Kaikkien aikojen joulukirjasesonki lähestyy – Joulu unelmien kartanohotellissa -kirjailija Jenny Colgan Suomeen marraskuussa

Skotlantilaisen feelgood-bestselleristin Jenny Colganin uusin suomennos vie pienelle Muren saarelle, jonka asukkaat valmistautuvat uuden hotellin avaamiseen. Ihanista hyvän mielen kirjoistaan tunnetun Colganin romaaneja on myyty Suomessa jo yli 230 000 kappaletta. Colgan vierailee ensimmäistä kertaa Suomessa marraskuun lopussa.

Jenny Colgan: Joulu unelmien kartanohotellissa

Koti Pikkusaarella -sarjan uusin suomennettu osa Joulu unelmien kartanohotellissa (Gummerus) kertoo juuri äidiksi tulleesta Flora MacKenziestä, joka paiskii yötä myöten töitä, jotta Murikan kartanohotelli saataisiin avattua jouluksi. Millaisia ihmeitä joulun aika tarjoaa, kun hotellin erikoisen työntekijäkaartin herättämät tunteet ja saarelaisten salaisuudet alkavat nousta pintaan?

Hyvän mielen kirjojen kuningattaren Jenny Colganin romaanit ovat täynnä samaistuttavia ja elämänmakuisia päähenkilöitä, romantiikkaa, reseptejä sekä lämmintä tunnelmaa. Colgan esiintyy 30.11. Helsingissä I love me -messuilla.

Tunnelmalliset joulu-uutuudet myös viihdesuosikeilta Lucy Scorelta, Heidi Swainilta ja Jenny Fagerlundilta

Äänikirjojen kuuntelijoita hemmotellaan joulukuussa suositusta Knockemout-sarjasta tunnetun amerikkalaiskirjailijan Lucy Scoren Joulun hehku -joulukalenteritarinalla, joka ilmestyy äänikirjaluukkuina 1.12. alkaen. Se kertoo äkeästä ex-kirjanpitäjästä Ryanista, jolla on yllättäen maatila pelastettavanaan. Brittikirjailija Heidi Swainin Täydellisen joulun toiveet vie puolestaan Wynbridgen pikkukylään, jossa juuri työstään potkut saanut Hattie alkaa koota täydellisen joulun toivelistaa.

Ruotsalaisen Jenny Fagerlundin Salaisuuksien joulukalenteri on ihastuttava ruotsalaisromaani Petrasta, joka saapuu sisarentyttärensä Charlien kanssa Nyponvikenin kylän kauppapuutarhaan keskellä lumimyrskyä. Kotimaisten historiallisten joulutarinoiden ystävien iloksi Ann-Christin Antellilta on ilmestynyt kovissa kansissa hurmaava Puuvillatehtaan joulutarinat, jonka uusin kertomus Joulu Falken linnassa julkaistaan ääni- ja e-kirjana 28.11.

Jenny Colgan: Joulu unelmien kartanohotellissa
Ilmestynyt painettuna, e- ja äänikirjana, lukija Anniina Piiparinen. Suomentanut Paula Takio

Lucy Score: Joulun hehku
Ilmestyy äänikirjaluukkuina 1.12. alkaen ja kokonaisuudessaan e- ja äänikirjana 2.1.2025, lukija Anni Kajos. Suomentanut Pinja Mikkonen / Nuanxed

Heidi Swain: Täydellisen joulun toiveet
Ilmestyy painettuna sekä e- ja äänikirjana 21.10., lukija Rosanna Kemppi. Suomentanut Jade Haapasalo

Jenny Fagerlund: Salaisuuksien joulukalenteri
Ilmestyy painettuna kirjana 21.10. sekä e- ja äänikirjana 27.10., lukija Henna Mäki-Filppula. Suomentanut Antti Saarilahti

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:

Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942, pauliina.pietila@gummerus.fi

Heidi Swain: Täydellisen joulun toiveet
Jenny Fagerlund: Salaisuuksien joulukalenteri
Ann-Christin Antell: Joulu Falken linnassa
Kansi: Timo Numminen
Ann-Christin Antell: Puuvillatehtaan joulutarinat
Kansi: Timo Numminen
Kirjailija Jenny Colgan
Kuvaaja: Kajsa Göransson

Vuonna 1872 perustettu Gummerus on Suomen vanhin yleiskustantamo. Toteutamme edelleen perustajamme Kaarle Jaakko Gummeruksen alkuperäistä visiota julkaista kirjallisuutta ”huviksi ja hyödyksi”. Omaperäiset ja uskaliaat kustannuspäätökset ovat aina olleet Gummeruksen toiminnan ydin. Suhtaudumme kirjallisuuteen rakastavasti ja intohimoisesti, ja meitä ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse ja vapaa sana.

Krista Pärmäkosken elämäkerta paljastaa menestyneestä maastohiihtäjästä visusti piilossa olleen puolen9.10.2024 00:01:00 EEST | Tiedote

Sukupolvensa menestyneimmän hiihtäjän rohkea elämäkerta kertoo, miten maalaistyttö nousi ankaran lajin huipulle ja millaisia uhrauksia loistelias ura on vaatinut. Kirjassa Pärmäkoski kertoo ensimmäistä kertaa saamistaan paniikkikohtauksista ja vaikeasta keväästä 2023. 9.10. ilmestyvän elämäkerran Avoin – Krista Pärmäkoski (Gummerus) on kirjoittanut Yle Urheilun maastohiihtoon erikoistunut urheilutoimittaja Laura Arffman.

Tunnelmalliset joulukertomukset nyt lukijoiden toiveesta kovissa kansissa – Puuvillatehtaan joulutarinat (Gummerus) ilmestyy Turun kirjamessuilla3.10.2024 09:22:33 EEST | Tiedote

Historiallisen romantiikan kuningattaren Ann-Christin Antellin hurmaavat Puuvillatehdas-trilogian maailmaan sijoittuvat joulutarinat julkaistaan painettuna yhteisniteenä lukijoiden toiveesta. Mukana ovat ääni- ja e-kirjoina ilmestyneet Joulu Örndahlin ruukissa (2022) ja Loviisan joulu (2023) sekä täysin uusi tarina Joulu Falken linnassa. Puuvillatehtaan joulutarinat (Gummerus) ilmestyy huomenna perjantaina 4.10. Turun kirjamessuilla.

ENNAKKOTIEDOTE: Biotekniikkaa ja tekoälyä – Kaliforniassa asuvan kirjailija-tiedemies Hannu Rajaniemen lähitulevaisuuteen sijoittuva trilleri julkaistaan Helsingin kirjamessuilla2.10.2024 09:46:56 EEST | Tiedote

Varjomi (Gummerus) on Hannu Rajaniemen viides tieteisromaani. Pandemioiden vuosikymmenten jälkeiseen aikaan sijoittuvassa huikeassa tulevaisuusvisiossa ihmiskunta on jakautunut globaalin biotekniikkayhtiön terveysteknologialla suojautuneisiin ja tee-se-itse-rokotteita kehittäviin biohakkereihin. Teos pohtii, kuka saa päättää, mitä kehoissamme tapahtuu. Hannu Rajaniemi esiintyy Helsingin kirjamessuilla lauantaina 26.10.2024.

Palkitun korealaiskirjailija Han Kangin uusi romaani on riipaiseva ylistyslaulu muistamisen tärkeydelle26.9.2024 09:56:09 EEST | Tiedote

Älä jätä hyvästejä (Gummerus) käsittelee kivuliaita aiheita uniikilla tavalla. Romaani syventyy yhteen Etelä-Korean poliittisen historian synkimmistä tapahtumista, Jejun saaren verilöylyyn vuosina 1948–1949. On arvioitu, että saaren asukkaista noin 10 % sai surmansa kansannousussa. Han Kangin lumoava kerronta kuljettaa lukijaa läpi kansallisen tragedian vaiettujen tapahtumien.