Minna Sadeniemen uusi runokokoelma "Saaristo" syventyy ihmisen ja luonnon herkkään vuorovaikutukseen saaristossa

Runokokoelma "Saaristo" tarjoaa lukijalle syvällisen ja vaikuttavan tutkimusmatkan ihmisen ja luonnon monitahoiseen vuorovaikutukseen saaristossa. Runot kiinnittävät huomion rauhallisen saaristomaiseman yksityiskohtiin ja sen hiljaisen kauneuden vaikutukseen meissä.

Kivet putoilivat taskuistani
vierivät alas rinnettä
kevyet ovat taskut
täynnä valoa

Saaristo luotaa suhdetta toiseen ihmiseen ja saariluontoon. Runoissa ollaan
inhimillisen särkyväisyyden ja yhteyden äärellä. Lapset itsenäistyvät, luopuva käy
pieneksi, ja ehkä jotakin kasvaa, ainakin sammalta.

Joskus sekunnit ovat niin leveitä, että niille voi melkein istahtaa.

Minna Sadeniemi on helsinkiläinen psykiatri, lääketieteen tohtori, kirjoittaja ja pianisti.
Hän on aiemmin julkaissut vuonna 2018 runokokoelman Vuosien valosta keitän mehua
ja päätoimittanut kirjat Viisas mieli – opas tunnesäätelyvaikeuksista kärsiville ja heidän
läheisilleen ja Kaksisuuntainen mielialahäiriö – opas sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Kara Sadeniemi

Heikki Jalavan uusi runokokoelma "Maalinnunrata" tutkii menetyksiä ja kirkkautta28.10.2024 08:12:00 EET | Tiedote

Maalinnunrata on hypnoottinen runokokoelma. Jo koskettava alkuomistus imee lukijan teoksen maailmaan: “Omistettu perheeni edesmenneille: äidilleni Airille ja veljelleni Pekalle, joiden kanssa haluaisin muistaa asioita, joita en ole kokenut.” Täsmällisesti sommitellut runo-osiot rakentuvat menetyksestä ja särkyneistä ihmissuhteista. Pidemmälle edetessään kokoelma herättelee kuitenkin kysymystä: onko onnettomien tapahtumien jälkeen kuitenkin löydettävissä vielä kirkkautta?

25 firmaa ja 4 konkurssia - Piinkovan ammattilaisen 10 kaupungin kirjakiertue starttaa lokakuussa24.10.2024 07:42:00 EEST | Tiedote

Kiinnostaisiko sinua tarttua aiheeseen: “Yli 25 yrityksessä osakkaana ollut Johannes auttaa nyt alkavia yrittäjiä rakentamaan unelmiaan - Kohti unelmabisnestä -kirjakiertue starttaa lokakuussa”? Tule myös juttelemaan ja ottamaan kuvia kanssani Helsingin Kirjamessuilla lauantaina 26.10 klo 16.30, Basam Booksin osastolla 6h30, Kalliolavan vieressä. Tutkimuksen mukaan kiinnostus yrittäjyyteen on erityisesti nuorten keskuudessa ollut jo pitkään kasvussa. Yrittäjäksi alkaminen on kuitenkin iso muutos monelle ja tämän takia etenkin moni alkava yrittäjä kokee esimerkiksi yksinäisyyden tunteita uudella tiellä. Aiheesta onkin erityisen tärkeää puhua ääneen, jotta kukaan ei jäisi tunteidensa kanssa yksin. Jutussa voitaisiin puida yrittäjyyden alkutaipaleen haasteita ja vertaistuen merkityksellisyyttä sekä sitä, kuinka syksyllä alkava Kohti unelmabisnestä -kirjakiertue mahdollistaa samankaltaisessa tilanteessa olevien yrittäjien verkostoitumisen keskenään pyrkien mullistamaan yrittäjyyskulttuuria

Uutuuskirja "Feminiini nautinto - Löydä villi ja pyhä seksuaalivoimasi" tarjoaa ymmärrystä ja työkaluja syvempään seksuaalisuuteen ja yhteyteen23.10.2024 14:16:12 EEST | Tiedote

Kun nainen luo uuden rakkaussuhteen omaan yoniinsa, hänen standardit kosketukselle nousevat! Nainen toimii initaattorina siinä, mitä on mahdollista kokea intiimissä yhteydessä, kun hän löytää itsestään monitasoisen seksuaalisuuden, jossa seksi on paljon muutakin kuin vain fyysistä. Oma, tietoinen nautintoharjoitus on syvää, kehon tasolle menevää itsemme rakastamista, jossa luomme uudet koodit siihen, mitä seksuaalisuus voi olla! Heidi Emilian teos "Feminiini nautinto - Löydä villi ja pyhä seksuaalivoimasi" yhdistää kirjoittajan elämäkokemukset ja asiantuntemuksen, ja sisältää työkaluja, kuten yoni-kiviharjoittelun.

Syvällinen analyysi suvaitsevaisuuden kriisistä: Tarmo Kunnaksen uutuusteos avaa keskustelua kulttuurien ja uskontojen kohtaamisesta23.10.2024 07:40:00 EEST | Tiedote

"Suvaitsevaisuuden monet kasvot - Yritys ymmärtää suvaitsemisen ja suvaitsemattomuuden syvempää olemusta". Keskustelu maahanmuuttoon, uskontoihin ja erotiikkaan liittyvästä suvaitsevaisuudesta kaipaa syvempää ja perusteellisempaa analyysiä, sillä suvaitsevaisuutta uhkaa alati kriisi. Pinnallinen ja vastapuolta helposti syyllistävä keskustelu vie uskottavuutta ja luottamusta itse tärkeältä suvaitsevaisuudelta.