Prisma tekee merkittävän laajennuksen valikoimaansa – puhelinmyynnin kasvu yli 40 % vauhdissa
Prisma laajentaa älypuhelinten ja puhelintarvikkeidensa valikoimaa. Päätöksen taustalla on nopea puhelinmyynnin kasvu marketkaupassa: kasvu on ollut tämän vuoden aikana Prismoissa ja Prisma.fi-verkkokaupassa kokonaisuudessaan yli 40 prosenttia markkinakehitystä vauhdikkaampaa. Prisman kodin ja viihteen myyntipäällikkö Petrus Lesonen uskoo suomalaisen kuluttajan olevan halukas ostamaan puhelimensa marketista ja bonuksien kautta saatavan hintaedun houkuttelevan kuluttajia puhelinkaupoille. Prisma tuo verkkokauppaan myyntiin myös kierrätetyt puhelimet.
Prisman puhelinten ja puhelintarvikkeiden valikoima on jatkossa entistä laajempi sekä kivijalan että verkkokaupan puolella.
”Puhelinmyynti on viihde-elektroniikan tuotealueiden markkinassa kaikista suurin. Etenkin uudet julkaistavat mallit ovat todella tärkeää saada aiempaa paremmin heti asiakkaiden ostettavaksi. Siinä missä Prisma eroaa erikoisliikkeistä, on se, että puhelimen oston lisäksi voi tehdä myös ruokaostokset tai muita ostoksia samalla. Ruokaostoksiin yhdistyvä sujuva asiointi hypermarketissa on meille merkittävä myyntivaltti, nyt kun puhelinten valikoima tulee parantumaan merkittävästi”, toteaa Prisman kodin tekniikan ja viihteen myyntipäällikkö Petrus Lesonen.
Luvut puhuvat marketkysynnän puolesta, sillä puhelinten myynti on ollut tämän vuoden aikana Prismoissa ja Prisma.fi -verkkokaupassa yli 40 prosenttia markkinakehitystä vauhdikkaampaa.
“Kattavasta valikoimastamme löytyy monipuolisesti vaihtoehtoja kaikkiin tarpeisiin ja hintapisteisiin. Prisma.fi-verkkokaupan valtava ja alati kehittyvä valikoima tukee merkittävästi myymälävalikoimaa, jonka laajuus vaihtelee toimipaikoittain. Asiakkaamme ostavatkin meiltä verkosta puhelimia suhteessa enemmän kuin muita tuotteita, mikä kertoo osaltaan valikoimamuutosten ja verkkokaupan kehittämisen onnistumisesta”, Lesonen jatkaa.
Bonuksista etu hintakilpailuun
”Puhelimissa hintakilpailu on kovaa ja hinnat määräytyvät markkinoilla, mutta tuotteista kertyvä Bonus tuo meille hintaedun. Esimerkiksi kotitalouden ostokertymän ylittäessä 900 euroa, maksetaan tilipäivänä bonuksia 45 euroa. Kun miettii uusimpien puhelinmallien hintoja, tämä kertymä ylitetään aika nopeasti ja säästö näkyy heti. Samalla on hyvä pitää mielessä, että puhelimen ostamalla koko talouden ostoista kertyy Bonus korkeammalla tasolla. Eli ostamalla puhelimen, myös ruokaostokset halventuvat kyseisenä kuukautena”, Lesonen havainnollistaa.
Uusien puhelinten lisäksi Prisma on tuonut verkkokauppaan tehdashuollettuja puhelimia.
“Näiden myyntiä on pilotoitu myös Prisma-myymälöissä. Kierrätyslaitteet ovat ekologisuuden lisäksi hinnaltaan mielenkiintoinen vaihtoehto monelle,” Lesonen uskoo.
Suomalainen aiempaa valmiimpi ostamaan puhelimen marketista
Lesosen mukaan viimeaikainen kehitys puoltaa päätöstä tehdä selkeä laajennus puhelinvalikoimaan.
“Lähes jokaisella suomalaisella on taskussaan älypuhelin. Tuotamme S-ryhmässä liikeideamme mukaisesti palveluja asiakasomistajillemme, ja juuri tästä syystä meidän on tärkeää olla aidosti relevantti vaihtoehto myös puhelimissa ja puhelintarvikkeissa”, Lesonen kertoo.
“Asiakkaamme ovat yhä valmiimpia ostamaan puhelintarvikkeita ja myös itse laitteita marketista. Monen nuoren digitie alkaa Prismasta puhelinhankinnalla. Aika valikoiman vahvistamiselle on nyt oikea. Puhelinvalikoiman kasvattamisen ohella tulemme myös lisäämään tarvikevalikoiman monipuolisuutta sekä vaihtoehtojen määrää entisestään loppuvuoden aikana. Tällä hetkellä esimerkiksi erilaisia kaapeleita ja latureita menee hurjasti.”
Prismalla on myös kovat odotukset tulevan Black Fridayn suhteen.
”Olemme vuosi vuodelta kasvattaneet Black Friday -alennustuotteiden määrää Prismassa. Viihde-elektroniikka ja älypuhelimet ovat perinteisesti Black Fridayn kivijalkatuotteita, ja nyt voi sanoa, että meillä on parempi valikoima niitä kuin koskaan. Eli näemme tässä vuodessa isoa potentiaalia”, Lesonen sanoo.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Petrus Lesonen
Myyntipäällikkö
SOK Marketkaupan ketjuohjaus
Puh. +358 010 768 0454
petrus.lesonen@sok.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmään palkataan jälleen 18 000 kesätyöntekijää2.1.2025 07:45:00 EET | Tiedote
S-ryhmän osuuskaupat ja yritykset työllistävät kesällä 2025 ympäri Suomen noin 18 000 nuorta. Tavoitteena on tarjota erinomaisia ensimmäisiä työkokemuksia, jotka kannustavat ja sitouttavat työelämään. Osuuskaupoissa kehitetäänkin jatkuvasti toimintatapoja ja -malleja, jotta kaikenlaisten – erilaisten – nuorten kohtaaminen onnistuu parhaalla mahdollisella tavalla ja kokemus on hyvä niin työntekijälle kuin työnantajalle.
S-ryhmän ja Vegaanihaasteen yhteistyö laajenee – mukana nyt kaikki S-ruokakaupat2.1.2025 07:35:00 EET | Tiedote
Tammikuussa järjestettävä kaikille avoin ja maksuton Vegaanihaaste kannustaa kokeilemaan kasviperäistä ruokaa kuukauden ajan. S-ryhmä tekee tänä vuonna entistä laajemmin yhteistyötä Vegaanihaasteen kanssa, kun yhteistyö laajenee kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale ja Alepa).
S-ryhmältä tuntuva hintojen lasku – nyt putoaa yli 600 tuotteen hinta30.12.2024 08:00:19 EET | Tiedote
S-ryhmä teki tänään 30.12. tuntuvan hintojen alennuksen. Hintojen lasku koskee kaikkia Xtra-tuotemerkin päivittäistavaratuotteita sekä lähes kahtasataa merkkituotetta. Xtra-tuotteiden hinnat laskivat kaikissa myymälöissä ympäri Suomen ja ruoan verkkokaupassa. Merkkituotteiden hinnat laskivat Prismoissa, S-marketeissa ja verkkokaupassa.
Sokoksen tarina: yli 70 vuotta muotia ja kauneutta Suomessa27.12.2024 07:55:00 EET | Tiedote
Koko Suomen Sokos -historiikki kuvaa 72-vuotiaan tavarataloketjun taivalta olympiavuodesta 1952 aina nykyhetkeen saakka. Kirjassa peilataan Sokoksen yritystarinaa myös Suomen ja S-ryhmän lähihistoriaan. Kokonaisuutena Sokoksen tarina myötä- ja vastamäkineen ja monine käänteineen on koukuttava kertomus, joka jatkuu edelleen. Tänä päivänä Sokos on menestyvä kotimainen kauneuteen, muotiin ja kodin sisustamiseen keskittyvä toimija.
S-ryhmän data: Jouluaaton valmis pöytä ja hotellijoulu ovat nouseva trendi12.12.2024 07:30:00 EET | Tiedote
Joulurauha on yhä useammalle rauhaa myös joulun valmisteluista. Ravintoloiden valmiit joulupöydät houkuttelevatkin suomalaisia yhä enemmän ja myös hotellien varauskalenterit täyttyvät muuallakin kuin perinteisissä joulukaupungeissa. S-ryhmän ravintolat tarjoavat jouluna niin perinteistä kuin modernimpaakin jouluruokaa lounaasta illalliseen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme