Kimmo Hallamaasta EuropeOnin puheenjohtaja

Sähköurakoitsijoiden eurooppalainen kattojärjestö EuropeOn on 18.10.2024, pidetyssä vuosikokouksessaan valinnut uudeksi puheenjohtajakseen STULin varapuheenjohtajan Kimmo Hallamaan, joka aloittaa tehtävässään välittömästi. EuropeOn, jonka toiminnassa STUL on ollut mukana vuodesta 1984, täyttää tänä vuonna 70 vuotta.

EuropeOnin entinen puheenjohtaja luovutti puheenjohtajan käädyt uudelle puheenjohtajalle, Kimmo Hallamaalle. Jarmo Töyräs

Sähköurakoitsijoiden eurooppalainen kattojärjestö EuropeOn on 18.10.2024 pidetyssä vuosikokouksessaan valinnut uudeksi puheenjohtajakseen STULin varapuheenjohtajan Kimmo Hallamaan. Kimmo on vuodesta 2021 lähtien toiminut EuropeOnin hallituksessa ja aloitti nyt kolmivuotisen puheenjohtajakautensa. ”Tämä on henkilökohtaisesti merkittävä luottamuksenosoitus eurooppalaisilta kollegoiltani, ja otan tehtävän nöyrin mielin vastaan. Sähköistysala on avainasemassa vihreässä siirtymässä, ja siksi EuropeOnissa tekemämme vaikuttamistyön arvo korostuu entisestään. Haluan olla vahvasti mukana viemässä viestiämme eteenpäin”, toteaa vastavalittu puheenjohtaja.

EuropeOn täyttää tänä vuonna 70 vuotta, joten uusi puheenjohtaja pääsee johtamaan todella kokenutta organisaatiota. Sähkö- ja teleurakoitsijat STUL ry on vuodesta 1984 lähtien ollut mukana EuropeOnin toiminnassa. Nyt valittu puheenjohtaja on järjestön toinen suomalainen puheenjohtaja, sillä Janne Skogberg toimi puheenjohtajana vuosina 2011–2015. ”Puheenjohtajavalinta on merkittävä luottamuksenosoitus paitsi Kimmolle itselleen, myös STULin aktiiviselle toiminnalle EuropeOnissa. Toivotan Kimmolle mitä parhainta menestystä vaativassa tehtävässä”, toteaa STULin hallituksen puheenjohtaja Jarmo Töyräs.

Marko Utriainen, toimitusjohtaja, Sähkö- ja teleurakoitsijat STUL ry, puh. 050 335 4236, marko.utriainen@stul.fi

Jarmo Töyräs, hallituksen puheenjohtaja, Sähkö- ja teleurakoitsijat STUL ry, puh. 040 553 1615

Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry on sähköisen talotekniikan asiantuntija, elinkeinopoliittinen edunvalvoja ja tiedon tuottaja. Liitolla on kaikkiaan noin 3 000 jäsenyritystä ja 16 alueosastoa. STULin urakoitsijajäsenten yhteenlaskettu liikevaihto on noin 4,5 miljardia euroa, ja ne työllistävät 22 000 asentajaa sekä 5 000 toimihenkilöä. Lisätietoja www.stul.fi - http://www.stul.fi/

Lue lisää julkaisijalta Sähkö- ja teleurakoitsijat STUL ry

Talotekniikka-ala on jumissa: haastavassa suhdannetilanteessa tarvitaan nopeita tukitoimia korjausrakentamiseen10.10.2024 07:00:00 EEST | Tiedote

Talotekniikka-alan suhdannekatsaus kertoo karua kieltä alan tilauskannasta: se on laskenut viimeisen puolen vuoden aikana ja laskun myös ennakoidaan jatkuvan. Pitkin syksyä on uutisoitu rakennusalan saavuttaneen pohjakosketuksensa, mutta varsinaista positiivista käännettä talotekniikka-alakin joutuu vielä odottamaan. Korjausrakentamisen tukitoimien laajentamiselle on vahvat perusteet.

Talotekniikkaliitto vaatii EU:lta panostuksia energiatehokkuuteen, sähköistymiseen ja korjausrakentamiseen6.5.2024 07:00:00 EEST | Tiedote

9. kesäkuuta pidettävissä eurovaaleissa äänestetään uudet Euroopan parlamentin jäsenet, jotka ovat tehtävässään vuoteen 2029 asti. Tämän vuosikymmenen aikana Euroopan unionissa ratkaistaan useita ilmastonmuutokseen ja energiatehokkuuteen liittyviä haasteita. Talotekniikkaliitto osallistuu keskusteluun ja tarjoaa eväitä päätöksentekoon julkaisemalla eurovaalitavoitteensa. Talotekniikkaliitto on myös esitellyt tavoitteitaan puolueiden eurovaaliehdokkaille kuten Susanne Päivärinnalle (kok), Katri Kulmunille (kesk) ja Ari Koposelle (ps).