansainvälisessä konsulttiyrityksessä.

"Olen iloinen voidessani toivottaa Veli-Pekan tervetulleeksi uuteen tehtäväänsä. Häntä arvostetaan laajalti hänen asiantuntemuksensa ja vahvojen arvojensa vuoksi, ja odotan innolla yhteistyön jatkamista hänen kanssaan hänen uudessa roolissaan. Kiitän Teemua sydämellisesti hänen työstään OX2:ssa omasta ja koko yhtiön puolesta. Hän oli keskeisessä roolissa, kun OX2 laajeni 2012 Suomeen ensimmäisenä markkina-alueena Ruotsin ulkopuolella ja Suomen toimintojen kasvattamisessa kannattavaksi liiketoiminnaksi. Me kaikki toivotamme hänelle hyvää jatkoa", sanoo OX2:n toimitusjohtaja Paul Stormoen.

"Yksi tärkeimmistä syistä, miksi tulin OX2:een vuonna 2021, oli vahva organisaatio täynnä lahjakkaita ja työstään innostuneita ihmisiä. Nykyään organisaatiomme on entistä vahvempi ja luonnollisesti myös kokeneempi. Odotan innolla työskentelyä kaikkien mahtavien kollegoiden kanssa uusiutuvan energian saatavuuden vauhdittamiseksi", sanoo Veli-Pekka Alkula.

Veli-Pekka Alkula, veli-pekka.alkula@ox2.com, +358 50 338 9379

Veli-Pekka Alkula aloittaa OX2 Suomen ja Baltian maajohtajana 1.11.2024.
Kuva: OX2

OX2 kehittää, rakentaa ja myy suuren mittakaavan uusiutuvan energian ratkaisuja. Lisäksi OX2 hallinnoi valmiita tuuli- ja aurinkopuistoja. OX2:n hankekehitysportfolio koostuu yhtiön itse käynnistämistä sekä muilta toimijoilta hankituista, eri vaiheissa olevista maa- ja merituulivoimahankkeista, aurinkovoimahankkeista sekä energian varastointihankkeista. Yhtiö kehittää aktiivisesti myös muihin uusiutuvan energian teknologioihin, kuten vedyn tuotantoon, perustuvia hankkeita. OX2 toimii Euroopassa yhdellätoista markkina-alueella: Ruotsissa, Suomessa, Virossa, Liettuassa, Puolassa, Romaniassa, Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Kreikassa ja Ahvenanmaalla. Vuodesta 2023 yhtiö on toiminut myös Australiassa. Vuonna 2023 liikevaihto oli noin 7,8 miljardia kruunua. Yhtiöllä on noin 500 työntekijää ja sen pääkonttori on Tukholmassa, Ruotsissa. OX2 on noteerattu Nasdaq Tukholmassa vuodesta 2022 lähtien. www.ox2.com